דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התעמלות אמנותית

ספורט ישראלי / הישג היסטורי: ארד ללינוי אשרם בתחרות המרכזית באליפות העולם

המתעמלת האמנותית לינוי אשרם זכתה במדליית ארד בתחרות הקרב רב, המשלבת תרגילי אלות, כדור, סרט וחישוק | יו"ר איגוד ההתעמלות: "הישג ענק למתעמלת מופלאה שמצליחה להתעלות על עצמה שוב ושוב"

לינוי אשרם בגמר קרב רב אליפות העולם באיטליה, ספטמבר 2017. מהפייסבוק של הוועד האולימפי, צילום עמית שיסל.
לינוי אשרם בגמר קרב רב אליפות העולם באיטליה, ספטמבר 2017. מהפייסבוק של הוועד האולימפי, צילום עמית שיסל.
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג אדיר לישראל בהתעמלות האמנותית: לינוי אשרם זכתה במדליית הארד בתחרות הקרב-רב באליפות העולם הנערכת באיטליה. אשרם בת ה-18, עבורה זו המדליה השנייה באליפות אחרי שביום חמישי השיגה את הארד בתרגיל הסרט, קבעה הישג חסר תקדים בענף ההתעמלות האמנותית הישראלי בו מעולם לא זכתה מתעמלת במדליה בתחרות היוקרתית של קרב-רב באליפות העולם, הישג שוודאי יבסס את מעמדה כתקווה למדליה באולימפיאדת טוקיו 2020.

לאחר שלושה ימים של אליפות העולם בהתעמלות אמנותית הנערכת בעיר פזארו באיטליה, בה קבעה לינוי הישגים מרשימים כשקטפה את מדליית הארד בגמר תרגיל הסרט, סיימה רביעית בגמר תרגיל הכדור ושישית בגמר תרגיל החישוק, התייצבה לינוי לתחרות הקשה והיוקרתית מכולן – הקרב-רב, בו מקבלות המתעמלות ניקוד מצטבר על כל ארבעת המכשירים (אלות, כדור, סרט וחישוק). חשוב לציין שבמשחקים האולימפיים המתעמלות מתחרות רק במתכונת הזו ולא מתקיימת תחרות על כל מכשיר בנפרד.

אשרם פתחה את תחרות הגמר בתרגיל הסרט עליו קיבלה ציון של 17.100 נקודות, לאחר מכן עלתה לתרגיל השני שלה עם החישוק, אותו ביצעה בצורה נהדרת וזכתה לציון גבוה של 18.375 נקודות. אשרם עלתה להתחרות בתרגיל הכדור, גם בו הפגינה ביצוע נפלא שנתן לה ציון של 17.400 נקודות ודורגה שלישית מבין כל המתחרות לקראת התרגיל הרביעי באלות.

https://www.youtube.com/watch?v=L_l6SwePb4o

בתרגיל האלות אשרם ידעה שבשביל לשמור על המקום השלישי ולזכות במדליה היסטורית עליה לקבל ציון גבוה. הישראלית התחילה טוב את התרגיל אותו ביצעה לצלילי השיר "don't stop me now" אך הפילה במהלכו את אחת האלות, מה שגרם לדפיקות לב מואצות בצוות האימון הישראלי. למרות זאת, היא קיבלה ציון טוב למדי של 17.150 שהעלה אותה זמנית למקום השני עם ציון הכללי של 70.025 שהעניק לה בסיכום התחרות את המקום השלישי בעולם ואת מדליית הארד, הישג השיא של ההתעמלות האומנותית הישראלית וודאי יבסס את מעמדה של אשרם כתקווה הגדולה של ישראל למדליה באולימפיאדת טוקיו שתתקיים ב2020. הישג השיא קודם היה שייך לנטע ריבקין שסיימה שביעית בקרב-רב באליפות העולם ב-2015.

מי שהקדימו את אשרם הן כצפוי האחיות אברינה מרוסיה איתן אשרם כבר רגילה לחלוק את הפודיום. דינה אברינה מרוסיה הוכתרה לאלופת העולם, ואחותה התאומה ארינה זכתה בכסף.

רזי פלד יו״ר איגוד ההתעמלות בתגובה להישג: ״מדהים, מטורף. הישג ענק למתעמלת מופלאה שמצליחה להתעלות על עצמה שוב ושוב״.

צריך גם להגיד מילה טובה למאמנות של אשרם, ילנה קופילנקו ואיילת זוסמן, וכן לאגודת הפועל ראשל"צ בה היא מתאמנת. בעקבות ההישג אשרם תקבל מענק מיוחד של 60 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי  בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. אשרם גם תעבור לסגל הזהב של היחידה לספורט הישגי, הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל ותקבל מלגה בסך 8,500 ש"ח בחודש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!