דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האחד במאי 2017

האחד במאי 2017 / הכירו את זוכי אות ההתאגדות האנושית לשנת 2017

האות מוענק מדי שנה לוועדים חדשים, ותיקים וכן לוועדים של בני נוער במסגרת אירוע האחד במאי של ההסתדרות | שירה זיו חזקיה, ראש התאגדות האחיות בבי"ח מעייני הישועה: "מבחינתי לקבל את האות זה לשמש דוגמה לעמידה על זכויות"

הענקת אות ההתאגדות לוועדים ותיקים, חדשים וצעירים בעצרת האחד במאי 2017 (צילום: אור זקש).
הענקת אות ההתאגדות לוועדים ותיקים, חדשים וצעירים בעצרת האחד במאי 2017 (צילום: אור זקש).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חגיגות ה-1 במאי, חג הפועלים וההתאגדות, שהוקדמו השנה לאור ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ב-1 במאי, ייפתחו היום (חמישי) באירוע השנתי של ההסתדרות, הנוער העובד והלומד ותנועת דרור ישראל. במסגרת העצרת יוענק, כמדי שנה, אות ההתאגדות האנושית.

על פי המסורת, שהחלה בשנת 2013, מעניקים ועדי העובדים הוותיקים את האות לוועדי עובדים חדשים שהוקמו במהלך השנה החולפת. הוועדים החדשים, בתורם, מעניקים את האות להתאגדויות הנוער והצעירים, אלו יעניקו האות לזוכים מקרב ועדי העובדים הוותיקים, במעגל שמסמל את הסולידריות והאחריות ההדדית של כלל ההתאגדויות זו על זו, על ההסתדרות ועל כלל החברה הישראלית.

מקבלי אות ההתאגדות 2017 (גרפיקה: אידאה).
מקבלי אות ההתאגדות 2017 (גרפיקה: אידאה).

התאגדות האחיות במרכז הרפואי החרדי מעייני הישועה היא אחת ההתאגדויות החדשות הצפויות לקבל השנה את האות. ההתאגדות יצאה לדרך בספטמבר 2016 במטרה לקדם את זכויותיהן, ולשפר את תנאי העסקתן ואת הרמה המקצועית במרכז.

"היום אנחנו בהליך של משא ומתן, וההנהלה הכירה ביציגות שלנו. מבחינתי משמעות ההתאגדות היא לא להיות סוג ב', להיות אחות שווה ולא חורגת, לעמוד על הזכויות ולא להתפשר על איכות הטיפול. להמשיך להתמקצע" אמרה לדבר ראשון יו"ר הוועד, שירה זיו חזקיה, "מבחינתי לקבל את האות זה לשמש דוגמה לעמידה על זכויות. להעביר את המסר שכל עובד זכאי לתנאים ויש לו זכות להתאגדות ולביטחון במקום העבודה, ולהתוות את הדרך לבאים אחרינו".

התאגדות אחיות מרכז רפואי מעיני הישועה (צילום מדף הפייסבוק).
התאגדות אחיות מרכז רפואי מעיני הישועה (צילום מדף הפייסבוק).

גם עובדי ענקית הקייטרינג שולץ, המספקת שירותי הסעדה לכ-140 חדרי אוכל בחברות שונות במשק ולאירועים שהתאגדו בהסתדרות בנובמבר האחרון, צפויים להיות בין מקבלי האות להתאגדות עובדים חדשה. בימים אלה נמצאים העובדים במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

"כמו בכל מקום שמתאגדים בו, ההתאגדות צמחה מתוך תסכול של העובדים מחוסר זמינות של ההנהלה לבקשות של עובדים ושכר מאוד נמוך, כשיש אצלנו עובדים מאוד ותיקים. החלטנו שמספיק ודי, הגיע הזמן לעשות שינוי", אמרה יו"ר ועד הפעולה, לירון ששון תבור, לדבריה כבר כעת ישנה תחושה של שינוי בשטח והוועד הצליח להפחית דמי ניהול לעובדי החברה ולעצור מספר פיטורין של עובדים ותיקים.

