דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / גרמניה והשאר: 4 הערות לסיכום שלב הבתים בגביע הקונפדרציות

הבעייתית שבשילוב שופט הוידאו; היכולת המאכזבת של נבחרת רוסיה; מצבם העגום של הפועלים שבונים את המתקנים והניסויים של גרמניה בדרך לגביע: גביע הקונפדרציות, סיכום ביניים

שחקני נחברת גרמניה חוגגים לאחר שער מול נבחרת קמרון בגביע הקונפדרציה (צילום: AP Photo/Sergei Grits).
שחקני נחברת גרמניה חוגגים לאחר שער מול נבחרת קמרון בגביע הקונפדרציה (צילום: AP Photo/Sergei Grits).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלב הבתים של גביע הקונפדרציה נגמר אתמול (ראשון), ובו הופרדו הנבחרות החזקות מהנבחרות פחות טובות בטורניר. באופן די צפוי, עלו לחצי הגמר פורטוגל, מקסיקו, צ'ילה וגרמניה. הרוסים יכולים להיות מאוכזבים מההופעה הביתית החלשה שלהם תחת שוער העבר סטניסלב צ'רצ'סוב, וחוץ מניצחון על נבחרת ניו-זילנד 2:0 במחזור הסיום, הם נראו אנמים וחסרי כוחות כמו ברב הטורנירים האחרונים, מאז ההופעה המפתיעה ביורו 2008 כשהעפילו עד לחצי הגמר עם נבחרת מלהיבה ויצירתית.

כעט הגיע הזמן לסכם את שלב הבתים ואת כל מה שמסביבו.

  1. קודם כל מצב 4 המגרשים נראה מעולה, הדשא יחסית טוב והרמה של המתקנים מצוינת. אך מחוץ לעיני המצלמות מתקיימת הדרמה האמתית והיא כמובן מצב הפועלים, שכמעט כמו בכל טורניר אולימפי ומונדיאל ממשיך להיות נורא ואיום. לפי ארגוני הזכויות, 17 פועלים נהרגו בבניית ותיקון אצטדיוני הכדורגל ברוסיה לקראת המונדיאל. הפועלים, שמגיעים רובם מאסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר, עבדו במקרים רבים ללא אמצעי בטיחות, ועם בעיות של ניצול ואי תשלום שכר ובמינוס 25 מעלות חום. אז לא מדובר בקטר עם מאות ההרוגים. אבל האם אירוח טורניר ספורט מחייב תשלום מחיר בחיי אדם? לא יכול להיות שהתשובה היא האדישות והתעלמות הממושכת של פיפ"א

 

  1. נבחרת גרמניה מטיילת עם הנבחרת הצעירה ביותר בטורניר, ממוצע גיל 24.4 ובנתיים לא פוגשת יריבה ראויה. הנבחרת לא מרשימה במיוחד, ונראה כי היא עוסקת בעיקר עושה בניסויים ובבדיקת ההתאמה של שחקנים צעירים להרכב הראשון או ספסל המחליפים של הנבחרת "האמתית" תשחק עוד שנה במונדיאל. ללא ספק גרמניה היא מעצמה עם עומק בלתי נגמר בכל עמדה וחלק גדול מהצעירים האלו אנו נפגוש גם בשנה הבאה מככבים בנבחרת כמו קפטן הנבחרת הנוכחית יוליאן דארקסלר, טימו וורנר (רד בול) ,אנטוניו רדיגר (רומא) וג'ושע קימיך (באיירן). יוגי לב ללא כל ספק נהנה לראות את נבחרתו ממשיכה לנצח בדרך לנצחון ה-100 שלו במסגרת הנבחרת ובכך מציין עוד נקודת ציון היסטורית כאשר הוא המאמן הלאומי הראשון אשר מגיע להישג המדהים הזה.
  2. במשחק מול קמרון עלה למשחקו הרשמי הראשון במדי נבחרת גרמניה, הקשר הצעיר קרם דמירבאי (הופנהיים) הקשר בן ה23 עשה עונה נפלאה בליגה הגרמנית ותפס את עינו של המאמן הלאומי. שכמובן אחרי בדיקה קצרה גילה שקרם שיחק במדי נבחרת טורקיה הצעירה, אך לא רשם אף משחק בבוגרת ולכן למרות שהשחקן היה אמור לייצג את טורקיה, קרם כמובן לא היסס ומיד ענה בחיוב להזמנתו. אם עליתו לכאר הדשא ברוסיה, קרם הבטיח לעצמו שיוכל לייצג מעתה רק את נבחרת גרמניה. גם אם לא יוזמן עוד לעולם למדי הנבחרת. כמובן שדמירבאי הוא לא השחקן הראשון בעולם שהעדיף לנצל הזדמנות ולחליף מדינה בשביל רווח אישי (קני סייף,23). את אנשי נבחרת טורקיה כל העניין תפס בתדהמה וראשי ההתאחדות הודיעו בפומבי שהשחקן הבטיח להם ולפיפ"א שהוא ייצג אותם ולא את גרמניה. דימבראי הכחיש את העניין וטען שהוא תמיד רצה לייצג את הנבחרת הבוגרת של גרמניה, אבל הטורקים לא פריירים ושחררו מכתב ששלח בזמנו השחקן לפיפ"א בבקשה להשתמש בשורשי הוריו כדי לקבל אישור לשחק בשביל נבחרת טורקיה. הנה קטע קצר מהמכתב שתירגמו בעמוד "בונדסמניה" בפייסבוק

"שיחקתי כבר בנבחרות גרמניה אבל החל מעכשיו אני מבקש לשחק עבור נבחרת טורקיה. משפחתי נולדה בטורקיה ואני מרגיש עצמי טורקי. חשוב מאוד עבורי לשחק כדורגל עבור האומה שלי ועבור הנבחרת הלאומית של טורקיה. כתוצאה מכך אני מבקש לשחק עבור הנבחרות הלאומיות הטורקיות במקום נבחרות גרמניה. אני מבין את המשמעות של החלטה שכזו ואני מודע לכך שהשינוי הוא בלתי הפיך".

