דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

לידיעת הציבור / מבצע גביית ארנונה יוצא לדרך: עד 50% הנחה בתשלום חובות

התקנה עליה חתם אתמול שר הפנים תקפה גם לחובות על ארנונה למגורים ושלא למגורים. השר דרעי: "חובות של 30 מיליארד שקלים לרשויות המקומיות יוכלו לקבל מענה והמרויחים מכך הם כלל התושבים"

תיבות דואר בירושלים (צילום: סופי גורדון / פלאש 90).
תיבות דואר בירושלים (צילום: סופי גורדון / פלאש 90).

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (רביעי) במשרד הפנים בירושלים, הודיע שר הפנים אריה דרעי על מבצע גביית חובות עבר בארנונה למגורים ושלא למגורים. לרשויות המקומיות בישראל חובות ארנונה של תושבים ובעלי עסקים בתחומן בהיקף של כ-30 מיליארד שקלים.

על פי תקנות יוכלו רשויות מקומיות להעניק הנחה של עד 50% לבעלי חוב ארנונה, למגורים ושלא למגורים, ולהסדיר את חובם לרשות המקומית. בעל חוב יוכל ליהנות מהנחה משמעותית רק אם שילם את חובו באופן מלא בשנים 2015 ו-2016.

מבצע הפחתת החוב לא יחול לגבי נכס שהמחזיק בו הוא המדינה, חברה ממשלתית, תאגיד סטטוטורי או מי שקיבל פטור חלקי מארנונה לפי החוק.

כלל הארנונה המשולמת במדינת ישראל מדי שנה היא כ- 22 מיליארד שקלים. מתוך כך, ניתן לזהות שהחובות הקיימים הינם בעלי פוטנציאל רחב לחיזוק רשויות מקומיות, בעיקר מוחלשות, לביסוס שירות טוב ואיכותי יותר לתושבים.

שר הפנים, אריה דרעי: "מבצע לגביית חובות ארנונה הוא יציאה מחושך לאור לחייבים רבים שיסדירו כעת את חובם והנהנים מכך הם כלל תושבי הרשויות עם הטבת השירותים המוניציפליים. באפשרותן של רשויות מוחלשות בעלות תקציבים נמוכים, לקבל הכנסות שאינם שולמו עד היום, כחוק. הדבר הינו צעד נוסף להקטנת הפערים החברתיים והכלכליים".

במסיבת העיתונאים התייחס  השר דרעי לתכנית להקמת 6 ועדות גאוגרפיות קבועות לחלוקת הכנסות, שינוי גבולות ושינוי מעמד מוניציפלי. הועדות הגאוגרפיות תחלפנה את הועדות הנקודתיות המוקמות מעת לעת לבחינת שינויי גבולות, חלוקת הכנסות ושינוי מעמד מוניציפלי. הועדות הקבועות תהיינה בעלות סטנדרט אחיד ורחב, בנוסף לתפיסה אזורית והפחתת הנטל הביורוקרטי והרגולטורי. ההחלטה התקבלה מתוך הצורך לשפר את עבודת הועדות הנקודתיות שמוקמות, כפי שנהוג כיום, בהיבט של תפיסת שטח רחבה וראיה כוללת, אודות הצרכים המוניציפליים של רשויות מקומיות סמוכות. בחינת מכלול ההשפעות על האזור על ידי ידע מקצועי והתייעלות ניהולית בעבודת הוועדות, יביאו לחיזוק רשויות מקומיות הזקוקות למנופי צמיחה כלכליים וחברתיים.

בין היתר, כדוגמה,  יעסקו הועדות הקבועות בחלוקת הכנסות ממתחם בתי הזיקוק לנפט, בחינת שינוי מעמד מוניציפאלי של היישוב צור הדסה.

הועדות שתוקמנה הן: חיפה, גליל עליון עמקים, גליל מערב יירושלים יו"ש ושפלה ומרכז.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!