דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

פוליטי / נתניהו: התקשורת "בזה לדמוקרטיה שבשמה היא מדברת"

כ-2,500 אנשי ליכוד התכנסו אמש (ד') לאירוע הרמת הכוסית השנתי של ראש הממשלה | בדומה לכנס שנערך בתחילת החודש, הפך הערב למפגן תמיכה בנתניהו, שגם הפעם הרבה לתקוף את התקשורת ואלו, שלטענתו, מנסים להפיל את ממשלת הליכוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נושא דברים בטקס הרמת הכוסית לשנה החדשה, אוגוסט 2017. (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
ראש הממשלה, בנימין נתניהו נושא דברים בטקס הרמת הכוסית לשנה החדשה, אוגוסט 2017. (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

שלושה שבועות אחרי כנס התמיכה שנערך בגני התערוכה בתל אביב, התכנסו אמש (רביעי) כ-2,500 פעילי ליכוד, חברי הכנסת ושרים מטעם הסיעה וראשי מועצות וסניפים, להרמת הכוסית המסורתית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראש השנה בקריית שדה התעופה בלוד. השנה, קיבל האירוע נופך של מפגן תמיכה, בדומה לאירוע בתחילת החודש. וגם הפעם, תקף נתניהו את התקשורת והשמאל, שלטענתו מנסה להפיל את ממשלתו.

בימים האחרונים ראש הממשלה התגייס אף הוא כדי לסייע בהצלחת האירוע, ואתמול שיגר הודעה מוקלטת לחברי הליכוד בה הזמין אותם להשתתף באירוע, ואף פרסם סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הבטיח שהאירוע יהיה "חם ומרגש". אנשיו של נתניהו, יחד עם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שקדו בימים האחרונים על הפקת האירוע, במסגרתו אף אורגנו ומומנו אוטובוסים כדי להביא פעילי ליכוד מסניפים ברחבי הארץ.

אחרי שאיחל ל"כל אזרחי ישראל, מימין ומשמאל" שנה טובה, אמר נתניהו כי "אני רוצה להגיד לכם איזו מדינה נפלאה יש לנו: מאפר השואה הקמנו את אחת המדינות המתקדמות והחזקות ביותר בעולם. לפעמים בלהט הוויכוח יש בתוכנו כאלה ששוכחים זאת, אני לעולם לא שוכח זאת, אתם לעולם לא שוכחים זאת".

"הקמנו את אחת המדינות המתקדמות החזקות ביותר בעולם" הוסיף, "בדמוקרטיה יש מחלוקות ניגודים וניגודי השקפות. זה לגיטימי. אבל לפעמים יש נקודות הסכמה. המדיניות הביטחונית התקיפה שלנו הביאה לאזרחי ישראל את השנים השקטות ביותר, שהמדיניות הכלכלית שלנו הצמיחה את המשק, שגדרות הביטחון שבנינו בגבול סיני ובגולן בלמו כליל את שיטפון המסתננים הבלתי חוקיים ואת טרור דעא"ש".

נתניהו אמר עוד בהקשר זה כי "השרים, סגני השרים, חברי הכנסת, החבורה הזאת שיושבת כאן וגם יו"ר הכנסת פועלים מסביב לשעון למען המדינה. אנחנו מביאים מספר שיא של תיריים לישראל, מביאים תרבות לפריפריה, מביאים צדק לילדי תימן ואין ספור דרכים רבות ומגוונות. אנחנו שומרים על מדינת ישראל ואנחנו מטיבים עמכם אזרחי ישראל".

בהמשך דבריו תקף נתניהו את הפרסומים נגדו בתקשורת. לדבריו, "רובם המכריע של אזרחי ישראל מעריכים את ההישגים שלנו למרות שרובה המכריע של התקשורת… קצת כבוד לתקשורת.. למרות שרובה המכריע של התקשורת…. רובם המכריע של אזרחי ישראל מעריכים את הישגינו למרות שרובה המכריע של התקשורת, אומר זאת כך, לא תמיד ששה לסקר את מלוא פעולותינו".

"למען האמת, היא כמעט שאינה מסקרת דבר ממה שאני והשרים וחברי הכנסת עושים. למה? כי הם מעדיפים להציג את ישראל כמדינה מבודדת, זוכרים את ה'צונאמי המדיני'? כמדינה מבודדת? כמדינה נכשלת? כי הם פשוט לא רוצים שאזרחי ישראל יראו את ההצלחה. זה פשוט לא מתאים לקו שלהם, אבל מה לעשות, כולם רואים את ההצלחה".

נתניהו התייחס לפרסום ב"ידיעות אחרונות" על הפגישה שקיים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לפיו אין בכוונת הממשלה הרוסית להתייחס לחששות שהעלה נתניהו מהעמקת המעורבות האיראנית במזרח התיכון. "אתמול פורסם בעמוד הראשון של 'ידיעות אחרונות'… קצת כבוד, מדובר בפרשן בכיר, פורסם שהפגישה שלי עם פוטין נכשלה. עכשיו יש רק בעיה אחת עם זה, פורסמה הכחשה ברורה לפרסום השקרי".

