דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / עובדי משרד החוץ מאיימים: נעכב הבאת פועלי בניין מסין

על רקע משבר במשא ומתן עם האוצר על תנאי שכרם, שלח יו"ר ועד העובדים מברק לעובדי המשרד בו הנחה "לחדול מטיפול" בהבאת העובדים. האוצר בתגובה: "הנושא נמצא במו"מ, קוראים להימנע מפגיעה בציבור"

משרד החוץ (צילום: נתי שוחט  פלאש90)
משרד החוץ (צילום: נתי שוחט פלאש90)
שי ניר

על רקע תקיעות במשא ומתן בין עובדי משרד החוץ לנציגי האוצר, הודיע אתמול ועד העובדים כי יעכב טיפול בהבאת פועלים מסין לישראל. לטענת העובדים, משרד החוץ נמצא בקריסה בעקבות הפרת ההסכם שנחתם מול האוצר ב- 2014, והאוצר טרם הציג מתווה ראשוני. בשבוע שעבר נפגשו נציגי העובדים והאוצר למשא ומתן, אך לא הגיעו לתוצאות.

במברק שיצא מטעם ועד עובדי משרד החוץ אתמול (שלישי) לעובדי המשרד נכתב:
"לאחרונה נוקט משרד האוצר ביוזמה למאבק מול יוקר הדיור במדינת ישראל. היוזמה כוללת הבאת אלפי פועלי בניין מסין ופורטוגל. הבאתם של אלפי עובדים כרוכה בהיערכות חדשה של עובדי משרד החוץ למבצע, הערכות חורגת מן המטלות עליהן הורגלנו בעבר.

"מדובר במטלה חדשה הדורשת כח אדם ותקציבים ותגמול ראוי לעובדים. לאור זאת, אנו מנחים את כל עובדי המשרד בארץ ובחו"ל לחדול, החל מרגע זה, מכל טיפול בתחום הבאת עובדים אלו".

חנן גודר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "הגיעו מים עד נפש. מריחות הזמן של האוצר הביאו לקריסה ארגונית של משרד החוץ. הדיפלומטים הצעירים נוטשים את הארגון ואין מי שיחליף אותם. לא ייתכן שבמשך שנתיים יתנהל משא ומתן על הסכם שהעלות שלו זניחה – זה מצב שלא יכול להימשך. אני קורא לשר האוצר משה כחלון, להנחות את פקידיו להגיש הצעה רצינית ולסיים את המשבר לאלתר, בטרם ניאלץ לנקוט בצעדים נוספים וחריפים הרבה יותר."

במהלך החודשיים האחרונים התקיימו חמישה מפגשים של מו"מ בין עובדי משרד החוץ לאוצר. לטענת העובדים, יותר משנתיים חלפו ממועד החתימה על הסכם קיבוצי אך האוצר טרם יישם את חלקו בנושא שכר העובדים בחו"ל. "השחיקה בשכר העובדים היא חסרת תקדים במשק ועומדת על 50%, אחרי שהשכר לא עודכן למעשה משנת 2002."

המו"מ על שכר השליחים, מתקיים על רקע הירידה ההולכת ונמשכת במעמדו של משרד החוץ, המבוטא בקיצוץ תקציבי ואי איוש תקנים. בדוח השנתי שפרסם ביוני 2015, כתב מבקר המדינה שיש להוסיף 130 תקנים לנציגויות ישראל בחו"ל – אך במקום זאת,קוצצו 50 תקנים.

​ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיונים מול יו"ר ההסתדרות ואף נקבעה פגישה לתחילת השבוע הבא. צר לנו שוועד העובדים של משרד החוץ מיהר לנקוט בצעדים חד צדדים. אנו קוראים לעובדים להימנע מפגיעה מיותרת בציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!