דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שבוע של ווינרים ישראלים: הזהב של אנדריי, הכבוד של לי, והסל של ליאור

וגם - ההחלטה המפתיעה והמעודדת של קבוצת הכדור-יד, אס"א ת"א | האוהדים שהעדיפו לאכול ארוחת צהריים מאשר לעודד את הקבוצה שלהם | השופט עם העיוורון הזמני (בדיוק בשנייה הקריטית) | והכדורגלנית הבוסנית ששברה את הכלים

המתעמל אנדרי מדבדב בגביע העולם בסלובניה (צילום: דף הפייסובק הועד האולמפי בישראל).
המתעמל אנדרי מדבדב בגביע העולם בסלובניה (צילום: דף הפייסובק הועד האולמפי בישראל).
ליאור ברטל
אור גואטה
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומקפץ אל הזהב: אנדריי מדבדב

יאיר צוקר

קשה שלא לשים לב לפריחה הנהדרת בענפי ההתעמלות הישראלים, ובעיקר לזו המתרחשת בהתעמלות המכשירים.

אחרי שגדול המתעמלים של ישראל, אלכס שטילוב, זכה במדליית הארד באליפות אירופה שהתקיימה בחודש שעבר ברומניה, הגיע תורו של מתעמל ישראלי נוסף להביא הישג מעורר כבוד לישראל, והמתעמל הזה הוא אנדריי מדבדב. לרבים מכם השם הזה לא מצלצל מוכר, אבל מדבדב בן ה-27, הופיע כבר שלוש פעמים בגמר אליפות אירופה, בתחרות שולחן הקפיצות, כשבאחרון בו השתתף בחודש שעבר, סיים אחרון לאחר שמעד במהלך הקפיצה ונפל על פניו.

המתעמל אנדרי מדבדב בגביע העולם בסלובניה (צילום: דף הפייסובק הועד האולמפי בישראל).
המתעמל אנדרי מדבדב בגביע העולם בסלובניה (צילום: דף הפייסובק הועד האולמפי בישראל).

השבוע השיג מדבדב את ההישג הטוב ביותר בקריירה שלו עד כה. בתחרות סבב גביע העולם בסלובניה, עלה המתעמל הישראלי לגמר שולחן הקפיצות מהמקודמות כשדורג רביעי, עם ציון של 14.100 נקודות.

בגמר ביצע מדבדב שתי קפיצות, כשבראשונה הוא ביצע את התרגיל בצורה חלקה עם נחיתה נקייה על המזרן, וקיבל את הציון המעולה 15.000 נקודות. הקפיצה השנייה גם כן הייתה כמעט ללא טעויות, ובה השיג תוצאה כמעט זהה של 14.950, שנתנה לו את המקום הראשון בגמר ואת מדליית הזהב, שכל כך רצה להשיג.

נא לזכור את השם ולעקוב, עוד נשמע עליו.

https://www.youtube.com/watch?v=YMxLwaP_u7I

 מפסיד בשירות השופט: נאצ'ו פרננדס

אור גואטה

אמנם להגיד שהשופטים תמיד בעד ריאל מדריד זו כבר כמעט קלישאה שחוקה, אבל ביום ראשון האחרון שיחקו הבלאנקוס, שמובילים את טבלת הליגה, נגד סביליה מהמקום הרביעי. מעטים האנשים שציפו שסביליה תנצח – למרות שהיא נמצאת במרחק 3 מקומות בטבלה מריאל מדריד, מרחק הנקודות ביניהן עמד ערב המשחק על 18. בנוסף, למרות שהאלופה נמצאת ככל הנראה בדרך לתואר נוסף, ואולי אף בדרך לזכייה בליגת האלופות זו השנה השנייה ברציפות, נראה שאלברטו מאלנקו, השופט בן ה-43 ששפט במשחק  בין השתיים, סבר שמעט עזרה תוכל להועיל לאלופה.

