דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמיליה קוסמטיקס

אמיליה קוסמטיקס / על רקע איומים בסגירה: עובדות אמיליה קוסמטיקס יוצאות להפגין

ההנהלה מאיימת להפסיק את פעילות המפעל בו עובדים כ-300 עובדים ועובדות לאחר פיצוץ במו"מ על הסכם קיבוצי חדש | יו"ר המרחב: "מדובר בהנהלה דורסנית שתעשה הכל על מנת שהעובדים בפריפיריה יפחדו לדבר על זכויות"

הפגנת עובדות ועובדי אמליה קוסמטיקס, הבוקר, בצומת ירוחם (צילום: ודים עגור)
הפגנת עובדות ועובדי אמליה קוסמטיקס, הבוקר, בצומת ירוחם (צילום: ודים עגור)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי ועובדות מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם, חברי ועדים נוספים ותושבים נוספים מהאיזור יפגינו מחר בשעות הבוקר בצומת ירוחם כחלק מהמאבק נגד הנהלת המפעל אשר הודיעה לפני כשבועיים כי היא מפסיקה לחלוטין את פעילות המפעל ומשחררת את העובדים לביתם ללא שכר עד להודעה חדשה – זאת על רקע פיצוץ במו"מ שנמשך זה כמה חודשים בפיקוח בית הדין לעבודה, לחתימת הסכם קיבוצי חדש שירע עם תנאי העסקתם.

"לא ייתכן שהחברה תנצל את ההון האנושי שלה עד תום, תעסיק את העובדים בשכר מינימלי ותוציא אותם לפנסיה כנזקקים, ולא תהיה מוכנה לדון איתנו על שינוי בתנאים אלו" מסר יו"ר מרחב ההסתדרות נגב מרכזי ארמונד לנקרי, "עד כה נמנענו מצעדים ארגוניים מתוך אמונה שנוכל להגיע להסכם ולפתוח דף חדש במפעל, אך לצערי מדובר בהנהלה דורסנית שתעשה הכל על מנת שהעובדים בפריפריה יפחדו לדבר על זכויות כדי שלא לאבד את מקום עבודתם. ההסתדרות מגבה במלוא העוצמה את עובדי אמיליה במאבקם".

אמיליה קוסמטיקס. צילום: דבר ראשון
אמיליה קוסמטיקס. צילום: דבר ראשון

מוועד העובדים באמיליה קוסמטיקס נמסר: "הנהלת המפעל שידעה לייצר רווחים אדירים מהעבודה שלנו צריכה להבין שללא העובדים אין יכולת למפעל להתקיים. לא נוותר ונתמיד במאבק שלנו לפרנסה מכובדת".

כחלק מניסיון ההסתדרות לפתור את המשבר נפגשו הצדדים לפני מספר ימים אצל הממונה האזורית ליחסי עבודה, אולם הפגישה לא הניבה פתרון אף היא. מאז הודיעה החברה על סגירת שערי המפעל, העובדים הקימו אוהלי מחאה מול שעריו, וכעת כאמור ירחיבו את מחאתם ויקיימו הפגנה גדולה בצומת ירוחם.

מפעל אמיליה קוסמטיקס מייצר מוצרי טואלטיקה ובישום הנמכרים ברשתות השיווק השונות, בין היתר את מוצרי מותג קרוליין שהיה בעבר בבעלות החברה אך נמכר לחברת סנו. הוא ממוקם במועצה המקומית ירוחם, והינו חלק מקבוצת אמיליה פיתוח הנמצאת בשליטתו של איש העסקים עודד פלר. במפעל מועסקים כ-300 עובדים תושבי האזור (כ-85% מהם נשים) והוא מהווה את אחד ממקורות הפרנסה העיקריים עבור תושבי ירוחם ודימונה. למרות שבעבר נקלעה החברה לקשיים וביקשה לבצע גל פיטורים, כיום החברה מרוויחה ועל פי דיווחים לבורסה, ברבעון הראשון של השנה הרווח הנקי שלה זינק ב-370%.

הנהלת אמיליה קוסמטיקס מסרה בתגובה כי היא "מצטרפת לדאגה ממצב התעסוקה בדרום וקוראת לעובדים לחזור לעבודה מלאה באופן מידי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!