דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פריימריז בעבודה

מפלגת העבודה / הרצוג, ניסנקורן ומרגלית עם פרץ; יחימוביץ' וסתיו שפיר עם גבאי

ביום שני יפגשו אבי גבאי ועמיר פרץ לסיבוב השני והמכריע בבחירות לראשות מפלגת העבודה | בקיבוצים: מזכ"ל התק"צ הודיע כי הוא תומך בגבאי, אך ח"כ ברושי ומספר ראשי מועצות הביעו תמיכה בפרץ

ח"כ עמיר פרץ ואבי גבאי  (צילום:  פלאש 90(
ח"כ עמיר פרץ ואבי גבאי (צילום: פלאש 90(

מחר יתקיים הסיבוב השני בפריימריז בעבודה בו יכריעו 52 אלף חברי המפלגה מי יעמוד בראשה, ח"כ עמיר פרץ או אבי גבאי. במהלך סוף השבוע הצהירו חברי הכנסת של מפלגת העבודה ואישי ציבור בולטים נוספים על תמיכתם במועמדים השונים.

רשימת התומכים בפרץ התגוונה והתמלאה במהלך סוף השבוע. ראשית, תמיכתו של יו"ר המפלגה היוצא, יצחק בוז'י הרצוג, הביאה לנחת רבה במחנהו של פרץ. גבאי עשה מהלכים על מנת לזכות בתמיכתו של הרצוג, כאשר הודיע שגם אם יבחר הרצוג ימשיך למלא את תפקיד יו"ר האופוזיציה (תפקיד אותו מנוע גבאי מלמלא מאחר והוא איננו חבר כנסת), אך הרצוג החליט לתמוך באופן פומבי בפרץ. קדמה לכך הודעת תמיכה פומבית של יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, במסיבת עיתונאים משותפת עם פרץ.

גם ח"כ אראל מרגלית, שהתמודד אף הוא בסיבוב הראשון על תפקיד יו"ר המפלגה הודיע על תמיכה בהרצוג. לעומתו ח"כ עמר בר-לב בחר שלא להכריז, לפחות נכון לשעה זו, במי הוא תומך. עם זאת, ההערכות במפלגת העבודה הן שפעיליו, אשר לפחות חלקם היו פעילי יחימוביץ (שבסיבוב הראשון חילקה את תמיכתה בין גבאי לבר-לב) יעבירו כעת את תמיכתם לגבאי.

תומכיו הבולטים של פרץ הם, אם כך: הרצוג, ניסנקורן, מרגלית, ח"כ שמולי, ח"כ מרב מיכאלי, ח"כ רויטל סויד, ח"כ טרכטנברג, ח"כ ברושי, ח"כ נחמיאס ורבין, וח"כ חיליק בר. גם דני עטר, יו"ר קק"ל, הצטרף לתומכי פרץ.

גבאי נהנה מתמיכתה של ח"כ מיכל בירן, ומתמיכתו של ח"כ יוסי יונה, אשר תמכו בו כבר בסיבוב הראשון, ואליהם הצטרפו באופן פומבי כעת: ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ איתן כבל וח"כ סתיו שפיר. גם ח"כ זוהיר בהלול, וח"כ מיקי רוזנטל הודיעו על תמיכה בגבאי. עוד תומכים בגבאי אהוד ברק ועמירם לוין.

המחנות נערכים?

בחמישי הודיעה ח"כ שלי יחימוביץ' כי היא תומכת באבי גבאי לראשות המפלגה, היום הודיעו יו"ר המפלגה הנוכחי יצחק הרצוג וח"כ אראל מרגלית כי הם תומכים בפרץ. בכך הם הצטרפו ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהודיע אתמול כי הוא תומך בפרץ. אתמול אמר אבי גבאי כי אם יבחר לראשות המפלגה, יבקש מהרצוג להמשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה עד הבחירות הבאות, גם אם יחליט שלא לתמוך בו.

במסיבת עיתונאים שקיימו בשישי הודיעו הרצוג ומרגלית על תמיכתם בעמיר פרץ. הרצוג אמר  "מצטרפים להחלטתי זו עמיתיי ח״כ איילת נחמיאס-ורבין וח״כ פרופ׳ מנואל טרכטנברג. ישיבה על הגדר אינה אופציה בהכרעות מהותיות. ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הבטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו, השילוב ביניהם, הם שהכריעו את הכף. לניסיון תפקיד מכריע במנהיגות. לעמיר יתרון מובהק בכך".

"לא ביקשתי דבר ולא קיבלתי דבר", המשיך הרצוג. "עמדתי על שלושה עקרונות: שמירה על המחנה הציוני, דהיינו האחדות עם התנועה, מעמדה של ציפי לבני כיו"ר התנועה והתחייבות לפעול להקמת גוש פוליטי בראשותנו להחלפת הליכוד ונתניהו. שמחתי שעמיר פרץ נענה לכל אלה ואני משוכנע שיפעל ליישומם". לבסוף קרא הרצוג לתומכיו לפעול למען ניצחנו של פרץ.

ח"כ אראל מרגלית שהתמודד בסיבוב הראשון וזכה לכ-5000 קולות הביע את הערכתו לפרץ ואמר: "החיבור בינינו הוא סיפורה של המדינה כולה: הוא נולד במרוקו, אני נולדתי בקיבוץ נען. הוא גדל במעברה בדרום, אני גדלתי בכרמיאל שבצפון. הוא בפוליטיקה כל חייו, אני הייתי יזם והגעתי לפוליטיקה רק לפני כמה שנים. הוא היה יו"ר הסתדרות, אני הקמתי חברות שאין להן דבר וחצי דבר עם הגוף הזה.  אנחנו שונים לחלוטין, לכאורה אין לנו שום דבר במשותף. אבל אנחנו, יחד, זאת ישראל האמתית".

