דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

חקירת הצוללות / פרשת הצוללות: המשטרה עיכבה 6 חשודים, בהם ראש לשכת רה"מ לשעבר

רל"ש נתניהו לשעבר דוד שרן נעצר, וכך גם מפקד חיל הים לשעבר האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום ומפקדת השייטת לשעבר | ביצוע המעצרים נובע ככל הנראה מחקירתו של עד המדינה, איש העסקים מיקי גנור

דוד שרן בהארכת המעצר (צילום: יהודה חיים/ פלאש 90)
דוד שרן בהארכת המעצר (צילום: יהודה חיים/ פלאש 90)
שי ניר

המשטרה עיכבה הבוקר (ראשון) לחקירה שישה חשודים במסגרת חקירת תיק 3000 העוסק בפרשת כלי השיט והמספנות הגרמניות, וביניהם דוד שרן, ראש לשכת נתניהו בשנים 2014-2016. החשודים הובאו לחקירה ביחידת המשטרה להב 433 המנהלת את החקירה. מבין החשודים שעוכבו מפקד חיל הים לשעבר האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד השייטת לשעבר, וכן היועצים האסטרטגיים צחי ליבר ונתן מור, החשודים ששימשו כצינור לשוחד. על שמותיהם של שאר החשודים הוטל צו איסור פרסום.

דוד שרן היה בעבר ראש המטה של יובל שטייניץ, כשהאחרון שימש כשר האוצר וכשר לעניינים אסטרטגיים. לאחר מכן הוא מונה למזכיר חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון). בסוף שנת 2014 מונה למנהל לשכת ראש הממשלה, והחליף בתפקיד את אייל חיימובסקי. שרן מילא את התפקיד עד אוגוסט 2016, אז התפטר (במחאה על נסיגת רה"מ נתניהו מהכוונה למנותו למזכיר הממשלה) וחזר לתפקידו בקצא"א.

התפתחות זו בפרשת כלי השיט נובעת ככל הנראה מחקירתו של עד המדינה, איש העסקים מיקי גנור ששימש כמתווך מטעמה של חברת הספנות טיסנקרופ הגרמנית, יצרנית כלי השיט.

מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)

גורם משפטי מסר כי מבחינת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט אין כל מניעה שהדרג המדיני המכהן בשעה זו ימשיך לנהל את המשא ומתן מול גרמניה בעסקת הצוללות, כך נמסר בדיווח חדשות 10. לפי שעה נראה כי אין אף גורם מדיני מכהן החשוד בפרשת הצוללות.

לפני כחודש,  הוטל צו איסור פרסום על הפרשה מתוך נימוק השופטת עינת רון כי "רבו הפרסומים באמצעי תקשורת שונים (…) באופן שיש בו כדי לפגוע בהמשכה של החקירה". עוד נכתב כי הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה איש העסקים מיקי גנור. בחודש יולי חתם גנור על הסכם עד מדינה, ולפי פרסומים שונים, במסגרת ההסכם ירצה גנור שנת מאסר וישלם קנס של 10 מליון שקלים.

פרשת הצוללות עלתה בחודש שעבר שלב בחקירה, עם מעצרי המעורבים בה – עו"ד דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, שכתב את חוות הדעת לטובת 'טיסנקרופ', ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. החקירה הפלילית החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הם עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!