דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ב' באייר תשפ"ה 30.04.25
22.7°תל אביב
  • 19.8°ירושלים
  • 22.7°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 22.0°באר שבע
  • 31.6°אילת
  • 29.7°טבריה
  • 25.5°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הרכבות בנגב המערבי יתוגברו; 'עתיד לעוטף': "סיבוב יחצני במקום פתרון אמיתי"

בשעות השיא יופעלו שתי רכבות בשעה, בעקבות תלונות תושבים ומאבק ראשי רשויות וארגונים אזרחיים | 'עתיד לעוטף' שהובילה את המאבק לפתיחת הרכבת: "התוספת אינה פותרת את בעיית התדירות והעומסים שנוצרו בקו"

רכבת לשדרות (צילום ארכיון: גיל יערי/פלאש90)
רכבת לשדרות (צילום ארכיון: גיל יערי/פלאש90)
אמיתי פרץ
אמיתי פרץ
כתב תשתיות וסביבה
צרו קשר עם המערכת:

רכבת ישראל פרסמה הבוקר (שלישי) כי היא מתגברת את פעילות הרכבות בתחנת שדרות ותחנות הנגב המערבי. שרת התחבורה מירי רגב החליטה על כך בעקבות תלונות תושבים על תדירות הרכבות הנמוכה מאז פתיחתה מחדש ב-2 בפברואר, ומאבק של ראשי הרשויות, תנועת 'עתיד לעוטף' וארגונים אזרחיים נוספים.

תחנת הרכבת שדרות והתחנות הנוספות בהמשך הקו הושבתו בתחילת מלחמת חרבות ברזל ליותר מ-400 יום בשל מקטע מסילה מצפון לעיר, שנמצא במרחק של פחות מקילומטר מגבול הרצועה. השבתה זו גרמה לשיבושים קשים בחיי התושבים וגררה מאבק מתמשך.

על פי הודעת הרכבת, מיום ראשון הקרוב תעלה תדירות הרכבות לשתיים בשעה בשעות השיא בבוקר ובערב, ולהרכבות הקיימות יתווספו הרכבות הבאות:

  • רכבת מספר 842 תצא מתחנת באר שבע מרכז ב-6:35 ותעצור בתחנות באר שבע צפון אונ' ב-6:41, באופקים ב-6:55, בשדרות ב-7:12 ובאשקלון ב-7:25.
  • רכבת מספר 843 תצא מתחנת אשקלון בשעה 17:01 ותעצור בתחנות שדרות ב-17:12, בנתיבות ב-17:22, באופקים ב-17:31, בבאר שבע צפון אונ' ב-17:48 ובבאר שבע מרכז ב-17:55.

ברכבת מזכירים כי תנועת הרכבות באזור מופעלת זמנית על מסילה אחת במקום שתיים, בשל המיגון שביצעו גורמי הצבא, וכן עבודות החשמול המתבצעות באזור בחלק משעות היממה.

תנועת 'עתיד לעוטף', שהייתה ממובילי המאבק לפתיחת הרכבת: "התנועה מברכת על החלטתה של שרת התחבורה מירי רגב לתגבר את קו הרכבת שדרות-אשקלון. זהו צעד חשוב לשיפור הנגישות של הנגב המערבי. עם זאת, התוספת אינה פותרת את בעיית התדירות והעומסים שנוצרו בקו. אנו מרגישים שוב כי יש ניסיון לעשות סיבוב יחצני במקום למצוא פתרון אמיתי לתושבים.

"סוגיית מיגון התחבורה הציבורית מחייבת התייחסות מיידית. תושבי העוטף אינם מסכימים לחזור לפתרונות ה'מיגון' של 6 באוקטובר, שהפכו למלכודות מוות בזמן מתקפת הטרור. את איום הטרור צריך למגר מהשורש, לא להתמגן מפניו ולתת למחבלים עוד מטרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!