דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בג"צ

חברה ועבודה / בג"ץ העוזרות המשפטיות: המדינה דחתה את ההצעה לגשת להליך גישור

בעקבות החלטתה של המדינה לדחות את הצעת השופטים נקבעו שני דיונים נוספים שיתקיימו במהלך השבוע הקרוב, כאשר מטרת השופטים היא שהצדדים יפתרו את המחלוקת בדרך של משא ומתן | במקביל, שביתת העוזרות המשפטיות נמשכת זהו השבוע הרביעי

הפגנת העוזרות המשפטיות, אפריל 2017 (צילום: דבר ראשון).
הפגנת העוזרות המשפטיות, אפריל 2017 (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בג"צ קיים היום (ראשון) דיון נוסף בעתירת העוזרות המשפטיות לשופטים, כנגד הגבלת תקופת ההעסקה שלהן ובפגיעה בתנאי עבודתן. בדיון דחתה המדינה את הצעת השופטים לגשת להליך גישור ולכן נקבעו שני דיוני תזכורת נוספים במהלך השבוע הקרוב – בשלישי ובחמישי – כשמטרת בית המשפט היא שהצדדים יפתרו את המחלוקת בדרך של משא ומתן. כמו כן, ציין השופט יורם דנציגר כי בית המשפט מניח שהמדינה לא תפרסם את נוהל ועדת החריגים שיאפשר את פיטוריהן של 500 מתוך 650 העוזרות המשפטיות עד למתן ההכרעה בתיק.

כאמור, השופט דנצינגר הציע לצדדים לפנות להליך גישור בניהול השופט בדימוס ומנהל בתי המשפט לשעבר בועז אוקון, בו ייקבעו תנאי כניסתם למשא ומתן. ועד עוזרות השופטים קיבל הצעה זו, אולם נציג המדינה, עו"ד דורון יפת, התנגד להצעה. לפיכך, במידה ולא יעלה בין הצדדים להגיע לכדי הסכמות ולהכנס למשא ומתן בישיבות אלו – הודיע בית המשפט כי בכוונתו לקבוע מועד לדיון בעתירה עצמה.

יש לציין כי הדיון שהתקיים היום היה השלישי בשבועיים האחרונים. בדיונים השונים ניכר היה כי גם שופטי בית המשפט העליון מעוניינים להגיע לפתרון המחלוקת ולסיום השביתה המתקיימת זה למעלה משלושה שבועות בכל הערכאות. עו"ד שרית טוביס, יו"ר ועד העוזרות המשפטיות לשופטים: "הסוגיה רחוקה מלהיפתר ולעת עתה אנו ממשיכים בשביתה ללא הגבלת זמן, עד אשר תסכים הנהלת בתי המשפט להיכנס איתנו להליך של משא ומתן ללא תנאים מוקדמים. ראוי כי שרת המשפטים, לאחר 25 ימי שביתת העוזרים המשפטיים, תשמיע את קולה, תידרש סוף סוף לסוגיה ותביא לפתרונה בהקדם האפשרי. העוזרים המשפטיים הסכימו להליך הגישור, אנו מעוניינים לקיים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, וחבל שהמדינה מסרבת להליך הגישור עליו המליץ בית המשפט העליון".

ההסתדרות הבהירה במהלך הדיונים הקודמים, כי דרישתה היא כניסה למשא ומתן בלא תנאים מוקדמים. כמו כן הביעה ההסתדרות נכונות תקדימית שלא לדרוש מסגרת של קביעות עבור העוזרות המשפטיות במסגרת המו"מ הקיבוצי, וזאת מתוך הבנה שמדובר ביחסי אמון וקרבה מיוחדים בין העוזר המשפטי והשופט – אלא לחתור לגיבוש מנגנונים יצירתיים, במסגרת הסכם קיבוצי לסיום העסקה במידת הצורך – ובתנאי שלא יהיו שרירותיים, חד צדדיים, או אוטומטיים בחלוף פרק זמן קבוע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!