דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

עדכונים שוטפים / נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נחת בישראל

ביקורו בן היומיים של הנשיא צפוי להיפתח בעוד מספר דקות עם בטקס קבלת פנים בנוכחות הנשיא ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי הממשלה ובכירי המדינה | שידור חי ועדכונים שוטפים

  • נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ורעייתו נחמה מקבלים את פני נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה בטקס קבלת פנים בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ורעייתו נחמה מקבלים את פני נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה בטקס קבלת פנים בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לוחצים יד עם נשיא ארה"ב דונאל טראמפ ורעייתו מלאניה בטקס קבלת פנים בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לוחצים יד עם נשיא ארה"ב דונאל טראמפ ורעייתו מלאניה בטקס קבלת פנים בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
  • נשיא המדינה ראובן רבלין מלווה את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסקירת משמר הכבוד בטקס קבלת פנים בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
    נשיא המדינה ראובן רבלין מלווה את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסקירת משמר הכבוד בטקס קבלת פנים בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
  • נשיא המדינה ורעייתו מארחים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו, בבית הנשיא בירושלים (מארק ניימן / לע"מ).
    נשיא המדינה ורעייתו מארחים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו, בבית הנשיא בירושלים (מארק ניימן / לע"מ).
  • רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ובתה, ענת, ורעיית נשיא ארצות הברית מלניה טראמפ וביתה איוונקה (צילום : מארק ניימן / לע"מ).
    רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ובתה, ענת, ורעיית נשיא ארצות הברית מלניה טראמפ וביתה איוונקה (צילום : מארק ניימן / לע"מ).
דוד טברסקי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עזב הבוקר (שני) את ערב הסעודית, ועושה את דרכו לישראל לביקור ראשון בארץ מאז נכנס לתפקידו. טראמפ ישהה בארץ וברשות הפלסטינית ביממה הקרובה, ויבקר בין היתר בכותל המערבי ובמוזיאון ישראל.

טראמפ, שהמריא מריאד ב-9:53, יתקבל בטקס רשמי בנמל התעופה בן גוריון על ידי הנהגת המדינה, ובראשה הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת הנחיתה, נקבע כי הוא ילחץ את ידיהם של חברי סגל א' ושרי הממשלה שיגיעו לטקס הנחיתה בנתב"ג.

מנתב"ג צפוי טראמפ להגיע לבית הנשיא ראובן ריבלין, ומשם ימשיך לכנסיית הקבר בעיר העתיקה. בהמשך הוא יגיע לכותל המערבי, ללא נוכחות בכירים ישראלים. לאחר מנוחה בת שעתיים במלון המלך דוד הוא ייפגש עם נתניהו, והשניים ייסעו לארוחת ערב במעון ראש הממשלה יחד עם רעיותיהם.

זהו המסע הראשון של טראמפ מחוץ לגבולות ארצות הברית, מאז נכנס לתפקידו בחודש ינואר השנה. הוא פתח את הביקור בערב הסעודית, ונשא אתמול נאום בפסגה ערבית-אסלאמית-אמריקנית, שם קרא למוסלמים להתנער מאידאולוגיה קיצונית. טיסת אייר פורס 1 מריאד לנתב"ג היא הפעם הראשונה אי פעם שמטוס כלשהו טס בנתיב הזה. מישראל הוא ימשיך מחר לאירופה, וינחת ברומא לצורך פגישה בקרית הוותיקן עם האפיפיור פרנציסקוס.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

טראמפ: "השאלה היא מתי העמים יחליטו שנמאס להם משפיכות הדמים, שמספיק להם"

"אני מבטיח לכם, הממשל שלי תמיד יעמוד לצד ישראל", המשיך נשיא ארה"ב, "הקונפליקט לא יימשך לנצח. אני מחויב באופן אישי לעזור לישראלים ולפלסטינים להגיע להסכם שלום. אני יכול לומר לכם שהפלסטינים רוצים שלום ושבנימין נתניהו רוצה שלום. עשיית השלום לא תהיה קלה, אך עם נחישות, פשרה ואמונה – זה אפשרי. השאלה היא מתי העמים יחליטו שנמאס להם משפיכות הדמים, שמספיק להם. השינוי צריך לבוא מבפנים. אף הורה לא רוצה עולם שבו ילדים סובלים מאלימות, שום ילד לא צריך ללמוד להרוג, שום מדינה מתורבתת לא מסוגלת לסבול הרג של חפים מפשע".

פמליית טראמפ ביד ושם (עמוס בן גרשום/ לע"מ).

