דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / בצל איומי הסגירה: עובדי ויסוניק בקרית גת פתחו בצעדים ארגוניים

עובדי המפעל, שעתיד להעביר את קווי הייצור שלו לסין, התאגדו בשבועות האחרונים במהלך בזק בהסתדרות | בין הצעדים הארגוניים המתוכננים, הפסקת הפעילות בקווי הייצור ומניעת מעבר של סחורות וחומרי גלם אל שטח המפעל וממנו

אזור תעשיה קרית גת (תמונה מתוך ארכיון קרית גת)
אזור תעשיה קרית גת (תמונה מתוך ארכיון קרית גת)

בצל איומי הסגירה של מפעל ויסוניק ישראל, והכוונה להעתיק את קווי הייצור של החברה לסין, התאגדו מאות עובדי המפעל בקריית גת, במסגרת ההסתדרות, והקימו ועד פעולה. הרקע למהלך נעוץ בהודעתה של חברת האם, Johnson Controls International, בתחילת חודש יולי, על כוונתה לסגור את המפעל בארץ בהליך הדרגתי, שיימשך עד 2018. בניסיון למנוע את רוע הגזירה, התאגדו העובדים המהלך מהיר, וכעת יפעלו להבטיח את עתידם במשותף.

במסגרת המאבק על המפעל, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בוויסוניק, ועובדי המפעל החלו אתמול (רביעי) לנקוט בשורה של צעדים ארגוניים, שצפויים להחריף בשבועות הקרובים. כחלק מהצעדים הצפויים, מתכננים העובדים פעילות מחאה נרחבת, שתכלול, בין היתר, את הפסקת פעילות קווי הייצור במפעל ומניעת מעבר של סחורות וחומרי גלם אל שטח המפעל וממנו.

מההסתדרות נמסר כי במקביל להרחבת הצעדים הארגוניים, נמשכים המאמצים להוביל לפתרון המשבר בערוצים נוספים, בהם ניסיונות הידברות של ההסתדרות והוועד מול הנהלת החברה ונציגיה בארץ ובחו"ל, בסיועו של עו"ד אהוד שילוני. נציגות העובדים במפעל מקבלת ליווי צמוד מיו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה וממזכירי האיגוד המקצועי במרחב: חיים פרטוש, עו"ד אלרואי צמח ורון מלול.

"ההסתדרות תמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותה על מנת להגן על זכויות העובדים ולעמוד לצידם של עובדי המפעל בקרית גת" אמר היום יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, "לא יעלה על הדעת כי הידע ושיטות הייצור אשר עליהם עמלו מאות עובדים בישראל, יועברו לסין תוך הפקרת העובדים בארץ ללא רשת ביטחון כלכלית. אני קורא למקבלי ההחלטות ולכל הגורמים המעורבים בדבר, להתערב באופן מיידי במשבר ולשלב ידיים במאמץ למען העובדים, תוך שמירה על עתיד התעשייה בישראל והמקום החשוב שהיא ממלאת בפיתוח הפריפריה".

ויסוניק הישראלית, שהוקמה ב-1973, מפתחת ומייצרת מוצרים ומערכות לאבטחה ואיתור של ציוד ואנשים בזמן אמת, המיועדים לבתי חולים, בתי כלא ומוזיאונים. היא נמכרה לענקית האבטחה השוויצרית טייקו (Tyco) ב-2011 לפי שווי של 100 מיליון דולר, ומאז פעלה כחלק מהיחידה העסקית של מוצרי האבטחה של החברה.

המהלך הנוכחי הוא חלק מתהליכי המיזוג שמבצעת ג'ונסון קונטרולס עם טייקו תחת המותג ג'ונסון קונטרולס אינטרנשיונל. ג'ונסון קונטרולס האמריקאית, שהוקמה ב-1974, עוסקת בייצור, שיווק והתקנת מערכות בקרה לבניינים מסחריים, מתן שירותים טכניים וניהול בניינים, ייצור מערכות לרכב וסוללות. טייקו, שהוקמה ב-1960, היא ספקית אבטחה והגנה משריפות. במשותף נהנות החברות מהכנסות של 30 מיליארד דולר בשנה, ומעסיקות 130 אלף עובדים. ג'ונסון קונטרולס אינטרנשיונל נסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 41 מיליארד דולר.

כשדיווחו החברות על המיזוג הקרב הצפוי ביניהן, בספטמבר 2016, העריכו כי תוכנית האינטגרציה תוביל לחיסכון של מיליארד דולר בשנה בהוצאות. המשרדים הראשיים של החברה הממוזגת יתרכזו בעיר קורק שבאירלנד, מילווקי שבמדינת ויסקונסין בארה"ב ושנחאי בסין.

המפעל בישראל מעסיק כ-450 עובדים. בתחילת חודש יולי דנה הוועדה המיוחדת לשוויון חברתי וצדק חלוקתי בהודעה על סגירתו. אז קרא יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד), לראש הממשלה להתערב במשבר הפיטורים בקריית גת באמצעות פניה ישירה להנהלת חברת ג'ונסון העולמית, במטרה למנוע את העברת המפעל לסין. עוד אמר זוהר כי יפנה לראש הממשלה בבקשה שישקול את אפשרות הלאמת המפעל והפעלתו כחברה ממשלתית, במטרה למנוע את סגירתו. "אנחנו כמדינה צריכים לעשות התערבות מסויימת כשמדובר בכל כך הרבה עובדים שיאבדו את מקום עבודתם" אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!