דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה מדינית / הממשלה תבקש מבית הדין לעצור את עיצומי העובדים במשרד החוץ

פניה חריגה של משרד האוצר כנגד העובדים של משרד החוץ | לטענת העובדים, ההסכם הקיבוצי שנחתם עמם לפני שנתיים אינו מיושם ושכרם נשחק ב-50% | גורם באוצר: "העובדים מעכבים הוצאת דרכונים דיפלומטיים למלווי מסעות לפולין"

עובדי משרד החוץ בהכנות בבית הנשיא לקראת ביקור טראמפ (צילום: מארק ניימן / GPO / פלאש 90).
עובדי משרד החוץ בהכנות בבית הנשיא לקראת ביקור טראמפ (צילום: מארק ניימן / GPO / פלאש 90).
שי ניר

לעובדי משרד החוץ המאיישים את הנציגויות של מדינת ישראל ברחבי העולם היו את כל הסיבות להאמין שמצבם יוטב – לפני כשנתיים נחתם הסכם קיבוצי חדש בין האוצר ועובדי משרד החוץ. במסגרת ההסכם אמור היה שכר הדיפלומטים להתעדכן וכך למחוק את השחיקה הניכרת בשכרם שנתקע אי שם ב-2002. אך משרד האוצר לא מיישם את ההסכם החתום, ולא מעביר את תוספות השכר לעובדים.

לפני כחודשיים החליטו בוועד העובדים של משרד החוץ שהגיעו מים עד נפש, ויצאו למאבק על מימוש ההסכם שנחתם. בתחילה איימו העובדים לשבש את ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתוכנן בסמוך. אלא שרגשי האחריות הלאומית של עובדי משרד החוץ גברו, וביקורו של טראמפ, כמו גם ביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ומסעותיו המדיניים של ראש הממשלה לחו"ל נוהלו במקצועיות, מא' עד ת'.

העיצומים של עובדי משרד החוץ מעכבים מעכבים את הבאתם של 20 אלף פועלי בנייה מסין ופורטוגל לישראל, וכן מתעכבת הנפקת דרכונים דיפלומטים עבור סגלי משלחות ישראליות לחו"ל. עובדי משרד החוץ חדלו מלהנפיק דרכונים דיפלומטיים ל"אנשים שאינם עובדי משרד החוץ", וכך הופסק הטיפול בנסיעתם של שרים, חברי כנסת ועובדי משרדים ממשלתיים שונים.

ל'דבר ראשון' נודע כי במהלך החודשיים האחרונים התקיימו חמישה מפגשים של משא ומתן בין עובדי משרד החוץ לאוצר. עוד נודע כי יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מעורב באופן אישי ואינטנסיבי במהלכים להשגת הסכם מחודש, המיישם את ההסכם הקודם. המאמצים, כך על פי מקורות, כמעט והבשילו ומבחינה תקציבית מדובר בפערים מינימליים בין הצדדים בסך כ-800 אלף ₪ בשנה.

אך עתה נראה כי הממשלה מעדיפה להחריף את מאבקה בעובדי משרד החוץ ויתכן שאף תבקש במסגרת פנייה לבית הדין לעבודה צווי ריתוק לעובדים, אשר יחייבו את אנשי משרד החוץ להנפיק את האשרות השונות.

"עובדי משרד החוץ גרמו לביטול כל המסעות לפולין החל מיום ראשון הקרוב", נאמר לנו על ידי משרד האוצר. "ודורשים תוספות שכר לשחרור המסעות לפולין. לפי גורם במשרד האוצר משרדי החינוך והאוצר פונים כעת (שלישי) לבית הדין לעבודה במטרה "לשחרר" את המסעות ואת הבאת הפועלים הסיניים ארצה.

בידי 'דבר ראשון' עותק של מכתבו של מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, בו מתריע הראשון על כך שבשל הפסקת הוצאת דרכונים דיפלומטיים למאבטחי השב"כ המלווים את מסעות התלמידים לפולין, צפויות להתבטל עשרות  משלחות בהשתתפות אלפי תלמידים. אבואב מתאר במכתבו את הנזק הכלכלי והחינוכי שיווצר עקב ביטול משלחות אלו. עם זאת יצוין כי על פי מידע שהגיע למערכת 'דבר ראשון', עד כה לא בוטלו משלחות נוער לפולין, ויתכן שמדובר באמצעי לחץ במסגרת מאבקו של משרד האוצר בעובדי משרד החוץ.

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר, אמר כי "עובדי המשרד נקטו בעיצומים הכוללים אי הנפקת דרכונים דיפלומטיים לגורמי חוץ. שלוש שנים אחרי שהחל סכסוך העבודה, לא הייתה לעובדים שום ברירה. אנשי האוצר, 'היפהפייה הנרדמת' של השרות הציבורי, עסוקים במריחת זמן. אנו מצרים על הפגיעה בציבור אולם לא נותרה לנו ברירה אלא נקיטת צעדים שיעלו את המשבר לסדר היום".

במשרד החוץ בחרו שלא להגיב לדברים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!