דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות נגד נשים

בארץ / רצח נשים לא יעבור: עשרות הפגינו במחאה על אלימות נגד נשים

זאת לאחר שארבע נשים נרצחו בשבועיים האחרונים | המפגינים קראו למדינה לעשות יותר על מנת למגר את התופעה | ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "אנחנו לא מוכנות להמשיך בספירת גופות"

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים, לוד, ספטמבר 2016 (צילום: אדיר בן טובים)
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים, לוד, ספטמבר 2016 (צילום: אדיר בן טובים)
יהל פרג'

עשרות גברים ונשים הפגינו אמש (רביעי) מול תחנת המשטרה בלוד, מחאה על אלימות כלפי נשים בעיר. לאחר שבשבועיים האחרונים נרצחו שלוש נשים ברחבי הארץ. בהפגנה לקחו חלק פעילות מעמותת "נע"ם — נשים ערביות במרכז" לקידום נשים ונערות ערביות ברמלה־לוד, נעמ"ת, חברי כנסת ופעילים חברתיים.

"באנו היום, נשים יהודיות וערביות, לומר שתופעת האלימות במשפחה חוצה את כל שכבות האוכלוסייה וכל המגזרים" אמרה יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך, "רצח נשים לא יעבור! כולנו אחיות למאבק הזה!".

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים, לוד, ספטמבר 2016 (צילום: אדיר בן טובים)
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים, לוד, ספטמבר 2016 (צילום: אדיר בן טובים)

 ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, אמרה במהלך ההפגנה כי "שוב אנחנו פה, שוב אנחנו בעיר לוד, שוב מפגינים נגד רצח נשים. במאבק הזה התחלנו כבר לפני הרבה שנים, ונמשיך עד מיגור התופעה הזו, אנחנו לא מוכנות להמשיך בספירת גופות,  אי אפשר להתעלם מהעובדה כי רק 50% ממקרי רצח נשים ערביות מפוענחים, אי אפשר לבקש מהנשים שירגעו כאשר יש יותר משישים נשים בעיר הזו לוד הנמצאות בסכנת רצח מידית". סלימאן קראה למדינה להכריז לאלתר על מצב חירום תוך אימוץ תכנית חירום למיגור התופעה.

ח"כ דב חנין, ביקר אף הוא את אזלת היד של הרשויות בטיפול בתופעה. "בדיוק כמו לכן, גם לי נמאס מעוד מקום, ועוד מעגל, ועוד ילדים של עוד אישה שנרצחה. אוני כועס נורא כי ברור לי שזה לא חייב להיות כך. יש כאן הפקרות והפקרה" אמר בהפגנה, "אם המשטרה הייתה נותנת לזה את העדיפות שהיא יודעת לתת לדברים אחרים אפשר היה לתפוס את העבריינים, להכניס את הרוצחים לבתי הכלא ולמנוע את הרצח הבא". חנין הוסיף כי "בהפגנה הזו אנחנו עומדות ועומדים – גברים ונשים ערביות ויהודיות, מלוד וממקומות אחרים – ואומרים יחד: עד כאן! אנחנו לא מוכנות יותר. נמאס לכולנו ואנחנו דורשים ודורשות את השינוי במשטרה, בחינוך. ואת השינוי הזה צריכה החברה כולה לעשות. אנחנו נעשה למצב הנורא הזה סוף – ביחד".

השבועיים האחרונים היו קטלניים במיוחד עבור נשים – בנוסף לסיהאם, ביום רביעי שעבר נרצחה אדל קלמן בידי גרושהּ, מאיר גולדשטיין, שהשחית את גופתה וניסה להצית את דירתה. לינה אחמד איסמעאיל, בת 35, נרצחה בבוקר יום שני השבוע בכפר ראמה שבגליל. ביום חמישי נעצר תושב פתח תקווה בן 42 בחשד לרצח אשתו בת ה-35, שנמצאה ללא רוח חיים בביתה בעיר לפני כשבועיים. בעיר לוד לבדה, נרצחו שתי נשים נרצחו בחצי השנה האחרונה – סיהאם אזבארקה נרצחה לפני כשבועיים ודועאא אבו-שרח נרצחה בסוף ספטמבר 2016.

הייא אבו קישק, לודאית בת 24, פעילה בעמותת נע"מ וממארגנות ההפגנה, אמרה אתמול לדבר ראשון, קודם לקיומה כי "זו סוגיה שחוצה מגזרים ומגדרים, לא נשתוק מול אלימות. כל מי שחושב שהדברים האלו חמורים, מלוד ומחוץ ללוד, שיבוא ותבוא להיות איתנו ולחזק את המשפחה".

"אנחנו פונות למשטרה שלא עושה את העבודה שלה – יש עצורים אבל אף אחד לא יושב בכלא על רצח אישה בלוד" הוסיפה, "אבל גם לא מפחדות להודות שיש משהו בחברה הישראלית, ובאופן ספציפי בתרבות הערבית שמייצר את המציאות שאנחנו חיות בה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!