דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אהוד אולמרט

פרשת אולמרט / ועדת השחרורים החליטה: עונשו של אולמרט יקוצר

בהתאם להחלטה, אמור ראש הממשלה לשעבר להשתחרר מהכלא כבר ביום ראשון הקרוב | הפרקליטות: לא נערער על ההחלטה | עורך דינו: "מקווה שיוכל לחזור בשקט ובשלווה לחייו"

אהוד אולמרט יוצא מהכלא לחפושה של 48 שעות, יולי 2016 (צילום: אבי דישי / פלאש90).
אהוד אולמרט יוצא מהכלא לחפושה של 48 שעות, יולי 2016 (צילום: אבי דישי / פלאש90).

ועדת השחרורים החליטה היום (חמישי) כי עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יקוצר, והוא צפוי להשתחרר ביום ראשון הקרוב לאחר שריצה שני שליש ממאסרו. פרקליטות המדינה הודיעה שלא תערער על ההחלטה.

עורכת דינו של אולמרט שני אילוז אמרה עם יציאתה מהוועדה "אני שמחה ומברכת על החלטת הוועדה. הוועדה קיבלה את כל הטענות שלנו אחת לאחת. הוועדה קבעה קביעות מאד חשובות ואני חושבת שהפרקליטות יצטרכו ללמוד אותם". אילוז הבהירה כי הפרקליטות לא ביקשה עיכוב ביצוע של ההחלטה, וכי היא תודיע בשעות הצהריים אם תבקש ערעור ועיכוב ביצוע ההחלטה. "נכון לעכשיו אהוד אולמרט ישוחרר יום ראשון".

עו"ד אלי זוהר אמר בתום הדיון "מה שביקשנו התקבל ומר אולמרט אמור להשתחרר ביום ראשון מהכלא ובזה לסיים סאגה שנמשכת 10 שנים. אני מקווה שהאמירה שלי שמסתיימת הסאגה תתאים למהלך האירועים והוא יוכל לשוב לחייו בשקט ובשלווה על כל המשתמע מזה".

בפברואר 2016 נכנס אולמרט לכלא לתקופה של 19 חודשים, לאחר שהורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק שיבוש הליכי חקירה. תקופת מאסר זו אמורה להסתיים בספטמבר הקרוב, אך בהתאם להחלטת הוועדה תקוצר כאמור בשליש ותסתיים ביום ראשון הקרוב.

על פי חוק, אסירים שמאסרם מקוצר בשליש הופכים "לאסירים ברישיון", עליהם מוטלות מגבלות כגון איסור יציאה מהארץ והתייצבות תקופתית לתחנת המשטרה עד המועד בו היו אמורים לסיים את עונש המאסר המלא. בחודש מרץ דחה נשיא המדינה רובי ריבלין את בקשת החנינה של אולמרט, אך אמר כי במידה ותקוצר תקופת מאסרו, ישקול בחיוב להעמיד את העונש על תקופת מאסרו זו. במידה ויעשה כן, לא יחולו על אולמרט המגבלות החלות בדרך כלל במקרים אלו.

סגן יו״ר הכנסת ח״כ יואל חסון אמר בתגובה להחלטת ועדת השחרורים: "מי שהיה מנהיג מדינתנו שילם את חובו לחברה, ביקש ניכוי שליש כאחרון האסירים והמדינה נענתה לבקשתו. גלגלי הצדק עבדו היום שעות נוספות ואני מברך על החלטת ועדת השיחרורים. לא אסתיר את דעתי כי יש מקום לדיון עמוק ונוקב על השיח הציבורי שהיה סביב ספרו של אולמרט והטענות על הפגיעה בביטחון״.

טרם ההחלטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים פנה השר זאב אלקין לאנשי הפרקליטות ואמר "הניחו לאהוד אולמרט! אני מברך על החלטת ועדת השחרורים לשחרר את ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט. אולמרט שילם את חובו לחברה וכל אחד אחר במקומו היה משוחרר מזמן. רצון הפרקליטות לערער ולעכב את השחרור מיידית בלי שאפילו למדו לעומק את ההחלטה נראה כמו רדיפה אישית של איש שתרם תרומה גדולה למדינת ישראל. שתקתי עד עכשיו כי סברתי שהתערבות והתבטאויות של פוליטיקאים רק מזיקות לו, אבל אני לא יכול להמשיך לשתוק נוכח רדיפה אישית תמוהה שלנגד עיניי. הניחו לו להמשיך את חייו!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!