דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוצ"ש מול היועמ"ש

מוצ"ש מול היועמ"ש / שבוע 41 ברציפות - אלדד יניב: "המשטרה יודעת שיגיעו אלפים, נסו להקדים"

לאחר שמובילי המחאה נעצרו בשבוע שעבר, ובית המשפט הגיע לפשרה המאפשרת הפגנה של עד 500 אנשים בכיכר גורן בפתח תקווה, אלפים צפויים לנסות ולהגיע למקום | הפגנות נגד השחיתות יערכו ב-16 מוקדים נוספים ברחבי הארץ

מפגינים בישראל (נגד שחיתות שלטונית) עם אפודים זוהרים. ארכיון (צילום: תומר ניוברג / פלאש90).
מפגינים בישראל (נגד שחיתות שלטונית) עם אפודים זוהרים. ארכיון (צילום: תומר ניוברג / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גם הערב (מוצ"ש) ימשכו ההפגנות, זה השבוע ה-41, בפתח תקווה וברחבי הארץ, בדרישה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילת בחשדות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשלל פרשיות השחיתות בהן נקשר שמו בשנה האחרונה.

לאחר שבשבוע שעבר עצרה המשטרה את מובילי ההפגנות בפתח תקווה, עו"ד אלדד יניב ואת מני נפתלי, מי שהיה בעברו אב הבית בבית ראש הממשלה ואשר ניצח במשפט בו טען כי סבל בבית מהתנכלויות, קבע בג"צ השבוע בהכרעת ביניים כי תותר הפגנה של עד 500 איש בכיכר גורן הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אלחנן מנדלבליט.

מני נפתלי ואלדד יניב בשימוע בבית המשפט בפתח תקווה (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90)
מני נפתלי ואלדד יניב בשימוע בבית המשפט בפתח תקווה (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90)

טרם ברור כיצד מתכוונת המשטרה לפעול, במידה ולמקום יגיעו למעלה מ-500 מפגינים. בשבוע שעבר חסמה המשטרה את הדרכים לפתח תקווה, למי שאינו תושב העיר. עו"ד אלדד יניב אשר התחייב בפני בית המשפט השלום בפתח תקווה כי הוא ונפתלי לא 'יקראו להפגנות בלתי חוקיות', קרא בדף הפייסבוק שלו: "שימו כיכר גורן פ״ת בוויז ותהיו שם ב-20:00. המשטרה יודעת שיגיעו אלפים רבים כך שתנסו להקדים. אם המשטרה עוצרת אתכם מלהתקדם, חכו עם כולם במקום שבו יעצרו אתכם בלי להתעמת עם שוטרים ושם תתחיל עוד הפגנה. עדכנו בפייסבוק ובטוויטר היכן המשטרה עצרה אתכם ושדרו בשידור חי וכולם יגיעו לשם". מני נפתלי קרא לציבור בדף הפייסבוק להצטייד לקראת ההפגנות היום בדגלים גדולים.

בדף הפייסבוק 'צדק חברתי – חדר המצב" הבהירו כי יעדכנו בשטח היכן יתכנסו ההפגנות הנוספות, והדגישו כי "חוקי להתכנס במרחב הציבורי ללא רישיון בכל מספר של אנשים, כל עוד אין תהלוכה ולא נישאים בארוע נאומים מדיניים. לכן גם 5,000 או 50,000 אזרחיות ואזרחים יכולים להגיע לכל מקום אחר בפתח תקווה, על פי חוק, ולהאסף שם תוך שמירה על הסדר".

מלבד מוקד המחאה בפתח תקווה צפויות להיערך היום הפגנות ב-16 מוקדים נוספים: ראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מעבר למנהרה שליד מסעדת מקסים, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא, חדרה – כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, תל אביב – כיכר הבימה, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, נס ציונה – צומת וייצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, אשדוד – שדרות מנחם בגין פינת משה סנה,קרית גת– צומת פלוגות, באר שבע – גרנד קניון, שדרות דוד טוביה 125.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!