דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המורים

חברה ועבודה / הסתדרות המורים: יום בחירות נוסף ייערך ב-25 במאי

על רקע טענות לפיהן לא התאפשרה הצבעתם של כל חברי הארגון, הודיעה ועדת הבחירות על קיום היום הנוסף | סיעת האופוזיציה טוענת לאי סדרים חמורים, אך ועדת הבחירות מכחישה מכל וכל

בחירות בהסתדרות המורים (צילום: יאיר ויטמן)
בחירות בהסתדרות המורים (צילום: יאיר ויטמן)
דוד טברסקי

תוצאות הבחירות לראשות הסתדרות המורים, שהתקיימו ביום שלישי האחרון, היו צפויות להתפרסם כבר אתמול (רביעי), אך בערב יום שלישי, הודיע יו"ר ועדת הבחירות, השופט (בדימוס) יעקב שמעוני, כי ב־25 במאי יתקיים יום בחירות משלים, ורק לאחריו תערך ספירת הקולות, שבסופה יוחלט האם המזכ"לית הנוכחית מסיעת אמ"י, יפה בן דוד, תמשיך לכהן בראש הארגון בחמש השנים הקרובות, או שתוחלף על ידי ראש סיעת נח"ל גילה קליין. בהודעה שפרסם באתר הסתדרות המורים, כתב שמעוני כי יום הבחירות הנוסף נקבע כדי "לאפשר לבעלי זכות בחירה שלא יכלו לממש את זכותם להצביע מתוך שהקלפיות שנועדו להצבעתם לא הגיעו ליעדן".

סיעת נח"ל, טענה בתחילה כי ההחלטה על קיום יום בחירות נוסף, התקבלה לאור התנגדות של סיעת אמ"י לפרסום התוצאות. לכך הגיב שמעוני כי "פרסום זה הוא שקרי ובישיבה היום של וועדת הבחירות שהתכנסה בשעה 19:30 הודיעה סיעת אמ"י שמצידה אין כל התנגדות לפרסום התוצאות עם השלמת הספירה היום. עמדת אמ"י נמסרה במסגרת ישיבת וועדת הבחירות שבה נכחו נציגי נח"ל לרבות יושבת ראש סיעת נח"ל". את תגובתו סיים במילים "אין צורך להכביר במילים על עזות הפנים שבפרסום הודעה כוזבת שכזו".

 יום הבחירות עצמו לווה בטענות לאי סדרים, גידופים וניתוקי טלפון מצד החברה המארגנת. בסיעתה של קליין, המתמודדת מול יושבת הראש המכהנת, הועלתה טענה כי עדויות מורים מהשטח הצביעו על קשיים של עובדי הוראה להצביע. בשיחה שפרסמה קליין, נשמעת מורה נציגת הסיעה מתלוננת בפני עובד חברת "מיטב הפקות", שנבחרה לנהל את הבחירות, כי מורים בראשון לציון אינם יכולים להצביע כי הקלפיות הניידות לא הגיעו אליהם. העובד מתייחס לטענתה בזלזול ואף מקלל אותה. בנוסף, הגיעו תלונות של מורים שביקשו להצביע אך מבוקשם לא ניתן להם כי על פי הרישום בקלפיות כבר עשו זאת.

בהודעה נוספת שפרסם אתמול, הגיב שמעוני לטענות בדבר אי סדרים. "לא יהיה זה ראוי ואין כל מקום להיגרר ולהתעמת בתקשורת עם טענות שהופנו אליי" נכתב בהודעה, "מכל מקום, כדי שלא להותיר את הטענות בלא התייחסות, אביא בפניכם בקצירת האומר את המצב לאשורו". לטענתו, טיפלה ועדת הבחירות, באופן שוטף בכל הפניות והתלונות שהתקבלו במהלך יום הבחירות. יו"ר ועדת הבחירות אישר שהיו תקלות שלא ניתן היה להתגבר עליהן במהלך בטיפול השוטף – ועל כן הוחלט על קיומו של יום בחירות נוסף.

יחד עם זאת, הוסיף שמעוני כי "לצערנו, במערכת בחירות זו, נתקלנו בהפרחת טענות ושמועות בעלמא, חסרות כל אחיזה במציאות, שאף מתארות מצב הפוך מן המציאות, שאינה יכולה להיות במחלוקת. לגבי אחדות מהן כבר התקבלה התנצלות על פרסומן".

הבחירות להסתדרות המורים מתבצעות בפתק הצבעה אחד. ו-120 אלף חברי הארגון בחרו ויבחרו בין שמונה סיעות. ספירת הקולות תקבע את הרכב 401 החברים בוועידת הסתדרות המורים, שתתכנס לאחר הבחירות ותבחר את המזכ"לית הבאה. בנוסף תיספר ההצבעה בפילוח גאוגרפי, ותקבע את ועדי הסניפים, כאשר כל ועד יבחר לאחר הבחירות את יו"ר הסניף.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!