דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / 600,000 ילדים בסכנה מיידית למוות ברעב

המנכ"ל החדש של תכנית המזון העולמית של האו"ם אמר כי המימון לתוכנית אינו מספיק והזהיר כי בעקבות הרעב, אנשים יפנו לארגוני הטרור | "אם לא נקבל את המימון שאנחנו צריכים, נדרש להכריע מי יחיה ומי ימות", הוסיף

200 ילדים מתים מרעב בצפון ניגריה מדי יום (צילום: AP).
200 ילדים מתים מרעב בצפון ניגריה מדי יום (צילום: AP).
אוריאל לוי

מושל רפובליקאי לשעבר, המחובר לממשל טראמפ, התמנה בניגוד למצופה לניהול אחת מסוכנוית האו"ם הצפויה לספוג מכה קשה כתוצאה מהקיצוצים בתקציב האמריקאי. דיויד ביסלי, המנכ"ל החדש של תכנית המזון העולמית (WFP), אמר אתמול (שני) לסוכנות הידיעות אי. פי. שהוא ישתמש בקשריו בוושינגטון כדי למנוע את הקיצוץ בתקציב הסוכנות גם אם הדבר ידרוש "קרב כלבים" על תקציב ארה"ב 2018.

מושל דרום קרולינה לשעבר אמר כי חיי אדם מוטלים על הכף. בדרום סודאן הוכרז על רעב, שלוש מדינות נוספות על סף רעב, 20 מיליון בני אדם אינם יודעים מאין תגיע הארוחה הבאה שלהם ותכנית המזון העולמית של האו"ם קיבלה 2 מיליארד דולר (7 מיליארד ש"ח) מתוך 9 מיליארד דולר (32 מיליארד ש"ח) הדרושים לה השנה.

רעב ובצורת בסומליה, פברואר 2017 (צילום: AP Photo/Farah Abdi Warsameh).
רעב ובצורת בסומליה, פברואר 2017 (צילום: AP Photo/Farah Abdi Warsameh).

"אתה מסתכל על 600,000 ילדים המצויים בסכנת מוות אם לא נקבל את המימון הנדרש," ביסלי אומר בראיון. "ואם לא נקבל את המימון שאנחנו צריכים, אז נדרש לקבל כמה החלטות קשות מאוד. נדרש להכריע מי יחיה ומי ימות, וזה דבר שאף אחד מאיתנו לא רוצה לעשות."

מעבר להצהרות המתבקשות, ביסלי אמר שזהו אינטרס בטחוני אמריקאי שלא לקצץ תקציבים לסוכנויות האו"ם, ובמיוחד לאלה המסייעות לילדים ופליטים. הסיוע שהסכנויות מעניקות עוזרות למנוע הגירה ונאבקות בטרור, אמר.

"אם אתה רוצה להשקיע עוד חצי טריליון דולר על פעילות צבאיות, אז אל תשקיע בתכנית המזון העולמית," אמר "כי אם אמא או אבא לא יוכלו להאכיל את ילדם – לאחר כמה שבועות הם יפנו לארגוני טרור".

"כמו שאמרתי לכמה מחברי בגבעת הקפיטול," הוסיף ביסלי, "אל תשפכו את התינוק יחד עם מים".

רעב בדרום סודן, אוקטובר 2016 (Kate Holt/UNICEF via AP).
רעב בדרום סודן, אוקטובר 2016 (Kate Holt/UNICEF via AP).

עמדתו של ביסלי מנוגדת לאג'נדה של הנשיא דונאלד טראמפ המתמצית במילים: "אמריקה ראשונה". טראמפ מוביל קיצוץ דרקוני במימון האמריקני לאו"ם ולסוכנויות שלו. הוא מתכנן לפרסם את תכנית התקציב שלו ביום שלישי הקרוב, אולם הצעה ראשונית שפורסמה במרץ קראה לקצץ בשליש את המימון לפרוייקטים וגופים הפועלים מחוץ לארה"ב ולהגדיל את תקציב הביטחון ב-54 מיליארד דולר (194 מיליארד ש"ח).

הקיצוצים הצפויים הם נקודת מחלוקת מרכזית בין ארה"ב לאירופה, התחנה הבאה בסיורו של טראמפ השבוע, לאחר ביקורו בישראל. פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, אמרה בסוף השבוע כי קיצוצים כאלה "יצרו חוסר יציבות ביטחוני בכל העולם, כולל באירופה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!