דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

משרד החוץ / המשא ומתן בין עובדי משרד החוץ והאוצר תקוע - ניסנקורן מתווך

שכר שליחי משרד החוץ לא עודכן 15 שנים, ורבים מהדיפלומטים עוזבים את המקצוע | אתמול (ה') התכנסו הצדדים בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, אך לא הגיעו להסכמות | ביום ראשון צפוי האוצר להגיש הצעה חדשה

ישראל ואומות העולם (צילום אילוסטרציה: סוכנות AP).
ישראל ואומות העולם (צילום אילוסטרציה: סוכנות AP).
שי ניר

נציגי עובדי משרד החוץ והאוצר לא הצליחו להגיע אתמול (חמישי) להסכמות בנוגע לפיצוי על שחיקת שכרם של שליחי משרד החוץ בחו"ל, ולבקשת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יגיש האוצר הצעה מתוקנת ביום ראשון הקרוב.

חנן גודר, יו"ר ועד העובדים במשרד החוץ, אמר לאחר הפגישה כי העובדים מצפים להצעה ראויה מבחינתם, ובמידה ולא תהיה כזו – לא יהססו לפתוח בשביתה. "שנתיים וחצי חלפו מאז שנחתם הסכם, ומאז שהאוצר התחייב לעדכן את סולם השכר של משרד החוץ. הגיע הזמן שהפקידים יניחו סוף סוף הצעה ראויה על השולחן. אנחנו לא ננוח עד שהם יניחו הצעה כזו. ואם הם לא יניחו הצעה ראויה, אנחנו ננוח מחוץ למשרד", אמר גודר.

אתמול התכנסה בלשכתו של ניסנקורן ישיבה מרובת משתתפים, בה לקחו חלק נציגי ההסתדרות, האוצר, הנהלת משרד החוץ ונציגי עובדי משרד החוץ, להמשך המשא ומתן על שכרם של שליחי משרד החוץ לחו"ל. שכר השליחים מצוי בשחיקה מתמשכת המתפרשת על פני 15 שנים ובגובה של 30% מהשכר. לפני שנתיים וחצי, לאחר צעדים ארגוניים מצד העובדים, נחתם הסכם באותו נושא, אך הוא לא מומש עד היום ע"י האוצר. כעת דורשים העובדים פיצוי על השכר שנשחק, ובנוסף השוואת מעמד לגופים אחרים ששולחים עובדים לחו"ל מטעם המדינה. האוצר מצידו דחה את דרישת העובדים. מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם אמר לנציגי האוצר כי הוא חייב כלי ניהולי, שבלעדיו לא ניתן לו לשלוח אנשים לחו"ל.

משרד החוץ (צילום: נתי שוחט פלאש90)
משרד החוץ (צילום: נתי שוחט פלאש90)

לבסוף האוצר נעתר לבקשתו של ניסנקורן להגיש הצעה מתוקנת ביום ראשון הקרוב, ובמקביל נעתרו מצידם העובדים לדחות את הפעלת העיצומים.

המו"מ על שכר השליחים, מתקיים על רקע הירידה ההולכת ונמשכת במעמדו של משרד החוץ, המבוטא בקיצוץ תקציבי ואי איוש תקנים. בדוח השנתי שפרסם ביוני 2015, כתב מבקר המדינה שיש להוסיף 130 תקנים לנציגויות ישראל בחו"ל – אך במקום זאת, קוצצו 50 תקנים.

"לא נשארים בגלל תנאי השכר העלובים"

במהלך השבוע האחרון התכנסה ועדת מינויים של משרד החוץ, כשעל הפרק איוש 30 תפקידים, אך הצליחה לאייש רק חמישה מתוכם. לפני כחודש התריע יאיר פרומר, נציג ועד עובדי משרד החוץ, כי מדינת ישראל משקיעה בתקציב משרד החוץ פחות מעשירית ממה שמדינות אירופה משקיעות, "והרבה פחות ממה שמדינת ישראל צריכה להשקיע." עוד אמר פרומר בכנס כי צפוי קיצוץ של 100 תקנים שאין למשרד את כוח האדם הדרוש לאיושם, והוסיף כי תנאי העסקה לא מעודדים גיוס צוערים או השארה של עובדים קיימים, "לצערנו הצעירים לא נשארים במשרד בגלל תנאי השכר העלובים. העובדה שהסכמי השכר שנחתמו לא מכובדים, תשאיר אותנו בלי עתיד ובלי דור עתיד של דיפלומטים מקצועיים, והמחיר ישולם על-ידי מדינת ישראל."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!