אחר כך התייחס ראש הממשלה להפגנות שנערכות בפתח תקווה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לקדם את חקירות נתניהו. "ראו למשל איך מסקרים בהתלהבות אין קץ מדי שבוע את הפגנות השמאל, אותן הפגנות שבהן נאמרו דברים מזעזעים כלפיי" אמר, "אותן הפגנות שמטרתן להפעיל לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר. איך הם כתבו? 'נתניהו אשם עד שתוכח חפותו'".

הוא הוסיף כי "זה צד אחד, לעומת זאת תסתכלו על הצד השני. ראו כיצד הם מסקרים את המפגשים שלנו. אני ראיתי, ראיתי כתבה בטלוויזיה, כתבה שסיקרה את המפגש האחרון שלנו בגני התערוכה. באיזה להט, באיזה התנסחות הם ניסו להציג אותנו. הם לא רק בזים לנו, הם בזים למשהו הרבה יותר עמוק. הם בעצם בזים לבחירת העם. הם בזים לדמוקרטיה שבשמה הם מדברים. הם עושים הכול כדי לפגוע בי וברעייתי, כי הם חושבים שאם הם יפילו אותי ואותה – הם יפילו אותנו".

Prime Minister Benjamin Netanyah, his wife Sara, and Likud party members, at a toast ahead the Jewish holiday of Rosh Hashana, and support rally at Airport City, on August 30, 2017. Photo by Miriam Alster/Flash90
Prime Minister Benjamin Netanyah, his wife Sara, and Likud party members, at a toast ahead the Jewish holiday of Rosh Hashana, and support rally at Airport City, on August 30, 2017. Photo by Miriam Alster/Flash90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שנשא דברים לפני נאומו של ראש הממשלה, אמר כי "בפתחו של חודש הרחמים והסליחות מצווה עלינו לערוך חשבון נפש אישי. אני מכיר מספר פרשנים ופרשני על שכל בוקר עד ערב מקשקשים את עצמם לדעת על כלום. יש לכם חשבון נפש כל שנה שלמה של תיאוריות, ניפוח חסר פרופורציות, ערבים שלמים של תעמולה חסרת מעצורים".

עוד הוסיף כי  "אותם חרדים לדמוקרטיה מנסים לבצע ניסיון הפיכה מדי מוצאי שבת. אותם אלה שמנסים לבטל את רצונם של מיליון מצביעי ליכוד. לשערורייה הזאת של השמאל אני קורא מבצע 'סיגר-כיכר'. זה לא יעזור לכם, לא הפגנות, לא הכפשות, לא החקירות, לא תיק 1000 ולא תיק 2000. הליכוד בראשות בנימין נתניהו ימשיך להנהיג את המדינה ולהצעיד אותה בהרבה תחומים. אנחנו נהיה עוד הרבה שנים בשלטון וראש הממשלה יהיה עוד הרבה שנים ראש הממשלה".

עשרות פעילים של  מאבק הנכים קיימו הפגנה מחוץ לאולם, וקראו לעבר באי הכנס "אתם אוכלים תפוח בדבש, ולנו אין מה לאכול". חלק מחברי הכנסת שהגיעו לכנס ועברו ליד ההפגנה עצרו להביע תמיכה בנכים. "אני מקווה שכבר השנה המצב ישתנה", אמר ח"כ יהודה גליק. ח"כ ענת ברקו אמרה, "אנחנו בעדכם ואני חושבת באמת שצריך להעלות את שכר הנכים לחיים בכבוד". השר אקוניס אמר, "מאבק צודק. לצערי המהלך בוועדת שרים נמנע, ולא בגללי. כולם יודעים איפה הבעיה האמיתית וגם אתם יודעים". היו גם ח"כים, שרים וחברי מפלגה שבחרו להתעלם מהמפגינים וביניהם מירי רגב, איוב קרא, אבי דיכטר, יריב לוין, מיקי זוהר, ישראל כץ וניר ברקת.

הפגנת הנכים מול הרמת הכוסית של הליכוד (טל כרמון).
הפגנת הנכים מול הרמת הכוסית של הליכוד (טל כרמון).

בנוסף, הפגינו יותר ממאה ממפוני המאחז מגרון, ודרשו מראש הממשלה לקיים את הבטחותיו לתושבי מגרון והחלטת ממשלתו להקים שכונת קבע עבורם. זה חמש שנים שתושבי מגרון מחכים לבניית שכונת הקבע שהובטחה להם לאחר פינוי והריסת היישוב במועצה האזורית מטה בנימין בספטמבר 2012. המפונים פתחו את מחאתם בהרמת כוסית "חגיגית" לציון "חמש שנים של הבטחות ללא תוכן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!