דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ייאלצו לחכות לממשלה: נפלה הצעת החוק לקליטת עמ"י כעובדי מדינה

הצעת החוק שיזם ח"כ יואל חסון נדחתה אתמול (ד') ברוב של 38 מתנגדים מול 32 תומכים | כעת, תלויים העובדים בהחלטת ממשלה שתסדיר את תנאיהם, אך הדיון בה יתקיים רק בעוד ארבעה חודשים

עובדי עמי בבוקרשט (צילום: ועד עובדי עמ"י).
עובדי עמי בבוקרשט (צילום: ועד עובדי עמ"י).
שי ניר

הצעת החוק לקליטת עובדים מקומיים ישראלים (עמ"י) לשירות המדינה, אותה יזם וקידם ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), לא קיבלה אתמול (רביעי) את אישור הכנסת. נגד ההצעה הצביעו 38 חברי כנסת, מול 32 תומכים, ונמנע אחד. ההצבעה אתמול התקיימה אחרי החלטת הממשלה לדחות את הדיון בנושא למושב הבא של הכנסת, זאת בניגוד להתחייבותה של סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד).

ח"כ יואל חסון. אררכיון (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
ח"כ יואל חסון. אררכיון (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).

הצעת החוק נועדה לשנות את המציאות בה מועסקים העמ"י תחת תקנה שלא עודכנה מאז שנת 1959, המשפיעה ישירות על גובה שכרם ועל תנאי העסקתם. לדברי חסון, מדובר בתיקון עיוות משפטי שיצר מעמד של אלפי עובדי קבלן, שעובדים בתנאים בלתי נסבלים לצד עובדי שירות החוץ. "עצוב מאוד שכבר ארבע שנים משרדי החוץ והאוצר מגלגלים אחריות מאחד לשני, ולא מסוגלים לפתור מצוקה קשה ואמיתית של אלפי עובדים ועובדות מצוינים, שמחזיקים על גבם את נציגויות ישראל בחו"ל" אמר חסון לאחר ההצבעה בכנסת, "במדינה עם שר חוץ במשרה מלאה – ביזיון כזה לא היה קורה".

טל הורביץ יו"ר ועד עמ"י, המנהל בחמש השנים האחרונות משא ומתן עם המדינה לשיפור תנאי העבודה, תקף את ממשלת ישראל ואת הכנסת על המבוי הסתום אליו הגיעו המאמצים להסדיר את תנאיהם. "היום קיבלנו שוב סטירת לחי מממשלת ישראל, זאת שאמורה להגן עלינו וזאת שאנחנו עובדים עבורה" אמר, "כנסת ישראל בחרה שלא לתקן באמצעות חקיקה את המצב המזעזע שהמדינה עצמה אחראית לו ובחרה להישמע למשמעת קואליציונית במקום לקולם של אלפי עובדי קבלן בשירות המדינה."

על המשך המאבק, אמר הורביץ כי "אנחנו מתביישים ומאוכזבים אבל יוצאים מחוזקים. אנחנו נפעל בכל דרך וחזית ובאמצעות כל האמצעים והכלים העומדים לרשותנו על מנת לשנות את מודל ההעסקה הקבלנית שהמדינה מתעקשת להמשיך ולקיים".

שביתת עמ"י. ארכיון (צילום: עובדי עמי בריסל).
שביתת עמ"י. ארכיון (צילום: עובדי עמי בריסל).

כאמור, הצעת החוק עלתה היום להצבעה לאחר שהורדה מסדר היום בעקבות הבטחה שקיבל ח"כ חסון מח"כ חוטובלי, לפיה תחת הצעת החוק תתקבל החלטת ממשלה בעניין, וכי לשם כך דרושה ארכה של שבועיים. חסון נעתר לבקשתה ובתחילת השבוע התברר כי וועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את הדיון בארבעה חודשים ובכך הופרה הבטחתה של חוטובלי.

בדיון שהתקיים אתמול במליאת הכנסת, אמרה חוטובלי כי וועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את הדיון מאחר ולא הסתיימה עבודת המטה. "טרם הושלמו במלואם ההיבטים התקציביים והכספיים הנוגעים להעסקת העמ"י, כולל המשא ומתן בין ההסתדרות לאוצר על תנאי העסקתם, טרם הובאה הצעת המחליטים לאישור הממשלה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!