דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום נגד עובדי בית האבות בחיפה שהתעללו בקשישים

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (א'), כתב אישום נגד ארבעה עובדים בבית האבות "כיפת הזהב" | הארבעה מואשמים בריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע, עבירות תקיפה שונות, עבירות איומים ועבירת חובת דיווח

בית האבות נאות כיפת הזהב בחיפה (צילום: דבר ראשון)
בית האבות נאות כיפת הזהב בחיפה (צילום: דבר ראשון)

פרקליטות מחוז חיפה  הגישה היום (ראשון), לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום  כנגד ארבעה עובדים בבית האבות "כיפת הזהב" שבחיפה. חוסאם אבו אחמד, בן 50 מנצרת, אנדריי קייס, בן 49 ופיטר גוסקוב, בן 26, תושבי חיפה, שעבדו במחלקה הסיעודית כמטפלים; ואחות אחראית במחלקה – אינסה  שניידר, בת 59 מחיפה, מואשמים בריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע, עבירות תקיפה שונות, עבירות איומים ועבירת חובת דיווח. על פי כתב האישום, העבירות נמשכו לאורך תקופה ארוכה.

מעובדות כתב האישום  עולה כי במחלקה שוהים כ-36 מטופלים, המוגבלים מבחינה קוגניטיבית ו/או פיזית, חלקם הגדול בעלי קשיי תקשורת ניכרים, רובם קשישים, שלא יכולים לדאוג לצורכי מחייתם ובריאותם.

אבו אחמד, קייס וגוסקוב, הועסקו כמטפלים ואינם בעלי הכשרה של אחים מוסמכים. עבודתם כללה טיפול בדיירי בית האבות: השכמתם, העברתם לכיסאות, ומהכיסאות למיטה, רחצת המטופלים הזקוקים לעזרה, ועוד.

על פי טענות כתב האישום,תקפו והתעללו שלושת המטפלים, במספר מקרים, בחלק מהמטופלים במחלקה. עוד נטען, כלפי אבו אחמד, כי בעת שעבד כמטפל לילה, נהג להתחיל בהכנת המטופלים לארוחת הבוקר עוד בשעות לילה מוקדמות, תוך שהוא מפריע להם בשנתם, ומבלי לתקשר אתם מילולית. קייס מואשם כי איים מספר מטופלים שונים.

שניידר, בעלת הכשרה של אחות מוסמכת, שימשה בתפקיד של אחות אחראית במחלקה במשך כשמונה חודשים ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית, בין היתר, לקביעת סדרי העבודה של המטפלים במהלך כל שעות היממה. היא מואשמת כי תחת אחריותה ובידיעתה, הוגבלה תנועתם של חלק מהמטופלים במחלקה, על ידי השחלת מקל בשני הגלגלים הקדמיים של כיסאות הגלגלים עליהם ישבו כך שהוגבלה יכולתם להזיז את כיסא הגלגלים ולהתנועע באופן חופשי.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

כזכור, לפני כשבועיים חשף תחקיר חדשות ערוץ 2 פרשית התעללות חמורה בבית האבות. בשימוע שערך משרד הבריאות להנהלת בית האבות, בעקבות התחקיר, התקבלו כמה החלטות. בהן, נקבע כי על המוסד להוציא רישיון חדש למשך שלושה חודשים בלבד ונאסר עליו לקבל חולים חדשים עד קבלת החלטה אחרת. עוד הוחלט כי במהלך החודש הקרוב תוחלף הנהלת בית החולים בממלאי תפקידים שיקבעו בהסכמה עם משרד הבריאות. ההנהלה תכלול את שני מנהלי המקום, המנהלת הרפואית, האחות הראשית, מנהל העבודה הסוציאלית ומנהלי מקצועות הבריאות הנוספים. כמו כן, תעריף יום האשפוז יופחת. בלילות יתווסף כוח עזר לכל מחלקה ואחות שתסייר בין המחלקות ותעביר דיווח יומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!