דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיוס חרדים

בארץ / בובות חיילים חרדים הוצתו במאה שערים, נתניהו גינה את המעשה

במסגרת חגיגות ל"ג בעומר, הציתו במוצ״ש קיצונים חרדים בובות חיילים ודגלי ישראל | ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירוע בפתח ישיבת הממשלה: "אני מצפה ומבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה"

חרדים שורפים בובה של חייל במדורת ל"ג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון  פלאש90)
חרדים שורפים בובה של חייל במדורת ל"ג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאירוע אמש, בו שרפו קיצונים חרדים בובות של חיילים חרדים ודגלי ישראל בתוך מדורות ל"ג בעומר, זאת במחאה על הגיוס לצה"ל.

"אתמול, במוצאי שבת, היה אירוע מתועב בירושלים" אמר נתניהו, "פלג קיצוני, שולי אמנם, של החברה החרדית המזוהה עם נטורי קרתא שרף בובות של חייל צה"ל, עם מדים של חיילי צה"ל ודגלי ישראל, במטרה לפגוע בחיילים חרדים. הצעד הזה הוא מתועב. חיילי צה"ל שומרים על כולם – גם על חרדים, כולל על האנשים הללו. אני מצפה ומבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה ואני מבקש גם מן המשטרה למצוא את האחראים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "שרפת בובות חיילי צה"ל היא אירוע מביש וחמור המחייב טיפול משטרתי נחרץ וחסר פשרות, וגינוי ברור של ראשי העדה החרדית".

זאת לא הפעם הראשונה שהתחוללה הסתה פרועה כזו כנגד חיילי צה"ל. בחג הפורים, לפני כחודשיים נתלו בובות של חיילים חרדים על חוט חשמל, בשכונה החרדית מאה שערים, לבובות הוצמדו שלטים שנשאו את המילים "חרד"ק החוצה". חרד"ק היא כינוי גנאי לחרדים שמתגייסים לצה"ל, שמשמעותה "חרדי קל דעת". על פי המסורת, במסגרת ציון חג הפורים, נהוג לתלות על חוטי החשמל בובה של המן הרשע, לזכר הוצאתו להורג בשל ניסיונו להשמיד את העם היהודי, כמו שנכתב במגילת אסתר. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הגיב אז למעשה,  ואמר כי "‏אני מזועזע מתמונות החיילים התלויים באזור שכונת מאה שערים. מצפה מהמשטרה והפרקליטות לעשות הכל כדי לחקור ולהביא לדין את העבריינים המתועבים".

בובת חייל תלויה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה).
בובת חייל תלויה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה).

לפני שלושה ימים הגיעו עשרות חרדים לכלא 4 שבמחנה צריפין, כמחאה על המשך מעצרה בת רבקה בת קאסיי, שנעצרה לפני פסח על ידי המשטרה הצבאית בגין השתמטות משירות צבאי של 970 יום. לדברי בני המשפחה, מדובר בבחורה דתייה, שאיחרה את תאריך הגשת  "הצהרת הדת" ובשל כך צה"ל סרב לקבל את ההצהרה – כך שהיא עדיין שוהה בכלא צבאי.

המפגינים שהגיעו למחות על החזקתה בכלא נשאו שלטי מחאה יחד עם רבנים, ודרשו לשחררה וחלקם אף התפרצו לתוך המחנה, מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפגנה במחאה על גיוס חרדים שבה השתתפו כמה עשרות מפגינים בכניסה לבסיס צריפין, פרצו מספר מפגינים את שער הבסיס. כיתת הכוננות של הבסיס בסיוע משטרת ישראל פינתה אותם . האירוע יתוחקר".

לפני כשבועיים הותקף חייל חרדי בשכונה כאשר שקראו לעברו קריאות ושפכו לעברו מים. החייל לא נפגע, וניידת משטרה הגיעה למקום וחילצה אותו. שבוע לפני כן הותקף חייל חרדי נוסף כאשר הלך ברחוב לתומו וממרפסות הבתים החלו אנשים לקלל אותו ואף משליכים לעברו חפצים וביצים. חשוד אחד נעצר והועבר לחקירת המשטרה.

במקביל, לפני כחודש, גזר בית משפט השלום בירושלים לראשונה עונש על תוקף חייל חרדי אחר, בתקרית שאירעה לפני שנתיים. על התוקף נגזרו חמישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס של 500 שקלים וכן נגזר עליו לשלם פיצוי לחייל על סך אלף שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!