דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / אותרו גופותיהם של שניים מהנעדרים בכנרת

גופותיהם של לירון כראדי, בן 17 מנתניה, ונחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, נמצאו על ידי המשטרה בסיוע מיוחד של חיל הים שהביא לפריצת דרך בחיפושים שנמשכים מאז יום רביעי. החיפושים אחרי הנעדר השלישי, איתמר אוחנה, נמשכים

חיפוש אחר נעדר בכינרת (צילום ארכיוו: דוברות המשטרה)
חיפוש אחר נעדר בכינרת (צילום ארכיוו: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל הודיעה אמש  אמש (שני) כי הצליחה לאתר את גופותיהם של שניים משלושת הנעדרים בכנרת. השניים, לירון כראדי, בן 17 מנתניה, ונחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, זוהו על ידי בני משפחותיהם. המאמצים לאיתור הנעדר השלישי, איתמר אוחנה, בן 19 מקריית שמונה, נמשכים.

מהמשטרה נמסר כי ספינה מתאימה אותה שכרה, עליה הותקן סונאר וציוד מתקדם נוסף של חיל הים הצליחו לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות ולאפשר להביא אותם לחוף לצורך זיהוי.  עוד נמסר עי המשטרה, "הזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וכוחות ההצלה האחרים,  תמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים".

עוד על פי הודעת המשטרה, "העובדה שהגופות נמצאו בתוך התיחום שסומן באמצעות ממצאי החקירה המורכבת, מוכיחה שסדר הפעולות לניהול החיפושים התבצע בצורה מיטבית".

ספינת הדייג עם הדייגים וצוות חיל הים שהרכיב על ספינת הדייג של מנחם לב את הסונאר המשוכלל. (צילום: דוברות המשטרה).
ספינת הדייג עם הדייגים וצוות חיל הים שהרכיב על ספינת הדייג של מנחם לב את הסונאר המשוכלל. (צילום: דוברות המשטרה).

קפטן מנחם לב, שהוביל עם ספינת הדייג של קיבוץ עין גב את הסונאר לאיתור שניים משלושת הנעדרים ציין אמש כי "המשימה טרם הושלמה אנחנו עושים מאמצים וממשיכים בחיפושים אחר הנעדר השלישי זו המטרה שלנו ואנו פועלים סביב השעון עם ספינת הדייג של קיבוץ עין גב וחיל הים שנרתם למשימה".

ביום ראשון הגיע מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, לחפ"ק (חדר פיקוד קדמי) שהקימה המשטרה על גדות הכינרת, והשתתף בהערכת מצב עם מפקד המחוז הצפוני ניצב אלון אסור וכלל הגורמים המשתתפים בחיפושים.

מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך בהמשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).
מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך בהמשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).

אלשיך אמר אז שהנחת העבודה של המשטרה היא שככל הנראה הנעדרים אינם בין החיים. "החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים. הסונאר של חיל הים שמותקן בשעות אלו ממש, יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים".

לאור הערכת המצב הדגיש המפכ"ל כי "מניסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם".

השלושה נעדרים מאז יום רביעי בשעות הבוקר. הם נסחפו על גבי מזרני ים בחוף לבנון שבכנרת בשלושה מקרים שונים. בני משפחותיהם מתחו ביקורת על מאמצי החיפוש ועל התשתיות בחופי הכינרת. עופר כראדי, אביו של לירון, קרא לראש הממשלה לפעול להגברת מאמצי החיפוש, בעוד שאורי, דודו של לירון, האשים: "אם צוותי ההצלה היו פועלים אחרת והיה להם הציוד הנדרש, יכלו למנוע פה אסון גדול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!