דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / חשד לפשע שנאה בירושלים: כלי רכב הושחתו בשני אתרים בבירה

כתובות נאצה רוססו הלילה (ב') על כלי רכב, וצמיגיהם נוקבו, בשכונת הגבעה הצרפתית ובמתחם המלונות בכביש בר לב | בעל אחד הרכבים שהושחתו: "לא רוצה ולא מאמין בהגשת תלונה במשטרה" | ארגון תג מאיר: "מצפים מהמשטרה לעצור את גל ההתקפות בהקדם"

תג מחיר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
תג מחיר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות משטרה בירושלים הוזעקו הבוקר (שני) לשכונת הגבעה הצרפתית ולמתחם המלונות בכביש בר לב בעיר, בעקבות דיווח על פשעי שנאה שהתבצעו בשני האתרים. זהו האירוע הרביעי מסוג זה בתוך חודש.

על פי הדיווח, מספר כלי רכב רוססו בכתובות נאצה – בהן "מוות לערבים" ו"ד"ש מבנימין ריכטר" – וצמיגיהם נוקבו. חוקרי המשטרה פתחו בחקירת פרטי האירוע. חוקרי משטרת ישראל, כאמור, פתחו בחקירה ואנשי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים מהשטח.

תג מחיר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
תג מחיר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

ריכטר, תושב חוות גלעד שבשומרון, הורשע בשנת 2015 בהצתה והריסה של רכוש השייך לתושבי הכפר הפלשתיני פרעתא, הסמוך לחווה, זאת ממניע של גזענות או עוינות כלפי הציבור, ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר בפועל. הוא שוחרר ממאסר בשבוע שעבר.

בעל אחד הרכבים שהושחתו בגבעה הצרפתית כתב בדף הפייסבוק שלו כי הוא, כמו גם ארבעת בעלי הרכבים האחרים שהושחתו, "לא רוצה ולא מאמין בהגשת תלונה במשטרה". הוא הוסיף כי "ברגע שאני יוצא מהבית לסופר, בשלוש בבוקר בגבעה הצרפתית, המשטרה יודעת לעצור אותי ולשאול לאן אני הולך בשעה כזאת.
אבל ליהודי טהור עם כיפה על הראש מותר להסתובב בכל הרחובות בלי שהמשטרה תשאל אותו 'מאיפה אתה? לאן אתה הולך?'".

"אם חשבתם ש'תג מחיר' זה כמה מקרים שהמשטרה חוקרת ומתפרסמים כל כמה חודשים בחדשות. אז לא, מסתבר שכל יום וכל לילה יש חלאות אדם שמסתובבים ברחובות", סיכם את דבריו.

לפני כשבועיים בוצע מעשה דומה ביישוב ערה שבוואדי ערה – המקרה השלישי תוך זמן קצר. כתובות "תג מחיר" רוססו במהלך הלילה על קיר אחד הבתים ביישוב ושני כלי רכב הובערו. בין השאר נכתב על קיר הבית: "תג מחיר מנהלי" ו"ד"ש מהמורחקים".

תג מחיר בערה, (צילום: דוברות המשטרה)
תג מחיר בערה, (צילום: דוברות המשטרה)

כשבועיים קודם לכן, התרחשו שני אירועים דומים, תוך מספר שעות בשועפט ובכפר נאעורה הסמוך לעפולה. כעשרים כלי רכב, שחנו בין שכונת רמת שלמה לשכונת שועפאט בירושלים, הושחתו. על חלקם רוססה הכתובת "תג מחיר", ולחלקם נוקבו הצמיגים. "נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו לאיתור המעורבים", נמסר אז מהמשטרה.

שעות ספורות לאחר מכן התקבל דיווח במשטרה על אירוע "תג מחיר" נוסף, בו רוססו שתי כתובות "תג מחיר מנהלי" ו"נקמה מנהלי" על קירות בתים בכפר נאעורה הסמוך לעפולה. בנוסף אותרו בקרבת מקום שמונה כלי רכב של מקומיים שגלגליהם נוקבו. גם אז הגיעו חוקרי משטרת ישראל למקום, אספו ממצאים מהזירה ופתחו בחקירת האירוע.

יו"ר ארגון תג מאיר, גדי גבריהו, אמר: "זוהי התקפת תג מחיר רביעית בחודש האחרון. אנחנו מצפים מהמשטרה לעצור את גל ההתקפות נגד ערבים חפים מפשע בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!