דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיוס חרדים

בארץ / קיצוניים מול ביתו של ראש אכ"א: "סופך יהיה מר כהיטלר"

המפגינים הגיעו בשעות הבוקר לביתו של האלוף מוטי אלמוז בזמן שלא היה בביתו, ופיזרו כרוזים בהם השוו את צה"ל לאוושויץ | תגובות קשות במערכת הפוליטית: "ההסתה בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום" אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן

הפגנת חרדים נגד גיוס. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד גיוס. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות פעילים קיצוניים הפגינו הבוקר (שישי) בכפר תבור מול ביתו של ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז במחאה על גיוס חרדים. במהלך ההפגנה, שבמהלכה אלמוז לא נכח בביתו, השוו המפגינים את ראש אכ"א להיטלר והפיצו כרוזים בהם נכתב: "דע לך – סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו," "ה' ינקום נקמתם של בני ובנות ישראל שנשמותיהם נשרפו בצבא השמד על ידי סוחר הנשמות ראש אכ"א" ו"עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות האושוויץ – צבע השמד".

מהמשטרה נמסר כי "במשטרת ישראל נפתחה חקירה בחשד להסתה כנגד ראש אכ"א בצה"ל".

בניגוד להרגלו, התייחס הפעם השר אריה ‏דרעי לאירוע וגינה אותו, "הכרוזים שפוזרו ליד בית האלוף אלמוז חמורים ומקוממים ביותר. המבצעים חצו את כל הקווים האדומים. מדובר בשוליים של הציבור החרדי ואנו מוקיעים אותם".

גם הרב חיים דרוקמן, ראש מועצת איגוד ישיבות ההסדר וראש ישיבת "אור ציון" התייחס לאירוע ואמר כי ההשוואה בין צה"ל למשרפות באושוויץ היא חולנית ובזויה: "זו אמירה מרושעת, ולא רק שאין בה שום ריח של תורה, אלא שהיא חילול התורה וחילול השם כאחד".

הרמטכ״ל רב-אלוף גדי איזנקוט, שוחח קודם עם ראש אכ״א ודובר צה״ל, האלוף מוטי אלמוז והביע שאט נפש מהמתקפה עליו. ״אני קורא לרשויות אכיפת החוק לפעול על מנת לשים ידם על האחראים למעשה המכוער״, אמר הרמטכ״ל והבטיח כי מפקדי צה״ל וחייליו ימשיכו לעשות למען בטחון אזרחי ישראל ולא ירתעו מהתקפות מסוג זה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב אף הוא לדברים ואמר כי "ההסתה הקשה נגד ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום. אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו. אני קורא למשטרה ולפרקליטות למצות בנחרצות ובאופן מיידי את הדין עם העבריינים הללו. אני מעניק גיבוי מלא לאלוף אלמוז".

בתוך כך, שלשום (רביעי) עצרה המשטרה מספר חשודים במעורבות בשריפת דגל ישראל במהלך אירועי ל"ג בעומר בירושלים, כשבינתיים נמשכת חקירת ההשלכת בובות חיילים למדורות.

כמו כן, בפברואר השנה הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד תשעה חרדים שהשתתפו בהפגנות אלימות במחאה על מעצר צעיר שערק משירות צבאי. את ההפגנות קיים "הפלג הירושלמי" בראשות הרב אוירבך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!