דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור מוגן

דיור מוגן / דיירי 'עד 120' הפגינו בוועדת הערר: "נמנע בגופנו כניסת פועלים למתחם"

הדיירים ערערו על כוונת חברת "הפניקס" השולטת במתחם לבנות שתי קומות נוספות | פרקליטם אמר ל'דבר ראשון': "המשמעות של הבניה היא סיכון חיי אדם. לא קיים בשום מקום אחר מצב שבונים למישהו בתוך הבית שלו ללא הסכמתו"

דיירי הדיור המוגן "עד 120" מפגינים מחוץ לדיון ועדת הערר המחוזית כנגד הכוונה לבנות שתי קומות נוספות למתחם (באדיבות המצולמים)
דיירי הדיור המוגן "עד 120" מפגינים מחוץ לדיון ועדת הערר המחוזית כנגד הכוונה לבנות שתי קומות נוספות למתחם (באדיבות המצולמים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

האם חברת הפניקס תיסוג מתכניתה להפוך את פרוייקט הדיור המוגן "עד 120" בת"א לאתר בנייה? הבוקר (שני) התקיים בוועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה ת"א דיון בערר שהגישו דיירי המקום, הדורשים למנוע מחברת "הפניקס" להוסיף שתי קומות לדיור המוגן. הטענה המרכזית של הדיירים היא שבניית הקומות תביא לכך שהמקום יהפוך לאתר בנייה ויסכן את חייהם. נציגי חברת "עד 120" הציעו בדיון שהבניה תתבצע רק מבחוץ.

דיירי המתחם, שפתחו במחאה כנגד הפרויקט בשבוע שעבר, יצאו אופטימיים מהדיון ומסרו כי "נציגי חברת 'עד 120' הראו סימנים ראשונים של ויתור על דרישותיהם, כאשר בא כוחם הציע בסוף דבריו, לאחר התנגדות הדיירים למרבית טענותיו, 'להכניס תנאי שהבנייה תתבצע רק מבחוץ'. אמנם הבנייה 'רק מבחוץ' תאלץ את חברת עד 120 ואת חברת הפניקס לשנות את תכניות הבנייה באופן משמעותי, אולם גם תחת תנאי זה התנגדות הדיירים בעינה עומדת. הדיירים מתנגדים לכל סוג של בנייה כל עוד הם חיים, ומצהירים כי ימנעו בגופם את כניסתם של פועלים למתחם".

לדיון הוועדה הגיעו עשרות קשישים, חלקם התניידו באמצעות כיסאות גלגלים וחלקם מלווים על ידי המטפלים שלהם. במהלך הדיון קראו הדיירים קריאות ביניים והציגו מסמכים רפואיים האוסרים עליהם לחיות בתוך או ליד אתר בנייה. בנוסף, הציגו הדיירים לחברי הועדה חוזים שונים של דיירים שונים (בניגוד לחוק חוזים אחידים) המוכיחים לטענתם כי חברת הפניקס פעלה בחוסר תום לב.

פרקליטם של הדיירים, עו"ד אלי וילצ'יק, אמר לדבר ראשון כי "טענו את הטענות, ניסינו לשכנע את חברי הועדה שיש פה עניין של חיי אדם, שהמשמעות של הבניה היא סיכון חיי אדם. לא קיים בשום מקום אחר מצב שבונים למישהו בתוך הבית שלו ללא הסכמתו. אני מקווה שהטענות יחדרו ללב".

מחברת "עד 120" נמסר: "הנהלת "עד 120" חרטה על דגלה לתת את השירות המקצועי והאיכותי ביותר עבור אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל. הרחבת בית 'עד  120' בתל אביב, מהלך שדבר תכנונו הובא לידי הדיירים כבר בשלב חתימת ההסכם עמם עוד לפני כניסתם להתגורר בבית, נועדה לענות על הצורך במתן שירות לאוכלוסיית הגיל השלישי שהולכת וגדלה."

ברשת הוסיפו כי "כדי להמשיך ולספק לדיירינו את תנאי המגורים האיכותיים והנעימים ביותר, החברה תפעל ככל שיידרש כדי למזער את אי-הנוחות והמטרדים שעלולים להיגרם בתקופת הבנייה, וזאת תוך שיח רצוף ופתוח עם הדיירים."

גילוי נאות: הסתדרות העובדים הכללית החדשה, שהיא הבעלים של חברת "דבר ראשון" המוציאה לאור אתר זה, מפעילה גם את רשת הדיור המוגן "משען" המתחרה ב"עד 120".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!