4. נבחרת רוסיה שאכזבה על קר הדשא מגלה שהיא נמצאת תחת חקירה ענקית של פיפ"א שחוקרת האם גם נבחרת הכדורגל הרוסית לקחה חלק פעיל בפרשת הסמים הענקית שכללה רשת מסועפת של הטעיית בדיקות סמים ממשלתיות של רוסיה לספורטאים באתלטיקה קלה, הרמת משקולות, שחיה ומקצועות פראולמפיים. כזכור עשרות ספורטאים הושעו מהתחרויות בריו 2016 בעקבות גילוי שיטת סימום ספורטאים שפעלה ברוסיה. כעת מדובר על עובדות חדשות שפיפ"א חוקרת כדי לבדוק האם גם 23 שחקני הנבחרת במונדיאל 2014 שחמישה מהם עדיין משחקים בנבחרת גם בטורניר הנוכחי : איגור אקינפייב (שוער, צסק"א), יורי זירקוב (מגן/קשר, זניט),אלכסנדר סאמדוב (קשר, ספרטק), דניס גלושאקוב (קשר, ספרטק) ומקסים קאנוניקוב (חלוץ,קאזאן). בנוסף הרשימה כוללת עוד 3 כוכבים שלא הגיעו לטורניר אבל כמעט בוודאות ייצגו את הנבחרת במונדיאל אלכסנדר קוקרולין (חלוץ) ואלכסנדר שאטוב (קשר), שניהם מכוכבי זניט ואלן דזגאייב הנהדר מהקישור של צסק"א. מה שבטוח שפיפ"א היא לא הוועד האולימפי וכנראה למרות שישנן הוכחות חותכות, הם יתפוגגו לאוויר כדי שרוסיה תוכל להמשיך לארח את המונדיאל בלא מפריע.

  1. הנקודה האחרונה אך חשובה לא פחות היא עולם משחקי הווידאו בטורניר. השופטים, הקהל והשחקנים עדיין מבולבלים וגם אנחנו, אבל למרות הכל בינתיים השיטה עובדת כמו שעון ופשוט מוכיחה את עצמה. כמעט בכל משחק יש רגע מעורר מחלקות וכמעט תמיד השופט טעה עד שתוקן ע"י שופט הווידאו. אבל לפעמים זה אפילו הפך למוגזם, כמו במשחק בין קמרון לאוסטרליה, כשבדקה ה-58 מוכשל אלכס גרבש ברחבה באופן ברור והשופט נמצא חצי מטר עם ראייה נקייה לאירוע, עדיין בגלל בקשת שחקני קמרון כולל השחקן המכשיל. השופט הלך וביקש משופטי הוידיאו לבדוק… כמובן שהיה פנדל ושער שוויון. עוד מקרה מעניין היה כאשר פרצה קטטה בין שחקני ניו זילנד למקסיקו בדקה ה-95, השופט לא ראה מי התחיל ומה היה חומרת המעשה ולכן קיבל תדרוך למי להוציא צהוב משופט הווידאו. אחרי שהוציא צהוב הקטור הררה (מקסיקו) ורצה להמשיך את המשחק, שוב שופט הוידיאו קרה לשופט המשחק ועצר את הכל. הפעם הוחלט להוסיף צהובים גם דיגו רייס (מקסיקו) ומיכאל בוקסל (ניו זילנד) כי שופט הווידאו רואה הכל ומגיב לכול. אבל ללא כל ספק המקרה החשוב ביותר בטורניר קרה במשחק בין גרמניה לקמרון כאשר מבוקה מנבחרת קמרון נכנס בדקה ה62 כניסה אלימה באמרה צ'אן הגרמני של ליברפול. השופט טועה ומוציע תחילה צהוב לסיאני מקמרון, לאחר מכן ניקרא לשופט הווידאו והופך את הצהוב לאדום, התקהלות אדירה של שחקנית נבחרת קמרון ושופט המשחק הולך לבדוק שוב ומגלה שעשה טעות ומרחיק הפעם את השחקן הנכון. עוד הוכחה לעד כמה השימוש בווידאו חשוב ומצד שני מעורר מחלוקת,כשפקודה שירדה "מלמעלה" הביא את השופט להחליף מצהוב לאדום, שהיה מוצדק אבל אם קבלת החלטות של שופט המשחק. אין ספק שלאנשי פיפ"א יש עוד הרבה על מה לחשוב ולשנות כדי שהשימוש בוידיאו יהיה יעילוטוב יותר.

 

כעט נשאר לנו לחכות ליום רביעי לחצי הגמר הראשון בו יפגשו גרמניה ומקסיקו וביום חמישי יתקיים חצי הגמר השני בין פורטוגל לצ'לה. בתקווה שביום ראשון הבא יתקיים משחק הגמר לו כולנו מחכים בין פורטוגל לגרמניה.

 

 

 

https://twitter.com/FIFAcom/status/879021714038026241

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!