דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

צבא וביטחון / דיווחים בתקשורת הסורית: ישראל תקפה הלילה מזרחית לדמשק

על פי הדיווחים תקף חיל האוויר הישראלי מספר מטרות, בהן גם בסיס של צבא סוריה | על פי דיווח נוסף, תקף אתמול מל"ט של צה"ל רכב בקוניטרה, הנהג נהרג | משרד החוץ הרוסי אישר כי זימן בסוף השבוע את שגריר ישראל למתן הבהרות בנושא חילופי האש

מטוס F15I (צילום: צחי בן עמי/ פלאש 90).
מטוס F15I (צילום: צחי בן עמי/ פלאש 90).

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי חיל האוויר תקף מספר מטרות במדינה, בהן גם בסיס של הצבא הסורי שנמצא באזור הרי קלמון צפונית לדמשק. בדיווח אחר בתקשורת המקומית נמסר על תקיפה נוספת של ישראל נגד עמדות הגנה אווירית משותפות של צבא נשיא סוריה, בשאר אל אסד ושל חיזבאללה באזור דמשק. ישראל לא אישרה את הדיווחים. מדובר בהתקפה שניה בתוך 24 שעות, ושלישית בתוך שלושה ימים.

על פי התקשורת הסורית דיווחו תושבים באזור על פיצוץ חזק שנשמע צפונית לבסיס חיל האוויר באלמזה, ממנו דווח על ירי טילים לעבר מטוסים ישראלים ביום שישי האחרון. עוד דווח על פגיעה במערכות ההגנה האווירית הסורית על הר קאסיון שבדמשק.

אזורי התקיפות של צה”ל בסוריה על פי התקשורת הסורית (גרפיקה: אידאה).
אזורי התקיפות של צה”ל בסוריה על פי התקשורת הסורית (גרפיקה: אידאה).

דיווחים אלה מתווספים לטענות על תקיפה ישראלית אתמול בקוניטרה. לטענת מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, התקיפה אתמול בוצעה על ידי מל"ט, ולעבר מכונית שעמדה בצד הדרך בין ח'אן ארנבה לדמשק במחוז קוניטרה, וכי נהג הרכב נהרג. עוד עולה מהדיווחים בסוריה כי יתכן שההרוג הוא יאסר חסין אלסיד, פעיל במיליציות להגנת המולדת של בשאר אל אסד – יחידה צבאית שאומנה וממומנת על ידי אירן והחיזבאללה, שמטרתה להתכונן לקראת עימות עם ישראל. כמו כן, קיימים גם דיווחים מפי מקומיים בקוניטרה על כך שהמטוס התגלה על ידי המערכות הסוריות, והן אלו שאילצו אותו לצאת מהמרחב האווירי חזרה לישראל.

בתוך כך הודיע היום (שני) משרד החוץ הרוסי כי זימן בשישי האחרון את שגריר ישראל במוסקבה, גארי קורן, כדי שיספק הסברים לחילופי האש בין ישראל וסוריה. סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, אמר כי רוסיה "הביעה דאגה" לגבי חילופי האש, במסגרתם ירתה סוריה טיל לעבר מטוס ישראלי. סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti דיווחה דיווחה הלילה כי בוגדנוב צוטט כאומר שהשגריר "נשאל על התקרית".

אמש אמר שגריר סוריה באו"ם, בשאר אל ג'אפרי, כי תגובת סוריה להתקפה ביום שישי "שינתה את כללי המשחק". בראיון לטלוויזיה הסורית הממלכתית, אמר ג'אפרי שתגובת הצבא הסורית הייתה "הולמת לפעולות הטרור של ישראל", והוסיף כי ישראל "תחשוב מעכשיו מיליון פעם" לפני שתתקוף שוב.

מוקדם יותר אתמול, התייחס שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למתיחות הגוברת עם סוריה. "צריך להבין שצה"ל לא פועל מחוץ להקשר. אם אנחנו פועלים, יש לזה סיבה אמיתית", אמר ליברמן.

"אין לנו שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה, לא בעד ולא נגד אסד. אין לנו עניין להתחכך עם הרוסים" הוסיף, "הבעיה המרכזית שלנו זה העברת נשק משמעותי מסוריה ללבנון, ולכן כל פעם שנזהה ניסיון הברחת נשק שובר שוויון – נפעל על מנת לסכל אותה. בנושא הזה לא תהיה שום פשרה. בפעם הבאה, אם מערך ההגנה האווירית הסורי יפעל נגד מטוסינו – אנחנו נשמיד אותם. לא נהסס. ביטחון ישראל הוא מעל הכל. לא תהיה שום פשרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!