דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

חברה ועבודה / בית המשפט דחה תביעת לשון הרע של קב"ט כלל כנגד ועד העובדים

התביעה הוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, כנגד הוועד וכנגד אחד מחבריו, בגין פרסומים בגנותו ברשתות החברתיות | בית המשפט קבע כי הוועד אינו ישות משפטית אותה ניתן לתבוע | עפ"י הסכם פשרה בתביעה אישית, יפרסם הוועד התנצלות פומבית

שביתה בכלל ביטוח. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דבר ראשון)
שביתה בכלל ביטוח. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הרשמת יעל מרמור-דומב דחתה על הסף את תביעת לשון הרע שהגיש קב"ט קבוצת כלל, לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, כנגד ועד העובדים בחברה. עם זאת, הסכם פשרה שהושג, באישור יו"ר הוועד, בתביעה אישית שהגיש הקב"ט כנגד אחד מחברי הוועד, קבע כי ועד העובדים יתנצל בפני הקב"ט בשל פרסומים מחודש מרץ השנה שהציגו אותו כאלים.

עובדי כלל ביטוח ערכו, במהלך חודש מרץ, שביתה כללית בת יום אחד כחלק ממאבקם לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה. כמקובל במהלך שבתות מסוג זה, פעל ועד העובדים לאכיפת השביתה, בין היתר תוך חסימת הכניסות לבנייני החברה בפתח תקווה. קב"ט החברה, אבי אופיר, ניסה למנוע מהם לעשות זאת, מה שגרם לחיכוך בין הצדדים. העובדים פרסמו ברשתות החברתיות סרטונים של עימותים אלו, לצד פוסטים וסרטונים נוספים בהם נשמעת ביקורת חריפה על התנהלותו של אופיר.

אספת עובדי כלל ביטוח (צילום: וועד עובדי כלל ביטוח).
אספת עובדי כלל ביטוח (צילום: וועד עובדי כלל ביטוח).

פרסומים אלו הביאו את אופיר להגיש את תביעה כנגד ועד העובדים – בשל הפרסומים בדף הפייסבוק שלו והודעות שהופצו לעובדים באמצעות אפליקציה, – וכנגד מנהל חטיבת הרווחה של הוועד, אלי גולן, שאחד הסרטונים הועלה לערוץ היוטיוב שלו ושנשמע מאשים את אופיר, בסרטון אחר, כי עשה שימוש במאבטחים פרטיים, "בריונים", על מנת למנוע את אכיפת השביתה.

הרשמת מרמור-דומב קיבלה את העמדה שהציג יו"ר הוועד, רוני רז, לפיה ועד עובדים אינו מהווה ישות משפטית נגדה ניתן להגיש תביעה. אופיר, שייצג את עצמו כנהוג בבית המשפט לתביעות קטנות, לא התייחס לסוגיה זו בתביעתו, והסביר כי אינו יכול לדעת מי עומד מאחורי הפרסומים בפייסבוק ובאפליקציה. לפיכך, החליטה הרשמת לדחות תביעה זו – כשהיא מבהירה לאופיר כי יוכל לתבוע בגין לשון הרע את כל אחד מחברי הוועד בנפרד – זאת בתנאי שיוכל להוכיח את חלקו של כל חבר ועד בפרסומים השונים בגנותו.

באשר לשני הפוסטים שיוחסו באופן אישי לגולן, ביקש הקב"ט להמשיך את הדיון, אולם בהמלצת הרשמת, ולאחר שהצדדים נטלו פסק זמן להידבר ביניהם ואף ניהלו שיחה בתיווך הרשמת שלא לפרוטוקול, החליטו הצדדים לקבל את הפשרה על פיה יפרסם ועד העובדים הודעה בדף הפייסבוק ובאפליקציה בה ייכתב כי "ועד העובדים מתנצל בפני קב"ט החברה, אבי אופיר, על כך שהוצג באופן אלים. ידוע לנו כי הנ"ל פעל במסגרת תפקידו ולמיטב אמונתו ואנו מצטערים אם נפגע במהלך המאבק המתנהל בימים אלה להשגת הסכם קיבוצי. הצדדים מתחייבים לנקוט בכבוד האחד כלפי רעהו". עוד הוסכם כי ועד העובדים יסיר את הפרסומים שהוזכרו בכתב התביעה.

בוועד העובדים הדגישו כי התעקשו על התוספת "למיטב אמונתו", וזאת על מנת שלא ישתמע מהודעתם כי הם מקבלים את טענתו של אופיר, לפיהן כי הפעולות שביצע במהלך השביתה היו במסגרת סמכותו. מדובר בסוגיה אקטואלית במיוחד, היות והמאבק לחידוש ההסכם הקיבוצי עומד בעינו, ועד העובדים הציב להנהלת החברה אולטימטום לפיו אם לא ייחתם הסכם עד ה-18 לחודש – יפתחו העובדים בשביתה כללית ללא הגבלת זמן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!