דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / נתניהו בדרכו ליוון: "המאמצים שלנו נושאים פרי לפריחה מדינית"

זהו מפגשם השלישי של מנהיגי יוון, קפריסין וישראל, המעמיק את השיתוף הפעולה האסטרטגי והביטחוני | מוזיאון לזכרון השואה יפתח בסלוניקי, במימון ממשלת גרמניה | השרה רגב תחליף את נתניהו בהעדרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם הטייסת נחמה שפיגל נובק (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם הטייסת נחמה שפיגל נובק (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא בצהריים לסלוניקי, יוון, למפגש ממשלות שלישי עם יוון (G2G) ולמפגש פסגה אזורי (טרילטראלי) שלישי של מנהיגי ישראל-יוון-קפריסין. במהלך הביקור יפגש נתניהו עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, ועם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס. "כחלק מהמאמצים שלנו שנושאים פרי לפריחה מדינית והידוק הקשרים בין ישראל ומדינות רבות בעולם אני יוצא עכשיו לפסגה השנתית שייסדנו בין ישראל, יוון וקפריסין", אמר נתניהו עם עלייתו למטוס.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מטרת ההתייעצויות הבין-ממשלתיות והפגישה המשולשת היא המשך חיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי המתפתח בין יוון, ישראל וקפריסין ודיונים בנושאים איזוריים ואסטרטגיים. נתניהו הוסיף לפני טיסתו כי "השנה הפסגה הזו תתמקד בחדשנות והיא תמיד עוסקת בענייני אנרגיה, שיתוף פעולה ביטחוני ואסטרטגי, כלכלה ותיירות." אל ראש הממשלה יצטרפו השרים יובל שטייניץ, אופיר אקוניס (הליכוד), ואלי כהן (כולנו).

במסגרת הביקור יתקיים גם טקס הסרת לוט לציון הקמת מוזיאון השואה בסלוניקי, "אנחנו עומדים להסיר את הלוט ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ואנוכי, יחד עם נציג של ממשלת גרמניה לפתיחתו או לתחילת בנייתו של מוזיאון לזכר יהודי יוון וסלוניקי. ממשלת גרמניה תורמת תרומה נכבדה כדי להקים את הפרויקט הזה", דברי נתניהו. בטקס ישתתפו גם רחל העליון-מזריץ ואליהו העליון, ילדיו של ניצול השואה משה העליון יליד סלוניקי, ממדליקי משואות הזיכרון ביום השואה, שהוזמן ע"י נתניהו אך נבצר ממנו להשתתף מסיבות בריאותיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם הטייסת נחמה שפיגל נובק (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם הטייסת נחמה שפיגל נובק (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בתוך כך התייחס נתניהו גם להחלטת הפרלמנט השווצרי כי המדינה לא תעביר מימון לארגונים אזרחים המקדמים או מעורבים בהסתה, שנאה גזענות ואנטישמיות, "אני מברך את הפרלמנט השווייצרי שהחליט לחייב את ממשלת שווייץ לא לממן עמותות שמטפחות שנאה, גזענות, אנטישמיות, הסתה". נתניהו הזכיר גם את התמודדות של מדינות נוספות באירופה מול התמיכה בטרור, "אני חושב שגם כאן רואים שהמאמץ שלנו נושא פרי, ויש לנו עוד לאן לשאוף – הולנד, שווייצריה, דנמרק ונורווגיה ואני בטוח שיצטרפו לכך עוד מדינות נוספות."

שרת התרבות והספורט, מירי רגב תמלא את מקומו של נתניהו בעת ביקורו ביוון, "אני מודה לראש הממשלה על האמון ועל החלטתו למנות אותי לממלאת מקומו הזמנית" אמרה רגב והוסיפה, "מעבר לפן הסמלי, יש פה אמירה חשובה לנשים ולדמויות פוליטיות בהנהגה. יהיו אלו 48 שעות עם תואר ממלאת מקום ראש הממשלה ומקווה שהן תהיינה שעות שקטות. מאחלת לראש הממשלה ולרעייתו ביקור מוצלח ביוון."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!