בדקה העשירית למשחק, אסנסיו הוכשל על סף הרחבה של סביליה על ידי מתיאס קראנוויטר. הקשר האחורי של סביליה אפילו לא מחה על השריקה, וכבר התכונן לסדר את החומה עם חבריו, בזמם שאסנסיו עדיין שוכב על הדשא. או אז מצלמת הרחף איבדה מעט מהאיזון שלה כי פתאום נראו שחקני ריאל חוגגים שער. בהילוך החוזר ניתן היה לראות שנאצ'ו, המגן השמאלי השני של האלופה, בעט את הכדור מתוך ההמולה שהייתה ליד אסנסיו, פשוטו כמשמעו מתחת לאפו של השופט, תוך שהוא מנצל את חוק היתרון, שספק הופעל וספק לא.

כל בר דעת היה מניח שהשער ייפסל, ושנאצ'ו יקבל כרטיס צהוב, כראוי למי שממשיך את המשחק למרות השריקה של השופט, אך מאלנקו רץ לכיוון נקודת האמצע וביטל בידיו את מחאותיהם של שחקני סביליה, סיפור הזוי שלא מוסיף כבוד לאיש מהנוכחים בסיטואציה. לעתים עבודת השיפוט היא קשה, מלחיצה, מסובכת וקשה מאוד לשפוט מצבים הקורים בשבריר שנייה במרחק מעיני השופט, אך הסיטואציה הנוכחית קרתה מתחת לאפו של השופט, אשר לא היסס ואישר את השער המוזר. שופט עבר בליגה הספרדית טוען שהשער היה חוקי, אך גם אם הוא היה חוקי, מדובר בהתנהגות מבזה, ששמה את הספורטיביות והתחרותיות הבריאה ללעג, הכל בשם השער הנוסף או הניצחון. בריאל מדריד, אגב, נאצ'ו קיבל גיבוי מקיר לקיר.

מנצחת ונשארות עוד עונה בליגה: דיוסבורג ולי פלקון

ליאור ברטל

השבוע, הרחק מעיני הציבור, התקיים משחק העונה של לי פלקון. הליגיונרית הבכירה שלנו בכדורגל נשים, עלתה ביום שבת למשחק הכי חשוב של העונה עם קבוצתה דיוסבורג, שני מחזורים מול בורוסיה מנשנגלדבך. תיקו או ניצחון של דיוסבורג והיא נשארת בליגה הבכירה בגרמניה לעוד עונה, הפסד ויכול להיות שהיא תרד ליגה בסיום. חשוב לדעת ולהכיר שהליגה הגרמנית היא הליגה הטובה באירופה, וקבוצות הצמרת שלה נחשבות לחזקות והטובות באירופה. גם קבוצתה של לי פלקון הייתה בעבר הלא רחוק אלופת אירופה, כאשר זכתה בליגת האלופות בעונת 2009. במשחק עצמו הצליחו שחקניות דיוסבורג לנצח 3:1 את בורוסיה מנשגלדבך, פלקון לא לקחה חלק במשחק הזה, אבל כמובן השתתפה בחגיגות האדירות שהתנהלו בחדר ההלבשה בסופו של המשחק.

משחק אחד נותר לסיום העונה, ולי פלקון יכולה לסכם אחלה עונה אישית מבחינתה עם 13 הופעות במדי הקבוצה מתוך 21 משחקי ליגה. נאחל לה עוד עונה טובה בקבוצה, בתקווה להמשך ההתפתחות של הכוכבת מספר אחת בכדורגל הנשים בישראל.

בסיום המשחק פרסמה פלקון, "עשינו את זה. זה לא היה כך, אבל שמחנו לסיים את זה בצורה טובה. תודה לכל האוהדים שתמכו בנו לכל מקום שהלכנו"

מפסידים את האוהדים, שמעדיפים לאכול צהריים: אינטר מילאן

צור רוזנצוויג

מצבה של קבוצת הכדורגל אינטר מהעיר מילאנו השנה, מאוד עגום. הקבוצה עפה מוקדם מהצפוי מהליגה האירופית, עם שני הפסדים לאלופת ישראל מבירת הנגב, ובנוסף הפסידה ללאציו ברבע גמר הגביע האיטלקי, ונמצאת במקום השמיני של הליגה שני מחזורים לסיום.