מסיבת עיתונאים של ח"כ עמיר פרץ ותומכים במועמדות לראשות העבודה (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
מסיבת עיתונאים של ח"כ עמיר פרץ ותומכים במועמדות לראשות העבודה (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).

"החלטתי לתמוך בעמיר פרץ", אמר מרגלית, "לא בגלל המקום שממנו הוא בא אלא בגלל המקום שאליו הוא הולך: מקום חברתי, בטחוני ולאומי שאני לחלוטין מתחבר אליו. מקום שבו אין הסתה אלא קבלה, אין פירוד אלא חיבור, מקום שנתניהו הרס ואנחנו, יחד, נבנה מחדש."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע ביום חמישי כי הוא תומך בפרץ במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השניים. ניסנקורן אמר: "אני פה בשביל להביע תמיכה בלתי מסויגת בעמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה. עמיר מייצג את מה שמפלגת העבודה זקוקה לו היום. במשך כל חייו ייצג את הדרך הערכית, את החיבור בין הפריפריה למרכז, את החתירה לצמצום פערים, את הדאגה לאדם העובד ולגמלאים, את הרצון לצמצמם את ההעסקה הישירה, את הדרך המדינית השפויה. עמיר מייצג מנהיגות חברתית עם ערכים".

ח"כ שלי יחימוביץ' העלתה פוסט תמיכה באבי גבאי בעמוד הפייסבוק שלה. בין השאר כתבה "את הפתק עם שמו אשים בקלפי ביום שני בידיעה שאני נותנת את קולי ואת תמיכתי לאדם נקי כפיים, אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, ואמיץ, שיעשה טוב למפלגה שלי ולמדינה". בנימוקיה ציינה בין השאר את הכרותה עמו סביב מאבק במתווה הגז וכתבה "שיתפנו פעולה אז, וגם בהמשך. גיליתי אדם בלי פוזות, העמדות פנים, וגינוני כבוד. רחוק מהתלהמות ומפאתוס מיותרים, הגיוני ולא מחרטט סתם. יודע לזהות גם אי צדק וגם מטרות צודקות, לא מהסס לבקר אבל תמיד מגיע גם עם פתרון חלופי".

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הביע תמיכה באבי גבאי. בסרטון שפרסום בעמוד הפייסבוק שלו אמר ברק "אבי גבאי שייך לעשוך הבא. אבי גבאי הוביל מהפך בעבודה והוא יכול להוביל מהפל במדינה. יש באבי גבאי קסם משהו חדש, טרי, מרענן, קסם של משהו אחר".

**החלטתי לתמוך באבי גבאי לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה**אצביע ביום שני הקרוב לאבי גבאי. אבי הוא איש ראוי שמביא לנו תקווה…

Posted by ‎איתן כבל‎ on Friday, July 7, 2017

מחוז הקיבוצים כמרקחה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה ניר מאיר הודיע ביום שישי כי הוא תומך באבי גבאי לראשות העבודה וקרא לכל חברי העבודה בקיבוצים להצביע עבור גבאי. "אנחנו מתייצבים לצידו של אבי במאבק על דמותה ועתידה של מפלגת העבודה ושל מדינת ישראל. בימים שנותרו אנחנו מקימים מטה בחירות שיביא לאבי ולעבודה את הניצחון". מנגד, הוציא ח"כ איתן ברושי, נציג ההתיישבות במחנה הציוני, הודעה משותפת יחד עם מזכ"לי התנועה הקיבוצית לשעבר, דני עטר מקק"ל, ומספר ראשי מועצות אזוריות בה הם מביעים תמיכה בפרץ. בהודעה נכתב "מתוך תחושת אחריות להתיישבות ולמרחב הכפרי בישראל החלטנו לתמוך בעמיר פרץ לראשות העבודה".

עוד בהתיישבות, יו״ר קק״ל דני עטר, הנתפש כנציג המושבים במפלגה, הודיע הבוקר על תמיכה במועמדותו של עמיר פרץ לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה. דני עטר: ״יש חשיבות גדולה לתמוך בעמיר פרץ, שכן זוהי הבחירה באדם עם הניסיון המדיני-ביטחוני, הרקורד החברתי והשקפת העולם הסדורה הדרושים להתמודדות על תפקיד ראש הממשלה ולהענקת תקווה לחברה הישראלית״.

בסיבוב הראשון בבחירות לראשות מפלגת העבודה שהתקיים ביום שלישי זכו המועמדים אבי גבאי ועמיר פרץ, והם יתמודדו אחד נגד השני בסיבוב השני שיערך ביום שני הקרוב. בבחירות הצביעו 59% מבעלי זכות הבחירה, אחוז גבוה יחסית לבחירות האחרונות לראשות המפלגה בהם הצביעו 53%.

סה"כ הצביעו 30,998 קולות שהם כ- 59.04% מסך בעלי זכות הבחירה. עמיר פרץ זכה ל –32.7% שהם 10141 קולו, אבי גבאי 27.08% שהם 8,395 קולות, יצחק הרצוג 16.7% שהם 5204 קולות, אראל מרגלית 16.1% שהם 4,997 קולות, עמר בר לב 6.9% שהם 2147 קולות.0

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!