דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

אלימות נגד נשים / אשה נרצחה בבאר שבע, בן זוגה נעצר לפני שבוע בחשד לתקיפתה

האישה, בת 48, נמצאה הלילה (ג') ללא רוח חיים, לפי החשד בן זוגה דקר אותה למוות | החשוד נעצר בשבוע שעבר בחשד לתקיפתה, אך שוחרר אחרי יומיים | בשדרות אותרה גופת אישה בדירה, נעצר חשוד, אולם נסיבות המקרה עדיין לא ברורות

זירת הארוע בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הארוע בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

שתי נשים נמצאו הלילה (שלישי) ללא רוח חיים בשדרות ובבאר שבע, לאחר שלפי החשד נרצחו. גופת אשה, בת 48, נמצאה בבאר שבע כשעל גופה סימני אלימות. המשטרה עצרה את בן זוגה, שנעצר בשבוע שעבר בחשד שהיכה את הנרצחת אך שוחרר אחרי יומיים, בחשד לרצח. בשדרות אותרה הלילה גופת אשה כבת 52 בתוך דירה, לאחר שאדם, שהיה ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול, אמר לשכניה כי היא מתה. הגבר נעצר ומהמשטרה נמסר כי כל כיווני החקירה נבדקים, וטרם ברור אם מדובר היה ברצח.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה בתגובה לשני האירועים כי "כשבמקום סיוע סוגרים מקלטים, ובמקום טיפול ראוי בתלונות מדברים על תלונות שווא, התוצאה תהיה רק השתוללות של אלימות נגד נשים ועוד ועוד מקרי רצח".

עאידה תומא סלימאן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
עאידה תומא סלימאן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

"החודש אושרה תכנית למאבק באלימות במשפחה אך תכנית זו טרם תוקצבה" הוסיפה, "הממשלה הזו יודעת רק לזרוק סיסמאות ולהפיץ עוד ועוד נאומים, אך במבחן המעשי בשטח היא נכשלת שוב ושוב, במצב הנוכחי בו כל שבוע נרצחת אישה צריך להכריז על מצב חירום ולגבש תכניות בהתאם".

נעצר לפני שבוע, שוחרר אחרי יומיים

סמוך לשעה 1:00, התקבל דיווח במרחב נגב של מד"א, על אשה שנדקרה ברחוב אלכסנדר ינאי בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים הגיעו למקום, איתרו אשה בשנות הארבעים לחייה עם סימני אלימות וללא רוח חיים, וקבעו את מותה. בן זוגה שהיה עמה בדירה אותר כשידיו מגואלות בדם, ונעצר בחשד לרצח.

כאמור, החשוד ברצח נעצר בשבוע שעבר, בחשד לתקיפת בת הזוג וכן בתקיפת שוטר שהגיע למקום, אחרי שדיווח על צעקות בדירה התקבל במוקד 100 של המשטרה. בבקשה להוצאת צו המעצר, ציינה המשטרה כי בני הזוג התבקשו לפתוח את הדלת מספר פעמים, אך נענו לבקשה רק לאחר מספר קריאות.  הם נענו לבקשת המשטרה, והנרצחת פתחה את הדלת.

"השוטרים נכנסו פנימה, על בת הזוג היו סימני אלימות והחשוד יצא מאחד החדרים" נכתב בבקשה, "החלה התלהמות בדירה והחשוד תקף את השוטר, נתן לו אגרוף בלחי". בית המשפט האריך את מעצר החשוד ביומיים, אולם לאחר מכן המשטרה לא ביקשה להאריך את מעצרו ושחררה אותו לביתו. הלילה, כאמור, אותרה האישה ללא רוח חיים.

פראמדיק מד"א יונתן פופקין וחובש בכיר במד"א מיכאל וולינסקי סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו באחד החדרים אישה בשנות הארבעים לחייה, מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם סימני אלימות. ניסינו להעניק לה טיפול וביצענו בדיקות רפואיות. היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

עו"ד אלכס גאוסקין שמייצג את החשוד ברצח מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "החשוד טופל בעבר על ידי רשויות בריאות הנפש. הוא נמצא במצב נפשי קשה ותחת השפעת אלכוהול. מצער מאוד שלמרות מצבו הנפשי המשטרה בחרה שלא לעדכן את הסנגוריה הציבורית על מעצרו ומנעה ממנו ייעוץ של עו"ד לפני חקירתו".

טרם אושש חשד לפלילים

כשעה קודם לכן, התקבל דיווח במרחב לכיש של מד"א, על אישה מחוסרת הכרה בבית ברחוב חגי בשדרות. צוותי מד"א שהגיעו לזירה, איתרו אשה כבת 52, ללא סימני חיים וקבעו את מותה במקום. האיש שדיווח על מותה, גבר כבן 61, נעצר והועבר לחקירה במשטרה. המשטרה מסרה כי ממצאי החקירה הראשוניים טרם איששו חשד לפלילים וכי גופת האישה הועבר לנתיחה במכון לרפואה משפטית.

זירת הארוע בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הארוע בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

"כשהגענו, ראינו בדירה אישה כבת 50, מוטלת כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק" סיפר פרמדיק מד"א משה מור, "ניסינו להעניק לה טיפול רפואי וביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

מאות נשים וגברים השתתפו, בחודש שעבר, בעצרות נגד אלימות ורצח נשים ברחבי הארץ. בכיכר הבימה בתל אביב הפגינו כ-300 איש, בחיפה השתתפו כ-500 מפגינים והפגנות דומות התקיימו בירושלים, יפו, עפולה, קרית שמונה ואילת.

העצרות התקיימו אחרי שבוע בו נרצחו ארבע נשים: מיה גורן, שעל פי החשד נרצחה בידי בן זוגה, אודליה בכר, שנמצאה מתה לצד בן זוגה ברוך אינדיג, דליה ברוך, שנמצאה מתה ובן זוגה ככל הנראה ניסה לשים קץ לחייו, והנרייט קרא, בת 18, שנמצאה ללא רוח חיים כשעל גופתה סימני אלימות קשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!