דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מכבי רמת חן התאוששה מההפסד הביתי, אשדוד שייטה ל-2:0 בסדרה

עוד ערב של סדרות חצי הגמר בליגת אתנה התקיים ביום שני השבוע | מכבי רמת חן התאוששה מההפסד הביתי המפתיע, ניצחה החוץ את אליצור חולון, והשוותה את התוצאה הסדרה ל-1:1 | מכבי אשדוד לא התקשתה מול בנות הרצליה ונראית קרובה לגמר שמיני ברציפות

כדורסל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
כדורסל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הסיבוב השני בסדרות חצי הגמר בליגת אתנה התקיים ביום שני השבוע. בסדרה המותחת והתחרותית יותר, הצליחה מחזיקת הגביע, מכבי רמת חן, לנצח בחוץ את אליצור חולון בתוצאה 51:76, והשוותה את הסדרה ל1:1. בסדרה המקבילה, הראתה מכבי בנות אשדוד עליונות מוחלטת על יריבתה, בנות הרצליה, השיגה ניצחון חוץ קל מהצפוי, ועלתה ליתרון 2:0, ממנו יהיה לבנות הרצליה כמעט בלתי אפשרי לחזור.

 אליצור חולון 51- מכבי רמת חן 67

באליצור חולון האמינו שאחרי ניצחון החוץ האדיר והמפתיע ביום חמישי, אפשר לנצל את המשחק הביתי ולעלות ל2:0 מפתיע בסדרה (הטוב מחמש). אך לרמת חן היו הפעם תכניות אחרות.

הקבוצה של שירה העליון הגיע מוכנה יותר למשחק ועלתה ליתרון מהיר ומבטיח כבר ברבע הראשון. 16:5 לרמת חן. חולון התקשתה להיכנס לקצב ולא הצליחה לצמצם את הפער. ההגנה החזקה של רמת חן גרמה לבנות של חולון להפציץ מבחוץ, אבל הן סבלו מיום קליעה חלש מחוץ לקשת עם 1 מתוך 15 לשלוש.

במשחק הקודם אליסה בארון, המתאזרחת של רמת חן, קלעה רק 2 נק', הפעם היא הצטיינה במשחק עם 17 נק' והייתה ההבדל הגדול והמשמעותי בין שני המשחקים. כשהיא מובילה ומנהיגה את ההתקפה של קבוצתה. לצידה הצטיינה דניאל אדמס שהיתה נפלאה בשני צידי המגרש עם 19 נק' ו-11 רב'.

רמת חן הצליחה לתת הפעם גם  ביטוי משמעותי ליתרון הגדול שיש לה בסדרה  – השחקניות הישראליות, שקלעו סה"כ 29 נק' מול 10 בלבד של חולון.

העייפות המצטברת ניכרה במשחקן של שלוש הזרות של חולון, ששוב שיחקו 40-39 דק' ונראו מותשות ברבע הרביעי. לא בטוח שזאת האסטרטגיה הנכונה בסדרה הארוכה שמתפתחת בין שתי הקבוצות.

שירה העליון, מאמנת מכבי רמת חן, אמרה בסיום המשחק כי "אני חושבת שבאנו היום בצורה מנטלית אחרת, הרבה יותר אגרסיביות, במיוחד בצד ההגנתי. וחזרנו מפיגור 1:0 בסדרה. עכשיו התוצאה שווה, ואנחנו עם פנים קדימה למשחק הבא".

מצטיינת המשחק, אליסה בארון, הוסיפה כי "אני חושבת ששיחקנו מאד חזק הערב הגנתית. זה מה שסחב אותנו. וזה עזר לנו לצאת קדימה במתפרצות, ולהכניס יותר זריקות. שיחקנו מאד טוב הערב".

מאמן אליצור חולון, רועי אייזנברג, נראה מאוכזב מתוצאת הסיום, ואמר כי "בסופו של יום בכדורסל יש את הדבר הכי פשוט, לשים את הכדור בסל, והערב נכשלנו בזה לגמרי. מה שאני כן מעודד ממנו, שאנחנו מחזיקים את רמת חן בתוצאה שיש לנו סיכוי לעקוץ. נקווה לעשות את זה יותר טוב ביום חמישי".

נעמי קולודוני, שחקנית חולון, הוסיפה כי "לא הגענו להיום. לא באנרגיה ולא באינטנסיביות בשביל לנצח סדרה בחצי גמר, מה גם שלא הוצאנו לפועל את תכנית המשחק והטקטיקה. יש לנו יומיים להתאפס על עצמנו ולהתארגן מחדש".

המשחק הבא בסדרה יתקיים במגרשה הביתי של מכבי רמת חן ביום חמישי הקרוב.

קלעו:

אליצור חולון: מרקל ווקר15 נק' (12 רב'), אנטוניה נינגפה13 (11 רב'), אלכסיס הורנבקל 13 (17 רב'), נעב זליבנסקי ומורן ספיר 4 כ"א, נעמי קולודני 2 נק'.

מכבי רמת חן: דניאל אדמס  19(11 רב'), אליסה בארון 17, בריה הולמס 11, שירן צעירי 10, צ'לסי הופקינס8(14 רב' ו10 אס'), דניאל דיאמנט 2.

בנות הרצליה 64 – מכבי אשדוד77

במשחק המקביל, עשתה קבוצת מכבי בנות אשדוד צעד משמעותי לקראת לגמר שמיני רצוף, ואולי גם אליפות רביעית ברצף. למרות הציפייה לסדרה מאוזנת ומותחת יותר, הקבוצה החזקה מאשדוד ניצחה בקלות את יריבתה מהרצליה.

הרבע הראשון היה בשליטה אשדודית מוחלטת, והקבוצה עלתה ליתרון מבטיח 23:12. הפער נשמר, ואף וגדל, עד סוף המשחק, כאשר שוב לצד המשחק הקבוצתי והמפרגן של אשדוד, היו פחות מדי מסירות אצל הרצליה. קבוצה שרוצה לנצח את האלופה, חייבת למסור יותר מ-11 אס' במשחק בית. מצד שני, אשדוד נראתה נהדר בהתקפה ובהגנה, ומגיעה מוכנה לשלבי הסיום בליגת אתנה.

בהרצליה, טיילור היל נתנה את הנשמה עם 6 שלשות ו24 נק', אבל זה פשוט לא הספיקו מול המכונה המשומנת של המאמן עדן ענבר. באשדוד הצטיינו הזרות טיפאני ג'קסון (עם 25 נק') וטיפאני הייז (עם 19 נק') ב-25 דק בלבד.

הסדרה תחזור כעת לאשדוד. ככל הנראה, האלופה בדרך לניצחון חלק.

קלעו:

בנות הרצליה: טיילור היל 24 נק', אימני סטפורד 14(11 רב'), קישה המפטון 11, נגה פלג פלץ 7, ליעד סועץ קרני6, אופיר בנט 2.

מכבי בנות אשדוד: טיפאני ג'קסון 25 נק' (10 רב'), טיפאני הייז 19, שי דורון 13, אריקה ווילר 10, קטיה לויצקי 8, טיאה פרסלי2.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!