דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום נגד תושב שכם שהודה ברצח זוגתו, מיכל חלימי

הנאשם, מוחמד ח'ארוף, טוען כי ביצע את הרצח כדי לשחרר אסירים פלסטינים, אך כתב האישום לא מייחס לו מניע לאומני | לפי הפרקליטות, חנק הנאשם את חלימי לאחר שגילה כי היא בהריון

מוחמד ח'ארוף (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
מוחמד ח'ארוף (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום כנגד מוחמד ח'ארוף, בן 29 משכם, בגין רצח זוגתו, מיכל חלימי, מהיישוב גבע בנימין. ח'ארוף נאשם שרצח את חלימי וגנב ממנה כרטיס אשראי ומכונית, שאותה מכר בשטחי הרשות הפלסטינית. אף שחארוף טוען כי רצח את חלימי כדי לשחרר אסירים פלסטינים, כתב האישום לא מייחס לו מניע לאומני ובמשטרה טוענים כי שינה את גרסתו מטעמים כלכליים וחברתיים. בכתב האישום נאשם גם את'יר לויסי, בן 20 מטול כרם, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לישראל שלא כחוק ומסחר ברכב גנוב.

מיכל חלימי ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)
מיכל חלימי ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד ראאד ענוז, במועד שאינו ידוע נכנסו הנאשמים לישראל ושהו בה שלא כדין. במשך תקופה בלתי ידועה ניהל ח'ארוף מערכת יחסים רומנטית עם המנוחה.

לטענת הפרקליטות, ב-11 במאי השנה, הודיעה לו חלימי כי היא בהריון. כשבועיים מאוחר יותר, ב-25 במאי, אחרי חילופי דברים בין השניים בשיחת טלפון שקיימו ביניהם, גמלה בליבו של ח'ארוף ההחלטה לגרום למותה של המנוחה ולגנוב את רכבה. ביום הרצח, 28 במאי, עבד בסמוך לפארק המים "ימית 2000" בחולון. חלימי הגיעה למקום כדי לפגוש אותו, אך הוא שיקר לה והוביל אותה למקום מבודד בקרבת הפארק.

לפי כתב האישום, ח'ארוף חנק את חלימי עד שמתה ולאחר מכן וידא את הריגתה כשהשליך עליה לבנים. אז, כיסה את הגופה בעפר ובצמיג, בכוונה להסתיר את מיקומה, גנב את הרכב ואת כרטיס האשראי שהיה ברשות חלימי ונמלט מהמקום עם הרכב מחולון לטייבה.

בהמשך, לפי כתב האישום, ניסה ח'ארוף למכור את מכוניתה של חלימי לצעיר בן 20 מטול כרם, אתיר לויסי, שנאשם במסגרת הפרשה בקשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לישראל שלא כחוק ומסחר ברכב גנוב. לויסי מכר את הרכב הגנוב בטול כרם תמורת 2,700 שקלים, מתוכם העביר לחארוף 2,500 שקלים. מאוחר יותר, ניסה הנאשם למשוך כספים במרמה פעמיים מחשבון הבנק של חלימי, באמצעות כרטיס האשראי הגנוב, ללא הצלחה.

 בבקשת המעצר כתב עו"ד ענוז כי "… משיב 1 (ח'ארוף, ד.ר.) תכנן לרצוח את המנוחה, למרות שהייתה בהריון ומצויה עימו בקשר רומנטי משך תקופה ארוכה. הרצח בוצע באופן אכזרי ובדם קר….. לאור האמור לעיל, אין בחלופת מעצר כלשהי כדי להפיג את מסוכנות המשיבים ולא ניתן להשיג את מטרות המעצר, אלא על דרך השמת המשיבים במעצר מאחורי סורג ובריח".

כאמור, מהמשטרה נמסר כי ח'ארוף החשוד נחקר כמה פעמים, הודה במעשה הרצח ושחזר אותו. בכניסה לדיון בבית המשפט בשבוע שעבר הוא נשאל מדוע ביצע את הרצח, ועל כך השיב: "רציתי לשחרר אסירים". הוא הכחיש שרצח את זוגתו על רקע רומנטי. חארוף אף השתולל ביציאה מהדיון, בעט בסוהר ואמר: "אני הורג את כל היהודים". הוא ציין עוד כי הוא וחלימי כלל לא היו בני זוג.

עו"ד חליל אלסאנע, המייצג את הנאשם, אמר לדבר ראשון כי "קיבלנו עכשיו את כץב האישום, נלמד אותו ונגיב בהתאם. הוא טען בפני כי הרקע למעשה היה לאומני, אך זה לא מופיע בכתב האישום. נצטרך לקבל גם את חומר החקירה, ולעבור עליו כדי להתייחס לנקודה הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!