דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / מעצרו של בני שטיינמץ הוארך בארבעה ימים

זאת בשל החשד לביצוע שיטתי של עבירות שוחד והלבנת הון | המשטרה ביקשה להאריך גם את מעצרו של היועץ האסטרטגי, טל זילברשטיין, שחשוד כי סייע למיליארדר | במסגרת החקירה, נעצר גם מ"מ יו"ר דירקטוריון בזק - דוד גרנות

מטה יחידת להב 433 (צילום ארכיון: יוסי זליגר / פלאש 90).
מטה יחידת להב 433 (צילום ארכיון: יוסי זליגר / פלאש 90).

שניים מהחשודים שעוכבו הבוקר (שני) לחקירה בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון – המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין – הובאו אחר הצהריים לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשמונה ימים מחשש לשיבוש הליכי חקירה, אך בית המשפט אישר להאריך את מעצרם עד יום חמישי בלבד. ממלא מקום יו"ר דירקטוריון בזק, דוד גרנות, עוכב אף הוא לחקירה בפרשה. גרנות, שהועסק בעבר על ידי שטיינמץ, שוחרר אחר הצהריים בתנאים מגבילים אך לא ישהה במעצר בית, ויוכל לחזור למשרדי החברה.

השופט מנחם מזרחי קבע כי קיים חשד סביר לחשדות המיוחסים לחשודים, וכי לראיות שהציגה המשטרה יש "משמעות דרמטית". הוא הוסיף כי קיים יסוד סביר לחשד לשיבוש החקירה.

רב פקד שלום אחרק, מהיחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), טען במהלך הדיון כי היחידה "לא שקטה על שמריה מאז חקירת שטיינמץ. גילינו שיש התפתחויות חדשות שלא היו ידועות לנו. הפרשה החדשה קשורה לפרשה הראשונה, כי האקדח המעשן שהוצג במערכה הראשונה – ירה במערכה השנייה". לדבריו, "ישנה התפתחות משמעותית של ראיות – לרבות עדים"

זילברשטיין נחקר על ידי המשטרה בגין ייעוץ שעליו קיבל מיליונים. בדיון עלה שהוא נחקר על שתי חשבוניות משנת 2011, על סך מיליון דולר כל אחת. לדברי אחרק, "בפרשה החדשה עלה שמר זילברשטיין קשור במעשים למר שטיינמץ".

הפרשה הנוכחית היא הסתעפות של פרשה קודמת, במסגרתה חשוד שטיינמץ במתן שוחד בשווי עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה לשעבר ולאשתו על ידי חברת BSGR שבבעלותו, בתמורה לקבלת זיכיונות כריית ברזל בשנים 2012-2006. כעת נחקר חשד ששטיינמץ, יחד עם זילברשטיין ומעורבים נוספים, פעלו בשיטתיות כדי להלבין הון באמצעות מרמה וזיוף מסמכים בקשר לעסקאות בסכום של כתשעה מיליון אירו, חלקן במדינות בחו"ל ובהן רומניה.

בדיון אמר שטיינמץ כי "גרתי שנים רבות בחו"ל ואני מרגיש נורא שישראל עושה לי דבר כזה. אני מרגיש שיש דיקטטורה שמתעללת באנשים. לא הראו לי שיבוש אחד היום. אני שמונה חודשים שיתפתי פעולה ואי אפשר לשתף פעולה יותר ממני. יש חקירה בשוויץ, התייצבתי שם 8-7 ימים, יש כאן מלחמה של אנשים מושחתים שמסמנים אותנו".

שטיינמץ הוסיף: "אי אפשר לשתף פעולה כמו ששיתפתי. כל החקירה הזאת פוליטית. יש פה מלחמה פוליטית וג'ורג' סורוס סימן אותי. כל החקירה הזו זה היא על כלום, ולא יהיה פה כלום".

עו"ד רונן רוזנבלום, המייצג את שטיינמץ, אמר בסיכום לבית המשפט כי "אם לא היה מדובר בבני שטיינמץ – המקרה הזה לא היה מובא לפני בית המשפט. אם הוא לא היה אמור לצאת מחר לחו"ל הוא לא היה מובא לבית המשפט. יש ביאח"ה המון תיקים כאלה שלא מגיעים לבית המשפט. על תיקים כאלה לא עוצרים. כך לדוגמה עו"ד שמרון יצא לחו"ל יומיים אחרי שנחקר. אני מבקש לשחרר אותו ולקבוע תנאי שחרור. הוא יתייצב לחקירה מתי שירצו".

מוקדם יותר היום דיווחה חברת בזק לבורסה ולרשות לניירות ערך, כי דוד גרנות, המשמש כממלא מקום יו"ר הדירקטוריון בחברה והועסק בעבר על ידי שטיינמץ, נעצר אף הוא לחקירה בפרשה. בהודעה נכתב כי "החקירה אינה קשורה לחברה. אין בידי החברה כל מידע על אודות מהות החקירה".

גרנות מונה לתפקיד בסוף חודש יוני, במקוו של בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', הנחקר בפרשה אחרת הנוגעת לעבירות לכאורה על חוק ניירות ערך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!