על אף שבסגל נמצאים שחקנים כמו איקרדי, פריסיץ ואדר, הנראזורי סופרים חודשיים ללא ניצחון מעודד אחד. ואם כל זה לא מספיק, הוחלט השבוע לפטר את המאמן סטפנו פיולי שהיה בתפקיד רק חצי שנה.

המצב בקבוצה הוחרף ולא רק על הדשא, כאשר במשחק הבית האחרון מול ססאולו בו המילאנזים הפסידו 2:1, עזבו אוהדי הקבוצה בדקה ה-25 את אחד היציעים עם האמירה "אתם לא ראויים לאהדה שלנו, באנו רק להגיד שלום ויצאנו לארוחת צהריים" והשאירו חור ביציעי סן סירו וחור בלב השחקנים.

https://twitter.com/TeritorioGame/status/863801122003320832

מנצחים ומעדיפים תהליך על תהילה: אס"א ת"א בכדוריד

אור גואטה

אס"א, איגוד הספורט האקדמי, הוא אחד הביטויים היפים והמעניינים לספורט עממי. קבוצת הכדוריד של אוניברסיטת תל אביב, אס"א תל אביב, הייתה אחת הקבוצות המוצלחות בכדוריד הישראלי בעשורים האחרונים, עם מקום יחסית קבוע בצמרת, אליפות אחת, דאבל אחד ו-5 גביעים, בהן הקבוצה זכתה בין 2002 ל-2010. למעשה עד 2012, הקבוצה הייתה מהבכירות בענף.

מה קרה ב-2012? בעקבות קשיים כלכליים וסדרי עדיפויות, החליטה אוניברסיטת תל אביב להפסיק את המימון לקבוצת הכדוריד שלה, מה שגרם לעזיבה של מרבית השחקנים הבכירים של הקבוצה. המצב הכלכלי לא איפשר לה לחזור למקום אליו התרגלה ולשלם את הסכומים אותם שילמה לשחקניה, בספורט כל כך לא מתגמל בישראל כמו כדוריד, הדבר חרץ את גורלה של הקבוצה. היא החלה בצניחה חופשית אל עבר התחתית, ובעונות האחרונות ניתן לראות אותה משקיפה על הליגה השנייה מקרוב.

בעונה הנוכחית אס"א כמעט ירדה ליגה, וניצלה בעור שינייה כשניצחה בפלייאוף מול מכבי באר שבע. לכאורה, אנחת רווחה אמורה הייתה להשתרר במשרדיה הדלים של אס"א, אך הקבוצה החליטה להגיד "לא, תודה" ותבקש לרדת בכל מקרה לליגה השנייה. הצעד, שעשוי להיראות הזוי, הוסבר על ידי המועדון בהודעה שהוציא: "הוועד המנהל של אס"א תל אביב קיבל החלטה אתמול להשקיע את משאביו הכספיים בטיפוח מחלקת הנוער, שחקני נוער וילדים. המשמעות הנגזרת היא שיוקצו הסכומים הגבוהים הכרוכים בתפעול קבוצה בליגת העל, למעלה ממיליון שקלים, לטיפוח דור העתיד של הכדוריד הישראלי". מי שעוקב אחרי הקבוצה לא יופתע מהמילים האופטימיות. לאחרונה החליטו להגביר את הרוח הספורטיבית ואת ההשקעה בילדים ונוער מתוך אמונה שזה עתיד המועדון ועתיד הענף בישראל.