 

משפחת מנגיסטו הביעה מחאה על כך שבנם לא הוזכר בפגישת ריבלין-טראמפ

תגובת משפחת מנגיסטו לפגישת הנשיאים טראמפ וריבלין, בה בין היתר שוחחו על החזרת החיילים אורון שאול והדר גולדין והראו את תמונותיהם:

"אנו משתתפים בתחושותיהם של משפחות שני החיילים הנעדרים ומייחלים להחזרתם בהקדם לחיק משפחותיהם. אולם אנו חשים צער ותדהמה על ההתעלמות מהחזרתו של בן משפחתינו, האזרח אברה מנגיסטו, אשר לא עלתה ככל הנראה בשיחה"

עוד הוסיפה משפחת מנגיסטו: "אנו מצפים מנשיא המדינה שבשיחותיו יעלה את חובת המדינה לכלל אזרחיה, לשמירה על חייהם וביטחונם באופן שווה, וכן להשיב את כל האזרחים והחיילים המוחזקים בשבי חמאס ארצה אל ביתם".

המשלחת הנשיאותית הגיעה לכותל המערבי

אחרי ביקור בכניסיית הקבר, הגיע דונלד טראמפ אחר צהריים (שני), חבוש כיפה, לביקור בכותל המערבי בירושלים. על פי התכנית, אחרי תפילה קצרה הוא יטמין פתק בין אבני הכותל. הפתק יילקח מיד אחרי שיעזוב את המקום, כדי למנוע מצב בו יילקח על ידי אדם פרטי ויודלף לתקשורת.

ב-18:00 ייפגש הנשיא האמריקני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון המלך דוד בירושלים. ב-19:15 יאכלו שני המנהיגים ונשותיהם ארוחת ערב במעון ראש הממשלה.

טראמפ: לא ניתן לאיראן להחזיק בנשק גרעיני

בתום פגישה בארבע עיניים נשאו ריבלין וטראמפ דברים.

"הכי חשוב: ארצות הברית ואמריקה יכולות להכריז בקול אחד שאסור לאיראן להיות בעלת נשק גרעיני וחייבת להפסיק את מימון הטרור וחימושן של מלציות טרוריסטיות. בנושאים האלה יש קונצנזוס נרחב" אמר נשיא ארה"ב, "אני קיבלתי עידוד ממנהיגי העולם המוסלמי בערב הסעודית, כולל המלך סלמאן שאיתו דיברתי ארוכות. המלך סלמאן, אני אומר לכם, ישמח לראות שלום בין ישראל לפלסטינים".

טראמפ לריבלין: "הזדמנות מעולה לשלום, די לשפיכות הדם"

חרי קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון הגיעו בני הזוג דונלד ומלניה טראמפ לבית נשיא המדינה בירושלים. הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה קיבלו את פניהם של נשיא ארה"ב ורעייתו בפתח המשכן. לאחר מכן חתמו טראמפ ומלניה בספר האורחים של המשכן

נשיא המדינה ורעייתו מארחים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו, בבית הנשיא בירושלים (מארק ניימן / לע"מ).

הסתיים טקס קבלת הפנים בשדה התעופה

כעת צפוי הנשיא האמריקני להמריא במסוק לעבר בית הנשיא בירושלים

טראמפ: "באתי לארץ הקדושה הזאת כדי לאשר מחדש את הקשר החזק בין ארה"ב וישראל"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נושא כעת דברים בנמל התעופה בן גוריון

"לפנינו הזדמנות נדירה להביא ביטחון ויציבות ושלום לאזור הזה ולעמיו, לנצח את הטרור וליצור עתיד של הרמוניה, שגשוג ושלום" סיכם טראמפ,"נוכל להגיע לשם רק אם נעבוד יחד, אין שום דרך אחרת. אדוני הנשיא, אדוני ראש הממשלה, אני מצפה לעבוד צמוד איתכם במהלך הביקור".

נתניהו: "ישראל מחויבת לשלום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אדוני הנשיא, טסת עכשיו מריאד לתל אביב, אני מקווה שבאחד הימים ראש ממשלה ישראלית יוכל לטוס מפה לריאד".

ריבלין: העולם צריך ארה"ב חזקה, אך ארה"ב צריכה גם את ישראל חזקה

החל טקס קבלת הפנים. נשיר המדינה, ראובן ריבלין, נושא דברים ראשון.

ריבלין: " אדוני הנשיא, מודים לך על מחויבותך לאפשר לישראל להתמודד עם האתגרים בפניהם היא עומדת"

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!