דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל אנגלי / מי תהיה הסינדרלה הבאה? מוקדמות גביע הכדורגל האנגלי נפתחות

736 מועדוני כדורגל מ-11 ליגות, מהפרמייר ליג ועד הליגות החובבניות, יזכו להזדמנות להיות מחזיקי גביע הכדורגל האנגלי

גביע ה FA Cup, ליגת הכדורגל האנגלית  (AP Photo/Matt Dunham)
גביע ה FA Cup, ליגת הכדורגל האנגלית (AP Photo/Matt Dunham)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היום (שבת) יפתח סבב המוקדמות של גביע הכדורגל האנגלי, מפעל ספורטיבי אדיר ממדים בו משתתפים 736 מועדוני הכדורגל במדינה והוא נמשך לאורך השנה כולה. בגביע משתתפות קבוצות מכל אחת עשרה הליגות השונות, החל מהקבוצות החובבניות ועד הקבוצות המקצועניות שמצטרפות בסיבובים היותר מאוחרים. כל סיבוב מתנהל בשיטת הנוקאאוט – הקבוצה המפסידה נפרדת לשלום והמנצחת מעפילה לסיבוב הבא בדרך לנסות להיות הסינדרלה של השנה.

היום יתקיים סיבוב המוקדמות הראשון של הגביע האנגלי, דבר מבלבל לכשעצמו מכיוון שכבר נערכו 3 סיבובי משחקים בסגנון הנוקאאוט אך הם היו המוקדמות של המוקדמות, בהן ניתנה ההזדמנות לקבוצות החובבות מהליגה השמינית עד האחת עשרה. עכשיו החגיגה נמשכת ובאופן מעט יותר רשמי עם הצטרפות הקבוצות מהליגה השביעית החצי מקצוענית.

אחת הקבוצות שתעלה היום לדשא למשחק טעון במיוחד היא אף.סי טורוק מהליגה השביעית, אחת מקבוצות הכדורגל המייצגות את האזור המוניציפאלי הנושא שם זה, ונמצא בפרברי העיר לונדון.

כבר כמה ימים שכל האנשים הקשורים בקבוצת הכדורגל עומדים על הרגליים, ולא רק מפני שהם מעוניינים לשמור על כושר, אלא מפני שהשבוע הכריז בעלי הקבוצה טומי סאות' בן ה-72, שהקים את המועדון באפריל 1985 וקיבל השנה מגן הוקרה לציון 50 שנה לתרומתו לכדורגל המקומי, שהוא מחליט למכור את הקבוצה של חייו. סאות' מתמודד בשנה האחרונה עם מחלת הסרטן ולאחר התייעצויות רבות עם קרן, בת זוגו וגם שותפתו לניהול הקבוצה, הוא קיבל החלטה שאת תקופת הטיפולים הוא מעוניין לעשות ללא הלחצים של עולם הכדורגל וכך אמר בראיון לעיתון מקומי: "היה לי לא קל לקבל את ההחלטה, היו לי לילות רבים של מחשבה והבנתי שזה הזמן הנכון לשים במקום הראשון את הבריאות שלי".

סאות', שהמועדון היה מפעל חייו, חושש מכך שלא יימצא קונה לקבוצה. "אני מאוד מקווה שיגיעו מי שיהיו מעוניינים לקנות את אף.סי טורוק לקחת אותה קדימה ולהצליח, ואם לא? אני מפחד שדבר כזה יקרה ושנפסיק להתקיים", וגם מוצא לנכון להודות לקהילה: "אני מודה לכל נותני החסויות, האוהדים והמתנדבים. אתם הביחד של המועדון. בלעדיכם לא הייתי מצליח לעשות הכל".

על המגרש יש לו על מי לסמוך, שחקני הקבוצה הוכיחו בשנה האחרונה שגם הם יודעים להילחם כמו סאות' והם העפילו חזרה לליגה השביעית לאחר ארבע שנים של נדידה.

את העונה הנוכחית פתחה הקבוצה בהובלת המאמן הלונדוני מארק סטימסון לו זו העונה החמישית, עם שני ניצחונות ושלושה הפסדים שהאחרון בהם היה תבוסה צורמת של 5:0  לקבוצת הכוכבים של בילירקיי באיצטדיונה הביתי "שיפ ליין" לעיני 530 איש.

היום תשחק הקבוצה בביתה מול קבוצת הארלו טאון למשחק בין שתי קבוצות מאותה הליגה, משחק אותו מצפים המקומיים לנצח וכך להעפיל לסיבוב המוקדמות השני בגביע הבריטי, בתקווה שזו לא תהיה השתתפותם האחרונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!