אמנם יש בעיריית תל אביב מי שדווקא מקווים להשאיר את אס"א בליגת העל, ולאחד אותה עם הפועל ת"א. למרות שלא הוגשה הבקשה הרשמית ולא התקבלה ההסכמה מאיגוד הכדוריד, אס"א הוסיפה בהודעתה: "אס״א תל אביב תעמיד בעונת המשחקים הבאה קבוצה בליגה הלאומית למרות שצלחה הקבוצה את המאבק להישארות בליגת העל. את הפוסט הראנו בטוחים שהחלטה זו תשפיע בצורה מיטבית על מאות הילדים במחלקת הנוער של אס"א תל אביב ותאפשר למועדון להמשיך ולהגשים את חזונו בטיפוח שחקנים צעירים וקידום מחלקת הנוער המפוארת של המועדון בתנאים המקצועיים הטובים ביותר".

מפסידה ותשלם על זה ביוקר: סילביה סקאצ'יץ

יאיר צוקר

אירוע אלים שכזה לא זכור בספורט, בעיקר בגלל העונש שהתקבל בעקבותיו. שחקנית כדורגל בוסנית הושעתה לכל החיים ע"י ההתאחדות לאחר שבמהלך משחק הכתה בברוטליות שחקנית יריבה.

במפגש שנערך בין זלז'ניצ'אר ומלאדוסט בליגה של בוסניה-הרצגובינה, התפתחה מהומה בין שתי שחקניות, במהלכה החלה סילביה סקאצ'יץ להכות נמרצות את אדנו ליובנוביץ', עד לאבדן הכרתה.

שחקניות הקבוצה ניסו להפריד בין השתיים והשופט אף הוציא לסקאצ'יץ את הכרטיס האדום, אך זה לא עזר ליובנוביץ' שנחבלה קשות בפניה ואיבדה את הכרתה.

נציג מקבוצתה של ליובנוביץ', מלאדוסט, אמר בתום המשחק: "באיזה מילים אפשר להשתמש כדי לתאר את המעשה הזה ובכל זאת להישאר מנומס. ברור שלהתנהגות מסוג זה אין שום קשר לשכל הישר ולכדורגל".

סקאצ'יץ', שטרם הביעה חרטה על המעשה, ספגה ענישה שלא זכורה כדוגמתה והושעתה לכל החיים ע"י ההתאחדות הבוסנית.

מנצח עם הבאזר ומקפיץ את הקריות: ליאור שגב

צור רוזנצוויג

תנו כבוד לגיבור השבוע ליאור שגב, שחקן הכדורסל הוותיק בן ה-33. שגב עבר בהפועל חולון ועירוני נהריה, שכבר פרש ממשחק בעקבות קרע ברצועה הצולבת לפני שנה וחצי והעונה נקרא להצלת המולדת המקומית, מכבי קריית מוצקין, רק בחודש מרץ האחרון והפך לשחקן משמעותי בקבוצה בה משחק גם עידו קוזיקרו.

בסיומה של ליגה צמודה ומותחת, הגיעה סדרת הגמר על העלייה ללאומית. במשחק השלישי יתריון הביתיות היה של אליצור נתניה, כשהמנצחת בינהן תעפיל בחזרה לליגה הלאומית. 20 שניות לסיום המשחק, לוח התוצאות מראה שיוויון 68:68, התקפה אחרונה בידיים של האורחת, ליאור שגב לוקח את הכדור לריצת ראש בקיר, עולה לזריקת 3 נקודות ועם הקרש הכדור נכנס. 71:68 מדהים למוצקין!

אפילו החיות בחי כיף צהלו מרוב אושר.

על הסל אמר שגב "אני חושב שזה הרגע הכי גדול בקריירה שלי. בגלל כל הסיטואציה ובגלל הרבה נסיבות שהפכו את זה לגדול. גם זה שמדובר בסל ניצחון, גם זה שמדובר בסל שמנצח סדרה על האליפות, עצם העובדה שחזרתי אחרי פציעה ארוכה ולא ידעתי אם אחזור לשחק. הרבה דברים התחברו לכך שזה יהיה הרגע הכי גדול בקריירה”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!