התאגדות עובדי שולץ (תמונה מעמוד הפייסבוק של ההתאגדות)
התאגדות עובדי שולץ (תמונה מעמוד הפייסבוק של ההתאגדות)

"אני מתרגשת מאוד" אמרה ששון תבור על הזכייה באות, "אני יודעת מה אנחנו רוצים להשיג בשביל העובדים שלנו, ומרגש אותי מאוד שהצלחנו בכלל להגיע למקום הזה. הסולידריות הזו חשובה לי, שיראו גם הוותיקים מהוועדים שכולם נרתמים לעניין הזה, והם לא לבד בסירה, עדיין יש אנשים טובים בעולם. נראה לי שזה שזה אירוע שיהיה מרגש ונחמד, ומעודד גם את הבאים אחרינו". לדבריה, זו הפעם הראשונה שהיא מציינת את האחד במאי. "יכול להיות שכדאי לחשוף יותר את האירוע לציבור", הוסיפה.

בין הוועדים הוותיקים שיקבלו השנה את האות, בולטים ועדי העובדים בפלאפון ובפרטנר – שרק לפני שנים בודדות קיבלו את האות כוועדים חדשים.

"אני נזכר שלפני ארבע שנים כשהזמינו אותי בפעם הראשונה לאחד במאי, עמדתי לצד הבמה כמתאגד חדש שמקבל את האות. מיקו צרפתי יו"ר ועד חברת חשמל, שחקן ותיק מאוד בשטח בא והחזיק את האות שאני קיבלתי ונתן לי אותו", סיפר לדבר ראשון ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון. "הרגשתי עצמה. שהבית הזה, בית ההסתדרות שעומד מאחורי הבמה, זה דבר חזק שנותן לי ביטחון. את זה אני רוצה לשדר לבאים אחרי".

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון. צילום: יח"צ
ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון. צילום: יח"צ

"זה כבוד מבחינתי לתת אות להתאגדויות החדשות, במיוחד באחד במאי שזה סמל, כשאני זוכר שרק לפני כמה שנים אני הייתי שם – בלי ניסיון, קצת מפוחד. ועכשיו לבוא כאחד מנוסה, אחרי שני הסכמים קיבוציים וכל כך הרבה שעות שיחה עם ועדים וציבורים שונים – לתת את האות הזה, את המתנה הזו למישהו שעכשיו מתחיל ופורץ את הדרך זה כיף גדול", הוסיף לוי.

התאגדות עובדי קפה נואר – כיום ועד העובדים הפעיל היחיד בענף המסעדנות בו אין כל הסכם קיבוצי, צפויה אף היא לקבל את האות כהתאגדות עובדים צעירים חדשה. רק לאחרונה נעתרה הנהלת המסעדה להיכנס עם נציגות העובדים למשא ומתן, זאת לאחר מאבק שאף כלל הפגנה מול המסעדה.

ועד הפעולה של התאגדות עובדי קפה נואר (תמונה מעמוד הפייסבוק של ההתאגדות)
ועד הפעולה של התאגדות עובדי קפה נואר (תמונה מעמוד הפייסבוק של ההתאגדות)

מלבדם צפויות לקבל את אות ההתאגדות בקטגוריית נוער וצעירים גם תלמידות בתי ספר ברחובות, המפעילות פרויקט למיצוי זכויות נוער בעבודה בעיר, וקבוצת פעילים בתחום עולם העבודה מסניף הנוער העובד והלומד בצפת.

את האות יקבלו גם תלמידי החינוך המקצועי תעשייתי בקריה למחקר גרעיני בדימונה המאוגדים ופועלים במסגרת קרן התרבות וההבראה של הנוער העובד והלומד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!