דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / עובדי החינוכית: נפסיק לשתף פעולה עם אלדד קובלנץ

זאת על רקע העובדה שקובלנץ מכהן, במקביל, כמנכ"ל החינוכית וכמנכ"ל כאן | "שום דבר הנוגע לעתיד התחנה לא מעניין אותו, רק ארכיון התחנה ושנמשיך להפיק תכניות עבור התאגיד - ומבחינתנו זה אסון", אמרו העובדים לדבר ראשון

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. צילום: יונתן זינדל  פלאש 90
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור כאן ומנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבק עובדי הטלוויזיה החינוכית נגד סגירת התחנה בשנה הבאה, עולה מדרגה. ועדי העובדים הודיעו היום (שלישי) לאלדד קובלנץ, המשמש כמנכ"ל התחנה במקביל לתפקידו כמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי כאן, כי יפסיקו לשתף פעולה עימו ועם נושאי תפקידים כפולים נוספים – בהם היועץ המשפטי, עו"ד אביגדור דנן ואנשי לשכתו. זאת אחרי שאושרה לקובלנץ ולדנן יציאה לחופשה ללא תשלום מהטלוויזיה החינוכית, אותה הם מסרבים לקחת.

"אנו מוחים על דרך הניהול שהנהגת בתחנה, ואשר פוגעת בעובדים ובעצמאות החינוכית" כתבו העובדים לקובלנץ, "מאז שעברת 'להתנדב' בתאגיד 'כאן' אתה מנסה לנהל את החינוכית באמצעות שליחים… החינוכית כגוף המפיק ומשדר בשלושה ערוצים, אינה יכולה לתפקד באופן תקין עם הנהלה בכירה שאינה זמינה לטפל בחינוכית כי היא עסוקה בתאגיד. לאור זאת, אנו מורים לעובדים להפסיק את שיתוף הפעולה עם כל הגורמים בתחנה, אשר מצויים בכפל תפקידים במקביל בחינוכית ובתאגיד, ופועלים יחד איתך נגד האינטרסים של הטלוויזיה החינוכית".

מכתב עובדי החינוכית (באדיבות עובדי החינוכית)
מכתב עובדי החינוכית (באדיבות עובדי החינוכית)

ההחלטה התקבלה אחרי ישיבה של חברי הוועדים ומזכיר האיגוד המקצועי המלווה אותם מטעם ההסתדרות, דורון קרני. גורמים בוועדי החינוכית מסרו לדבר ראשון כי במסגרת הצעדים עליהם הוחלט, יפסיקו העובדים להגיע לישיבות ולקבל הנחיות מהמנכ"ל ומהיועץ המשפטי. לדבריהם, השניים ביקשו חופשה ללא תשלום – שאף אושרה להם – על מנת לפעול בתאגיד כאן, אולם לא ניצלו זאת בפועל, וממשיכים להחזיק בשני הכובעים על אף ניגוד האינטרסים.

"אנחנו מוצאים עצמנו נטושים ומנוהלים בשלט רחוק" הוסיפו, "שום דבר הנוגע לעתיד התחנה לא מעניין אותו (אלדד קובלנץ, נ.צ.כ), כל שמעניין אותו זה ארכיון התחנה ושנמשיך להפיק תוכניות עבור התאגיד – ומבחינתנו זה אסון. אנחנו דורשים שימונה כאן מנכ"ל שילחם על הנכס המיוחד והחשוב הזה".  עם זאת, ביקשו העובדים להדגיש כי נחושים שלא לפגוע בשידורי התחנה ובהפקות המקור.

נזכיר כי בשבוע שעבר, פנו עובדי החינוכית לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה להתערבותו במניעת סגירת התחנה ובמינוי מנכ"ל חדש במשרה מלאה. נכון לשעה זו, לא התבלה תגובה לפנייה מטעמו. במכתבם לשר, ציינו העובדים כי הטלוויזיה החינוכית עברה כבר תהליך התייעלות משמעותי, שזכה לשבחים רבים, וכי הוועד נכון לדון ולהיוועץ עם אנשי מקצוע באשר לעריכת רפורמה נוספת שתאפשר את המשך פעולתו.

חוק השידור הציבורי הישראלי, מתוקפו הוקם תאגיד כאן, קובע כי הטלוויזיה החינוכית – הפועלת כיום כיחידת סמך של משרד החינוך – תיסגר שנה ושלושה חודשים אחרי הקמת התאגיד, ובמקומה יחל התאגיד עצמו להפעיל ערוץ לילדים ונוער, בו ישודרו תכנים שיופקו, או יוזמנו על ידיו, עבור משרד החינוך. על פי החוק יוקצה תקציב של לפחות 40 מיליון לצורך שידורים אלו.

עד כה הקצה תאגיד כאן כ-15 תקני כוח אדם לתפעול השידורים לילדים ונוער, ונראה כי הכוונה היא לרכוש רבות מן התכניות במיקור חוץ. בהסתדרות מקווים לשמור על הטלוויזיה החינוכית כיחידה עצמאית בתוך משרד החינוך, כך שתמשיך להפיק עבור התאגיד וערוצים נוספים את שידורי הילדים והנוער.

אלדד קובלנץ הפנה את בקשת התגובה לדוברות תאגיד השידור כאן, ממנה נמסר כי "החוק קבע כי עם סגירת החינוכית בעוד כשנה יועברו כל תכניה לתאגיד. שני הגופים בעלי אינטרסים משותפים לטובת הציבור והשידור הציבורי".

תגובת משרד החינוך לא נתקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!