דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי חיפה כימיקלים צפון זומנו ל"תדריך", וקיבלו זימון לשימוע

"אפילו את היושרה הבסיסית ליידע את העובדים, שנתנו מדמם לחברה, מה מטרת המפגש, אין להנהלה", אמרו בתגובה בוועד העובדים | עוד קראו להנהלה לאמץ את אחת החלופות המוצעות לה, שאינה כרוכה בפגיעה באלפי משפחות

התבצרות עובדי חיפה כימיקלים צפון במפעל (צילום: באסל עווידת/ פלאש 90).
התבצרות עובדי חיפה כימיקלים צפון במפעל (צילום: באסל עווידת/ פלאש 90).

נמשך המשבר במפעלי חיפה כימיקלים: עובדי  חיפה כימיקלים צפון זומנו הבוקר (חמישי) ל"תדריך מחלקתי",  אך בפועל שימש הכינוס לחלוקת זימונים לשימוע של לפני פיטורים. "אפילו את היושרה הבסיסית ליידע את העובדים, שנתנו מדמם לחברה, מה מטרת המפגש, אין להנהלה", אמרו בתגובה בוועד העובדים. בשעה 12:00 הפגינו העובדים בצומת וולקן, שבמפרץ חיפה, כנגד הכוונה לסגור את המפעל.

הפגנת עובדי חיפה כימיקלים צפון, אוגוסט 2017 (צילום: כח לעובדים)
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים צפון, אוגוסט 2017 (צילום: כח לעובדים)

בדומה לעובדי חיפה כימיקלים בדרום, החלו אמש העובדים חיפה בצפון להתבצר במפעל. "בארבעים שנה במפעל ראיתי הנהלות באות והולכות. כנראה שגם ג'ולס טראמפ בא לעשות סיבוב וללכת" אמר יו"ר ועד העובדים, אלי אלבז, "חיפה כימיקלים- זה אנחנו ואין כל סיבה שההישגים אליהם הובלנו את המפעל יפסקו". מוועד העובדים נמסר כי הוא קורא להנהלה להתעשת ולאמץ את אחת החלופות המוצעות לה שאינה כרוכה בפגיעה באלפי משקי בית.

במכתב ששלח אתמול לאלבז, טען סמנכ"ל המשאבים בחברה, ניר יצחקי, כי אילוצי בית המשפט, עיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה אינם מאפשרים את השבת המפעל לפעולה ולא רק ביחס לאמוניה. לטענתו, עיריית חיפה מונעת היתרי בניה למתקנים הנדרשים להפחתת פליטות, אותם תובע  המשרד להגנת הסביבה להתקין. בנוסף, הוציא המשרד צו המחייב את החברה לפנות תוך חודש את כל החומרים המסוכנים מהמפעל, לאחר שבית המשפט מנע את חידוש היתר הרעלים של החברה לאחר ה-31.7, למעט היתר לאמוניה במיכל, עד לריקונו הסופי. לדברי יצחקי, "צר לנו מאוד על כך שאנו נדרשים לסגור את המפעל. הנזק שנגרם לבעלים מכך, הוא כמובן כבד ביותר. אולם, לא ניתן להמשיך במצב הקיים, שמשמעותו נזק כלכלי כבד שלא ניתן לשאתו, כך שלא היה מנסו מקבלת החלטה זו".

בשיחה עם דבר ראשון, אמר אלבז כי "אנחנו חוששים מתרגיל של סגירה/פתיחה של המפעל, עם פחות עובדים, ושבירת העבודה המאורגנת. המנכ"ל נדב שחר הוביל את החברה למשבר אחר משבר. היה לנו סכסוך עם כי"ל על האשלג, סכסוך על הפוספטים, וגם שביתה של חצי שנה ב-2011". לגבי האמוניה אמר כי "בהנהלה ידעו לפני שנים שיצטרכו לסגור את מיכל האמוניה ולא עשו כלום כדי לטפל בזה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!