דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / היועמ"ש: אין מניעה שנתניהו יעסוק בחוק השידור הציבורי

זאת בתגובה לפניית התנועה לאיכות השלטון | היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הבהיר כי כי למרות שאינו מכהן עוד כשר תקשורת, יכול נתניהו להתערב בתחום מתוקף תפקידו כראש ממשלה

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לעסוק בענייני תקשורת, בעניינים לגביהם לא הובהר כבר כי יש מצב של ניגוד עניינים. מנדלבליט הדגיש כי העיסוק בסוגיית חוק השידור הציבורי לא מעלה חשש כזה. דבריו נכתבו בתגובה לפניית התנועה לאיכות השלטון בנושא, שהעלתה טענות לפיהן נתניהו צריך להימנע מהעיסוק בנושא השידור הציבורי בשל החשדות נגדו בתיק 2000, שבמסגרתו קיים לכאורה קשרים עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ובעקבותיהן מונה צחי הנגבי למ"מ  שר התקשורת.

"מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה" כתב מנדלבליט.

הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי בתגובה למתווה נתניהו-כחלון. (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי בתגובה למתווה נתניהו-כחלון. (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).

עוד כתב היועמ"ש כי לאור רגישות העניין, "הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עימו קשרי חברות אישית, וכי יהיה עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת יהיה כרוך עם נושאים מעין אלו". אך הדגיש כי "במתכונת הנוכחית, עצם העיסוק בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 אינו מעורר חשש לניגוד עניינים".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, בתגובה להחלטתו של היועץ המשפטי כי "ראש הממשלה קיבל היום אישור רשמי מהיועמ"ש להמשיך ולהתעלל בעובדי רשות השידור והתאגיד. אותו היועמ"ש שקבע כי ראש הממשלה צריך להימנע מעיסוק בתקשורת ולמנות שר בשל ניגוד עניינים. מאמץ ההשתלטות של נתניהו על התודעה דרך התקשורת רומסת גם את מערכת החוק והמשפט שבממשל נתניהו אין לה כל משמעות אם היא לא משרתת את צרכיו"

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר כי "היועמ"ש כנראה שכח מה הייתה עמדתו מול שופטי העליון רק לפני שנה וחצי. מדובר בהתקפלות מטרידה של שומר הסף החשוב ביותר והתנערות מסוכנת משמירה על האינטרס הציבורי. נראה כי תשובת היועמ"ש לדרישתי נכתבה בגלקסיה אחרת בה לא רואים ולא שומעים את טירוף המערכות שמתחולל כאן. ראוי שהיועמ"ש יחזור לקרוא את עמדתו המקורית כפי שהציג בפני שופטי ביהמ"ש העליון".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!