דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / לאחר שבוע של חיפושים: נמצאה גופתו של הנעדר השלישי בכנרת

נמצאה גופתו של איתמר אוחנה, הנעדר השלישי בכנרת | אתמול (ג') הובאו לקבורה לירון כראדי, בן 17 מנתניה, ונחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, שנמצאו אתמול | בכך תמו החיפושים אחר השלושה שנסחפו מחוף הכנרת על מזרני ים ביום רביעי שעבר

החיפושים אחר הנעדרים בכינרת (צילום: יעקב לידרמן/ פלאש 90).
החיפושים אחר הנעדרים בכינרת (צילום: יעקב לידרמן/ פלאש 90).

משטרת ישראל הודיעה אתמול אחר הצהריים (שלישי) כי נמצאה גופתו של איתמר אוחנה בן ה-19 שנסחף על גבי מזרן ים מחוף לבנון שבכנרת ביום רביעי שעבר, הלוויתו תערך היום (ד') בשעה 15:00 בבית העלמין בקריית שמונה. ביום שני זוהו גופותיהם של שני הצעירים הנוספים שנסחפו על גבי מזרן ים מחוף לבנון בשלוש תקריות שונות: לירון כראדי, בן 17 מנתניה, ונחמן איטח, בן 21 מבית"ר עלית. בשבוע האחרון ניהלה משטרת ישראל, בשיתוף עם כוחות חיל הים וגורמים נוספים, חיפושים אינטנסיביים אחר שלושת הנעדרים. משטרת ישראל מסרה כי היא משתתפת בצערן של המשפחות.

מהמשטרה נמסר כי ספינה עליה הותקנו סונאר וציוד מתקדם נוסף של חיל הים, הצליחו לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות ולאפשר להביא אותם לחוף לצורך זיהוי.

אתמול הובאו למנוחות הנעדרים שנמצאו ביום שני – לירון כראדי נטמן בבית העלמין באור עקיבא, ונחמן איטח נטמן בירושלים.

המשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).
המשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).

במשטרת ישראל ביקשו להודות למאות השוטרים, המתנדבים, החיילים והאזרחים שלקחו חלק במאמץ למציאת הנעדרים. גם סירות השיטור ימי, סיורי משמר הגבול, פרשים, סיירים, חוקרים, מסוקי ואנשי היחידה האוירית, צוותי משא ומתן של מ"י, מתנדבי יחידת חילוץ גולן, מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל, צוללני כב"ה וזק"א, מתנדבי זק"א, איחוד הצלה ועין גב יחידות חיל הים וספינות דייגים סייעו בחיפושים.

"לאחר שבוע מורט עצבים של פעילות אינטנסיבית מסביב לשעון, במהלכו ליוו אנשי יחידת המו״מ וגורמים נוספים את בני משפחתם של הצעירים, משפחת אוחנה, משפחת כראדי ומשפחת איטח, בין יאוש לתקווה, הושבו גופותיהם של יקיריהם לחיק משפחתם לצורך קבורה הולמת", נכתב בהודעה הרשמית של המשטרה.

חיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק״א, הודה הערב למפקדים ולמתנדבים, "זה בכלל לא מובן מאליו, אך במעשיכם אתם הולכים בדרכיו של מנהיג האומה משה רבנו, שבימים האלו של יציאת מצרים וקריעת ים סוף, גם הוא התעסק בחסד של אמת. שוב הוכחתם במעשיכם שיש לעם ישראל על מי לסמוך, ושתמיד מתנדבי זק"א לא יהססו לעזוב את הנוחות שלהם, ויקדשו שם שמים למען הצלת חיים וכבוד המתים."

ביום ראשון האחרון, הגיע מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, לחפ"ק (חדר פיקוד קדמי) שהקימה המשטרה על גדות הכינרת, והשתתף בהערכת מצב עם מפקד המחוז הצפוני ניצב אלון אסור וכלל הגורמים המשתתפים בחיפושים. כבר אז אמר אלשיך שהנחת העבודה של המשטרה היא שככל הנראה הנעדרים אינם בין החיים.

מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך בהמשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).
מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך בהמשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).

השלושה נעדרים מאז יום רביעי בשעות הבוקר. הם נסחפו על גבי מזרני ים בחוף לבנון שבכנרת בשלושה מקרים שונים. בני משפחותיהם מתחו ביקורת על מאמצי החיפוש ועל התשתיות בחופי הכינרת. עופר כראדי, אביו של לירון, קרא לראש הממשלה לפעול להגברת מאמצי החיפוש, בעוד שאורי, דודו של לירון, האשים: "אם צוותי ההצלה היו פועלים אחרת והיה להם הציוד הנדרש, יכלו למנוע פה אסון גדול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!