
חניון בראשון לציון (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
עדכון אחרון: 23.06.2026 | 15:23
ועדת הכלכלה אישרה היום (שלישי) את ביטול "חוק החניונים", שחייב את בעלי החניונים הפרטיים לגבות מחיר לפי דקה. החניונים יחזרו לגבות תשלום כפי שהיה בעבר – עבור שעה ראשונה שלמה ולאחר מכן לפי יחידות של רבע שעה. הצעת החוק, שנכשלה בהשגת המטרה של הוזלה לצרכנים והפכה לסמל בדיון הציבורי על כלכלה, בוטלה פחות משנה אחרי שנכנסה לתוקף.
ביטול חוק החניונים אושר בישיבה שבה אישרה הוועדה גם את השינוי ההיסטורי של הקמת רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית. ביטול החוק ייכנס לתוקף 4 חודשים לאחר הפרסום ברשומות, על מנת לאפשר לבעלי החניונים זמן היערכות.

