דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לונדון

השריפה בלונדון / 4,000 בני אדם פונו ממגדלים בצפון לונדון בעקבות ליקויי בטיחות

שבוע לאחר השריפה בה נהרגו 79 בני אדם, הרשויות בבריטניה מגלות זהירות | הליקויים בבניינים דומים לאלו שבמגדל שעלה באש | התושבים המפונים שוכנו בספריה, קאנטרי קלאב ומלונות | המשטרה שוקלת הגשת כתבי אישום נגד האחראים לשריפה

דיירים מפונים מביתם בצפון לונדון, לאחר החלטת מועצת העיר על פינוי 800 דיירים מבתי מגורים עם ליקויי בטיחות. (צילום: AP Photo/Alastair Grant).
דיירים מפונים מביתם בצפון לונדון, לאחר החלטת מועצת העיר על פינוי 800 דיירים מבתי מגורים עם ליקויי בטיחות. (צילום: AP Photo/Alastair Grant).
יונתן קירשנבאום

מגדלי דיור ציבורי רבים בבריטניה אינם עומדים בתקני הבטיחות, וסובלים מליקויים דומים לאלו במגדל גרנפל: כך עולה מבדיקה נרחבת של ממשלת בריטניה. מנין ההרוגים בשריפה עלה ל-79, ועפ"י המשטרה עוד עשוי לעלות בימים הקרובים. הממשלה הבריטית עורכת בדיקות מקיפות במגדלי דיור ציבורי הדומים למגדל גרנפל, מחשש שהליקויים אשר התגלו במגדל וליבו את האש קיימים גם במגדלי דיור ציבורי נוסף ברחבי המדינה.

מהבדיקה עולה כי 27 מגדלים ב-15 אזורים שונים של בריטניה סובלים מליקויי בטיחות, ונכשלו במבדקים של רשות כיבוי האש. ביניהם חמשת מגדלי "צ'לקוט אסטייט" שבצפון לונדון, אשר בהחלטת המועצה המקומית פונו אתמול לפנות בוקר. בהצהרה אותה פרסמה המועצה נכתב כי על אף שבמגדלים האלו לא נמצא הציפוי הדליק מגרנפל, המגדלים "לא עומדים במבדק הבטיחות העצמאי שקיימנו". במגדלים אלו חיים כ-4,000 בני אדם ב-800 דירות.

ג'ורג'יה גולד, יו"ר מועצת קמדן, האזור בו נמצאים המגדלים אמרה כי בהתייעצות עם גורמים משירותי כיבוי האש הוחלט כי אין באפשרותם להיות אחראיים על המשך שהות התושבים במגדלים. "שאלתי את כיבוי האש האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי להבטיח את הבטיחות של המבנה הזה הלילה?" אמרה גולד. "הצעתי לממן כבאיות שישבו מחוץ למגדלים עד שנוכל לעשות את התיקונים הנדרשים, אבל המסר הברור היה – אין מה לעשות כדי להבטיח את הבטיחות במבנה".

כך, פונו אתמול 4,000 תושבי המבנים מבתיהם. המועצה עודדה את התושבים למצוא "דיור חלופי", אך הבטיחה לדאוג לשיכון למי שלא ימצא. "אנחנו מעודדים את כל התושבים לנסות למצוא קרובי משפחה וחברים אצלם יוכלו להישאר בימים הקרובים. במידה ולא, אנחנו נספק דיור חלופי" אמר דובר המועצה.

"הכל קרה מהר מאוד, לא הבנתי מה קורה. השכן שלי אמר לי לקחת כמה דברים, אני מבוגר מדי בשביל זה" סיפר פיטר ברטרם, אחד הדיירים. "זאת חוויה קשה, נצטרך להתאקלם במקום חדש עכשיו".

תושבי המגדלים שוכנו במבנים ציבוריים במועצה הכוללים את הספרייה השכונתית והקאנטרי קלאב. שני מבנים אלו נסגרו לקהל הרחב והתמלאו אתמול במזרנים. תושבים נוספים שוכנו בבתי מלון באזור, במימון המועצה.

אנשים מפונים מהמגדלים בצפון לונדון בעקבות ליקויי בטיחות שנמצאו בהם (AP)
אנשים מפונים מהמגדלים בצפון לונדון בעקבות ליקויי בטיחות שנמצאו בהם (AP)

"אנו מבינים שהפינוי הוא מהלך קשה ביותר בשביל תושבי המגדלים" אמרה גולד, "אנחנו נעשה את כל שביכולתינו, יחד עם רשות כיבוי האש, לדאוג לבטיחותם של התושבים" והוסיפה "מה שמעניין אותנו הוא שלום האנשים, עם המחיר נתמודד אחר כך".

במקביל, המשטרה הבריטית שוקלת להגיש תביעה נגד האחראיים לליקויי הבטיחות במגדל גרנפל, כך דווח ביום שישי. "אנחנו נאתר ונחקור כל עבירה פלילית שבוצעה בהקשר זה. היות ומספר ההרוגים גבוה כל כך אנחנו שוקלים לטעון להריגה, בנוסף לעבירות פליליות בהקשר של תקני הבטיחות" אמרה פיונה מקורמק, דוברת המשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!