דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

חברה ועבודה / מצטרפים למאבק: משגיחי הכשרות בנתניה התאגדו בהסתדרות

בכך הצטרפו ליותר מאלפיים משגיחים שהתאגדו בשנתיים האחרונות על רקע הרפורמה המתוכננת במערך הכשרות של הרבנות הראשית | במקביל, החל מו"מ עם המועצה הדתית בפ"ת שמעסיקה משגיחי כשרות כעובדי קבלן

כינוס משגיחי הכשרות בנתניה (תמונה מאת הועד הארצי של משגיחי הכשרות)
כינוס משגיחי הכשרות בנתניה (תמונה מאת הועד הארצי של משגיחי הכשרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משגיחי הכשרות בנתניה הצטרפו להסתדרות, במסגרת התאגדות המשגיחים הארצית, ששמה לה למטרה למנוע פגיעה בזכויותיהם ותנאיהם של המשגיחים והפיכתם לעובדי קבלן במסגרת הרפורמה המתוכננת במערך הכשרות.

בכינוס שנערך אמש (שני) באולם הכנסים של בניין ההסתדרות בנתניה, השתתפו כתשעים משגיחי כשרות של המועצה הדתית. יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות, עו"ד רפי מלאכי, סיפר למשגיחים על מהלך ההתאגדות הארצי שהחל לפני שנתיים ברחבי הארץ – שעד עתה הצטרפו אליו למעלה מאלפיים משגיחים.

כינוס משגיחי הכשרות בנתניה (תמונה מאת הועד הארצי של משגיחי הכשרות)
כינוס משגיחי הכשרות בנתניה (תמונה מאת הועד הארצי של משגיחי הכשרות)

יו"ר ועד המשגיחים הארצי, הרב יניב שפירא, הודה לנציגי העיר שפעלו במשך שנה מאחרי הקלעים לעזור ולסייע לציבור משגיחי הכשרות בהתאגדותם, ופרס בהמשך דבריו את חזון החטיבה בנושאים העומדים על הפרק בעקבות מתווה הרבנות הראשית לישראל לניתוק זיקת משגיח-מושגח. עמדת ההסתדרות שוללת את האפשרות של העסקת משגיחים  דרך חברות כוח, וקוראת להקמת חברה ממשלתית שתעסוק בנושא הכשרות ודרכה יועסקו המשגיחים. בסיום דבריו ביקש שפירא את אישור העובדים למנות ועד פעולה שייצג אותם.

במרכז הכינוס עמד נאומו של יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, שדיבר על הצורך הדחוף בהתאגדות משגיחי הכשרות אל מול הסכנות שהתעוררו לאור גיבוש מתווה הכשרות, שהכנתו נעשתה ללא נציגות של המשגיחים בוועדה שמינתה הרבנות הראשית. עוד סיפר סמיה על הצלחת התאגדות עובדי בית חולים החרדי לניאדו בעיר, שנעשתה בעצה אחת עם גורמים בחצרו של האדמו"ר מצאנז, ועל פעולות ההתאגדות המבוססות על הדברות ושמירת הערכים התורניים של הקהילות השונות, פעולות המביאות לתוצאות חיוביות. בסיום דבריו הודה למשגיחים על הצטרפותם להסתדרות ואחל להם בהצלחה. משגיחי הכשרות בנתניה מילאו טופסי התאגדות בכך הצטרפו למעגל של אלפי משגיחי הכשרות המאוגדים בהסתדרות מכל רחבי הארץ .

במקביל, הודיע אתמול ועד המשגיחים הארצי למשגיחי הכשרות בפתח תקווה כי ההסתדרות נכנסה למשא ומתן עם המועצה הדתית בעיר, על רקע בחירת חברה קבלנית להפעלת מערך הכשרות בעיר. לפיכך החליט הועד הארצי על דחיית השביתה שתוכננה להתחיל אתמול בעשרה ימים.

"תודה בשם ועד משגיחי פתח תקווה ומשגיחי פתח תקווה. על נכונותכם ליטול חלק במאבקנו להפר את חרב פיטורין עשרות משגיחים. בכניסת חברת כ.פ.ל. למערך ההשגחה בעירנו" נכתב הודעת הוועד, "לשמחתנו ראינו צעד חיובי בכל מהלך הימים האחרונים חברים שנלחמים זה לצד זה ולא נוטשים את חבריהם בשעת צרה". עוד הדגישה ההודעה כי במידה ולא יגיעו הצדדים לכדי חתימה על הסכם בתוך עשרה ימים, משגיחי הכשרות ישבתו. על פי ועד המשגיחים הארצי, השביתה קיבלה היתר מרבני הערים וההתיישבות, ובראשם הרב הגאון הרב יוסף שלוש.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!