דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אובמה-קר

ארה"ב / הרפובליקאים התנגדו לאובמה-קר, אבל האם יסכימו על טראמפ-קר חדש?

אמש (ג') עברה בסנאט ההתנגדות לחוק הבריאות של הנשיא הקודם, אך בשלב זה אין עדיין הצעה לחוק בריאות חדש | את מנת הדרמה היומית סיפק ג'ון מקיין, רפובליקאי וותיק שאובחן כסובל מסרטן במוחו, שהצביע אף הוא נגד האובמה-קר

הצבעת הסנאט האמריקאי (צילום: C-SPAN2 via AP).
הצבעת הסנאט האמריקאי (צילום: C-SPAN2 via AP).
יונתן קירשנבאום

שבוע אחרי שהניסיון הרפובליקני להעביר הצעת חוק ל'ביטול והחלפה' של אובמה-קר נכשל, הצליחו הרפובליקנים להשיג רוב להצעה עקרונית לשינוי החוק. ההצבעה עברה ברוב של 51-50, עם 48 מתנגדים ממפלגה הדמוקרטית, ושני מתנגדים רפובליקנים. החוק מהווה החלטה עקרונית להחליף חלקים מחוק אובמה-קר, אבל לא מכריע מהו מתווה החוק החדש. מתווה חלופי יעלה להצבעה ככל הנראה בימים הקרובים.

ההצעה שעלתה להצבעה לא פורסמה עד לרגע האחרון. במהלך השבוע הועלו ספקולציות שונות לגבי תוכן ההצעה, בעוד מנהיגי המפלגה הרפובליקנית סירבו לחשוף את מתווה ההצעה שתעלה להצבעה, ככל הנראה כמסקנה מהכישלון משבוע שעבר, בו הרפובליקנים לא הצליחו לגייס 50 תומכים מתוך מפלגתם. הסנטורים הרפובליקנים לא הצליחו להגיע להסכמה לגבי מתווה להחלפת החוק שמוסכם על כלל הצדדים במפלגה.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/889929412539543552

שני הרפובליקנים שהצביעו אתמול נגד ההצעה עשו זאת מתוך התנגדות לקיצוץ הצפוי בביטוח הבריאות הציבורי. כל ההצעות הרפובליקניות עד כה כללו קיצוצים לשירותי הבריאות הציבורית, וסעיף זה עורר מחלוקת קשה בקרב המפלגה. למרות ההתנגדות של המפלגה לאובמה קר, ישנם סנטורים רפובליקנים הרואים בהרחבת הביטוח הציבורי כצעד חיובי, ומתנגדים לקיצוץ בו.

למרות ההצלחה בסנאט, כלל לא ברור שהרפובליקנים יצליחו להעביר מתווה חלופי לחוק. זאת מכיוון שההצבעה אתמול כללה רק אישור עקרני לשינוי החוק, וכעת נדרשת המפלגה להציג מתווה חלופי שיוסכם על מרבית הסנטורים. בכדי להעביר חוק יצטרכו הרפובליקנים לפחות 50 מתוך 52 נציגיהם בסנאט. כך, יצטרך מיטש מקונל, ראש סיעת הרפובליקנים בסנאט, לנהל מו"מ בתוך מפלגתו ולהציג מתווה שיוסכם על 50 סנטורים לפחות.

אפשרות נוספת העומדת בפני מקונל היא להביא להצבעה את ההצעה לבטל את אובמה-קר שנתיים מיום החלטה על מתווה חלופי. במקרה כזה, במידה ולא יגובש חוק חלופי, יבוטל חוק אובמה-קר שנתיים מיום ההצבעה. עם זאת, כבר בשבוע שעבר הודיעו מספר סנטורים רפובליקנים כי לא יתמכו בהצעה זו, ונראה שסיכוייה לעבור כעת קלושים.

ההצבעה אתמול עברה בזכות סגן הנשיא, מייק פנס, שבעקבות תיקו של 50 קולות הטיל את קולו בעד שינוי אובמה-קר. ג'ון מקיין, הסנטור הרפובליקני מאריזונה שאובחן בימים האחרונים כחולה בסרטן המוח, הגיע על אף המחלה להצביע.

"ההצעה להתקדם עם החקיקה לביטול אובמה קר עברה, ועכשיו אנחנו מתקדמים לעבר ביטוח בריאות מעולה באמת", אמר טראמפ אחרי ההצבעה. לקראת ההצבעה צייץ טראמפ: "אחרי שבע שנים של דיבורים, היום נראה אם הרפובליקנים מוכנים לעשות את מה שנדרש!"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!