דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט ישראלי / נבחרת העתודה הישראלית בכדורסל עלתה לחצי גמר אליפות אירופה

אחרי טורניר נהדר, עם תוצאה של 74:54 מול נבחרת איסלנד, ממשיכים הישראלים של קטש את הנסיקה | "עד עכשיו השחקנים רק מפתיעים אותי, אז למה לעצור את זה?", אמר המאמן

עודד קטש (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
עודד קטש (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה (עד גיל 20) בכדורסל ממשיכה את הטורניר הנהדר שלה. השחקנים של המאמן עודד קטש עלו לחצי הגמר אליפות אירופה, בפעם הראשונה מאז 2005. לאחר שגברו על נבחרת איסלנד, במשחק בתוצאה 74:54. נבחרת איסלנד הנחושה הצליחה בעזרת הגנה חזקה להקשות על נבחרת ישראל, אבל ברבע השלישי נבחרת ישראל הצליחה לעצור את האיסלנדים העקשנים, ולברוח ליתרון 17 נק' – ממנו הדרך לחצי הגמר נסללה. כעת מחכים שחקני הנבחרת לראות האם תהיה זו סרביה או צרפת, שתתחרה מולם על הזכות להגיע לרבע הגמר.

נבחרת ישראל פתחה בסערה את הטורניר, וסופרת כעת חמישה ניצחונות, ללא הפסד, מתחילת הטורניר שמתקיימים השנה באי כריתים שביוון. הנבחרת מאומנת בצורה נהדרת ע"י עודד קטש, שמצליח להביא לידי ביטוי את היכולות הגבוהות של שחקניו. השחקנים מקבלים המון שקט ובטחון מצוות האימון, שמאפשר להם לעשות טעויות או מהלכים בלתי רגילים בלי לחשוש מעונש או כעס, טעויות שמתקבלות על הדעת. השחקנים משחקים עם הרבה מסירות וחיתוכים, זורקים המון מחוץ לקשת עם 24.8 זריקות אבל באחוזים מצויינים של 40.3. משחק המסירות הנהדר גורם לכך שהנבחרת מובילה את הטורניר עם 19 אסיסטים למשחק. תמיר בלאט מוביל את שחקני הטורניר, עם ממוצע מדהים של 10 אסיסטים למשחק. גם התקפית הנבחרת נראית נהדר – ממוצע הנקודות שהיא קולעת עומד על 85.6 נק' למשחק.

את הנבחרת המוכשרות הזאת מוביל תמיר בלאט עם 18.4 נק', 10 אס' למשחק ו-45.9% מקו השלוש. לצידו מככב יובל זוסמן, ממכבי ת"א, עם 17.4 נק' בממוצע והמון כוח ועוצמה. נתנאל ארצי קלע עד כה 13.6 נק' למשחק. למרות היכולת המצויינת של הנבחרת, השחקנים הישראלים חוץ מתמיר בלאט לא זוכים לדקות משחק בליגת העל ונאלצים לחממם ספסלים בליגת העל או לשחק טיפה יותר בליגה הלאומית.

מהלך המשחק

ישראל התחילה טוב יותר את המשחק ועלתה ליתרון מהיר 11:3 עם סל של תמיר בלאט, האיסלנדים נכנסו למשחק דרך ההגנה, וצמצמו 15:14 עד סיום הרבע. ברבע השני ההתקפה הישראלית התעוררה בעזרת דקות טובות של תמיר בלאט ומיכאל מושקוביץ' והגדילה את היתרון 2:30 דקות לסיום המחצית 35:24, לזכות ישראל. האיסלנדים לא נכנעו, ושוב נגסו בהפרש כאשר תוצאת המחצית הייתה 41:34 לטובת ישראל.

במחצית השנייה ישראל המשיכה להגדיל את ההפרש, בעיקר בעזרת שליטה מוחלטת בריבאונד – 59 מול 36 ריבאונדים בלבד של האיסלנדים. המשחק התפתח למשחק מאוד פיזי, שהקשה על הנבחרת הישראלית לקלוע באחוזים שהיא רגילה אליהם. למרות הגנה חזקה של נבחרת איסלנד וירידה משמעותית בקליעה מקו השלוש, רק 5/18 הפעם. נבחרת ישראל לחצה על הגז ובעזרת הגנה מצוינת ויכולת טובה הכניעה סופית את נבחרת איסלנד בניצחון מוחץ של 20 הפרש 74-54. את ישראל הובילו: תמיר בלאט 15 נק,6 אס' ו7 רב'. אריאל נבון 15 נק'.מיכאל מושקוביץ' עם 11 נק ויובל זוסמן עם 11 נק' ו9 רב'.

"ההתרגשות שלנו גדולה", אמר עודד קטש. "לא היה לנו הרבה זמן להתכונן, אבל בנינו תוכנית משחק שיכולנו להיצמד אליה. היה חשוב למנוע דומיננטיות של הגבוה האיסלנדי. הצלחנו בזה לרוב ורצנו. ידענו שאם נגיע לסקור גבוה יהיה טוב ואני שמח מאוד. אני מתרגש. עד עכשיו השחקנים רק מפתיעים אותי, אז למה לעצור את זה. לא משנה מי תהיה היריבה, על פי יחסי הכוחות כנראה שזו תהיה סרביה. נבוא ונקווה ששחקנים נכונים ייכנסו למשחק הנכון. ננוח ונעשה את ההכנות שלנו".

"אין לי ספק ששלושה-ארבעה שחקנים יגיעו לנבחרת הבוגרת", הוסיף המאמן. "השחקנים המובילים שלנו זוכים לרוב תשומת הלב. מיכאל ואריאל עשו עבודה טובה. ואם אנחנו כבר בחגיגות, חשוב לי לציין שאני ממשיך את העבודה הטובה של דן שמיר, ויש לו חלק בהישג".

המצטיין במשחק, אריאל נבון, אמר: "נתנו פשוט משחק גדול היום, המפתח לניצחון הזה היה שנשארנו ביחד וזה מה שחשוב. אנחנו נהנים גם על המגרש וגם מחוץ למגרש, אנחנו מאד מגובשים וזו הדרך שלנו להצליח באליפות הזאת".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!