אמש נחתם מסמך הבנות בין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, לבין הנהלת חברת נמלי ישראל (חנ"י), אשר הביא לסיום השביתה שנמשכה שמונה ימים. כ-100 עובדי החברה, אשר אחראית לבניית הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד, שבתו במשך 8 ימים, בעת שוועד העובדים ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, קיימו משא ומתן עם ההנהלה.
במסגרת מסמך ההבנות הוסכם על תוספת שכר של 5% לעובדי דור א' בחברה ועל תוספת שכר של 13% לעובדי דור ב'. סיכום זה מצמצם את פערי השכר בחברה. כמו כן הוסכם על תוספת שכר שיקלית שתינתן לעובדים בעלי השכר הנמוך ביותר.
לאחר שביתה של 8 ימים, חתמנו לפני מס׳ דקות על הסכם הבנות לעובדי חברת נמלי ישראל. ההסכם מצמצם משמעותית פערים לטובת מקבלי…
Posted by Avi Edri on Thursday, March 16, 2017
בנוסף, הוסכם בין הצדדים ששכרם ותנאי העסקתם של העובדים לא ייפגעו כתוצאה מההנפקה העתידית של אגרות חוב לציבור, וכי ככל שעובדי מחלקות הים מנמלי אשדוד וחיפה יקלטו לחנ"י, הדבר יעשה תוך מו"מ עם נציגות עובדי חנ"י וייעוגן בהסכמה בין הצדדים.
חברת נמלי ישראל היא חברה ממשלתית האחראית על פיתוח נמלי הים המסחריים של ישראל בחיפה, באשדוד ובאילת, והיא מקימה בימים אלה את הנמלים החדשים – נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד.
לפני כשבועיים נחתם הסכם קיבוצי ראשון עבור עובדי "חברת מספנות ישראל", המפעילים את הנמל הפרטי שבחיפה ומאוגדים בהסתדרות. הישגים אלו בתחום הנמלים באים בין היתר על רקע המתיחות בנמל אשדוד, שם נעשה ניסיון של ההסתדרות הלאומית להפוך ליציגים במקום ההסתדרות הכללית. בית המשפט הכריע בעניין זה כי ההסתדרות הכללית תישאר הארגון היציג במהלך ההליך המשפטי שבו תבעה ההסתדרות כי יוכרז שההסתדרות הלאומית מנועה מלטעון ליציגות, וכי רוב עובדי הנמלים מבקשים להישאר בהסתדרות הכללית.