דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

דאעש באפגניסטן / מחבלי דאעש מוסווים כרופאים הרגו 49 אנשים בבית חולים באפגניסטן

חמישה מחבלים חדרו לבית חולים צבאי בבירת המדינה קאבול כשהם לבושים במדי רופא ופתחו בירי לכל עבר. לפני כשבוע עשרות נפגעו בפיגוע של הטליבאן בקאבול

כוחות הביטחון האפגניים לאחר הפיגוע בבית החולים (צילום: AP Photo/Rahmat Gul).
כוחות הביטחון האפגניים לאחר הפיגוע בבית החולים (צילום: AP Photo/Rahmat Gul).
אוריאל לוי

חמישה מחבלים הלבושים במדי רופא לבנים הסתערו לתוך בית חולים צבאי אתמול (רביעי) בקאבול בירת אפגניסטן ופתחו בירי לעבר רופאים, מטופלים ועוברי אורח. בפיגוע הרצחני נרצחו לפחות 49 בני אדם ועוד 63 נפצעו. ארגון הטרור דאעש נטל אחריות לפיגוע.

המתקפה ארכה כמה שעות, עד שהצליחו כוחות הביטחון האפגנים לחסל את המחבלים. בית החולים הצבאי סארדר מוחמד חאן שהותקף ממוקם בתוך הרובע הדיפלומטי של קאבול, המאובטח היטב, וסמוך לשני בתי חולים אזרחיים. המחבלים נשאו עימם תעודות זהות פקיסטניות וזוהו כאזרחי פקיסטן.

מוחמד רודמנש, דובר משרד ההגנה האפגני אמר לסוכנו הידיעות אי.פי כי "על אף שדאעש נטלו אחריות לפיגוע עלינו לחקור בעצמנו על מנת להבין מי אחראי למתקפה". סאלים רסולי, ראש מערך בתי החולים בקאבול, אמר לרשת CBC כי מניין ההרוגים עומד על לפחות 49 בני אדם ועוד 63 פצועים. מוקדם יותר אמר מקור בטחוני רשמי כי 90 בני אדם נפגעו בפיגוע.

לפני כשבוע, נהרגו 22 בני אדם וכ-120 נפצעו במתקפה משולבת של חוליות טרור ומחבלים מתאבדים בקאבול. המתקפות אירעו באותה שעה בשתי תחנות משטרה שונות ברחבי העיר. ארגון הטליבאן נטל אחריות על המתקפות.

https://twitter.com/AfghanRace/status/839659117216149504

הטליבאן רצח אלפי אזרחים מאז שהשתלט על אפגניסטן באמצע שנות התשעים. בשנים האחרונות הטליבאן מתאושש מתקופה ארוכה בה הודח לשולי המדינה על ידי צבא ארה"ב וכוחות נוספים של ברית נאט"ו. בשנת 2012 נשלחו פעילי דאעש מסוריה לאפגניסטן ופקיסטן במטרה לגייס מתנדבים למלחמת האזרחים בסוריה. באוקטובר 2014, כשלושה חודשים לאחר שדאעש ייסד את "הח'ליפות של כל המוסלמים בעולם", פרסמו קבוצות שונות באפגניסטאן (חלקם לוחמי טליבאן ואל-קאעידה לשעבר) שבועות אמונים למנהיג דאעש, אבו באכר אל-בגדדי.

בינואר 2015 הודיע דובר דאעש אבו-מחמד אל-אדנני על ייסוד "וויליאט חוראסאן", מחוז של דאעש באפגניסטן ופקיסטן. מאז נרשמו שורה של תקריות אלימות בהן התקיף דאעש את צבא אפגניסטן ואת הטליבאן. דאעש והטליבאן מוציאים פיגועי התאבדות ומעשי טבח על בסיס יומי באפגניסטן ופקיסטן, מרביתם נגד אזרחיהן השיעים של המדינות. בפיגועים של דאעש באפגניסטן ופקיסטן בשנתיים האחרונות נהרגו כ-1,000 אזרחים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!