
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי פנו לשר הביטחון ישראל כ"ץ בבקשה שיכריז בדחיפות שכל שירות מילואים שיבוצע במהלך 2025 יוגדר כ'שירות חירום' בהתאם לחוק הביטוח הלאומי. "פגיעה בלתי הפיכה נגרמת למשרתי המילואים ומשפחותיהם בשל העיכוב הלא מובן בהכרזה", כתבו בפנייתם, "והם אינם יכולים להנות מן ההגנות וההטבות שמעניק צו ההרחבה, לרבות הרחבת ההגנה מפני פיטורים".
צווי ההרחבה להסכם שנחתם בין ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי, האריכו את ההגנה מפני פיטורים על משרתי המילואים מ-30 יום לאחר השירות ל-60 יום. ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי הסכימו על הארכת ההסכם עד סוף 2025, והממשלה החליטה שבכוונתה להורות לשרי העבודה והאוצר להאריך את צווי ההרחבה הנגזרים ממנו. לשם הארכת צווי הרחבה, נדרשת הכרזה של שר הביטחון על מצב חירום לפי חוק הביטוח הלאומי, מצב שבו שירות אנשי המילואים מוגדר כ"שירות חירום".
סוגיות נוספות התלויות בהכרזת שר הביטחון על שירות חירום הן שיפוי המעסיקים בגין ההפרשות הסוציאליות שהם נדרשים לשלם למשרתי המילואים, וכן ימי היעדרות בתשלום לבנות ובני זוגם של מילואימניקים, לצורך טיפול בילדיהם. בר-דוד ואמיתי קראו לשר הביטחון להכריז בדחיפות ששירות המילואים החל מה-1 בינואר מהווה 'שירות חירום', על מנת לאפשר את הרחבת ההגנות.


