דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרום ת"א

בארץ / מאות מתושבי דרום ת"א הפגינו מול ביתה של נשיאת ביהמ"ש העליון

המחאה הופנתה כלפי בית המשפט שלדברי המפגינים מעדיף את טובתם של המסתננים השוהים בשכונות דרום העיר, על פני התושבים | שפי פז, ממובילות המאבק: נמשיך להפגין "עד שיתרחש השינוי המיוחל"

הפגנת תושבי דרום תל אביב מול ביתה של השופטת מרים נאור (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
הפגנת תושבי דרום תל אביב מול ביתה של השופטת מרים נאור (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

מאות מפגינים, רבים מהם תושבי דרום תל אביב, הפגינו אמש (מוצ"ש) מול ביתה של נשיאת ביהמ"ש היוצאת מרים נאור, במחאה על מה שהגדירו כמדיניות ביהמ"ש כלפי סוגיית המסתננים החיים בשכונות דרום העיר. לדברי המוחים, מדובר במדיניות מפלה, המעדיפה את טובתם של המסתננים על טובתם של תושבי השכונות. בהפגנה שהתקיימה זה השבוע השלישי ברציפות, השתתפו פעילי ״החזית לשחרור דרום תל אביב״, פעילי תנועת "אם תרצו", ומפגינים נוספים, שלדברי המארגנים הגיעו מכל רחבי הארץ.

במהלך האירוע הביעו המפגינים חוסר אמון מדאיג במערכת המשפט כשצעקו סיסמאות כגון: ״בג״ץ נגד העם, העם נגד בג״ץ״.

הפגנת תושבי דרום תל אביב מול ביתה של השופטת מרים נאור (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
הפגנת תושבי דרום תל אביב מול ביתה של השופטת מרים נאור (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

"הערב ציינו עשר שנים של העדפת זכויות המסתנן על פני זכויות התושב" אמרה שפי פז, ממובילות מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב. "אם שופטי בג״ץ חושבים שמקומם של המסתננים אצלנו בבית, אנחנו נבוא אליהם הביתה". פז הוסיפה כי מאבק תושבי השכונות יימשך עד "שיתרחש השינוי המיוחל", לדבריה.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהשתתף בהפגנה אמר כי "לא יכול להיות ששופטי בית המשפט העליון ימשיכו במדיניות הפוגעת מדי יום בתושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל".

פלג קשר את השתתפות תנועתו "אם תרצו" בהפגנה בניסיון לפתור את מה שהוא הגדיר בתור "בעיה עמוקה הרבה יותר. לבעיה זו קוראים אקטיביזם משפטי בלתי מרוסן". בכך הדגיש פלג את הקו שמוביל את ההפגנות מול בית השופטת בדימוס נאור והוא הפניית המחאה כנגד בית המשפט העליון וכוחו באופן כללי, ולא כנגד הממשלה ומדיניותה ביחס לנוכחותם של מסתננים, מבקשי מקלט ושוהים בלתי חוקיים בישראל.

יצויין כי לפני כשבועיים דחה בית המשפט העליון את עתירתם של אירגונים שונים אשר טענו כי ההסכם של מדינת ישראל עם "מדינות שלישיות" באפריקה, המאפשר הוצאת מסתננים אפריקאים לישראל למדינות אלו, פסול. בג"ץ פסק כי הרחקת המסתננים מהארץ בדרך זו היא כשרה על פי חוק, בהתחשב בעובדה שמדובר במדינות בטוחות בהן לא נשקפת סכנה לחיי המסתננים. עם זאת, בגץ פסל חלק מהנוהל אשר שימש את המדינה ליישום ההסכמים והוא האפשרות לשים מסתנן אשר הוצע לו לצאת את הארץ מרצונו וסירב – במעצר, ללא מועד המגביל את המעצר למעשה, עד שיסכים. בג"ץ קבע כי הנוהל מהווה פגיעה לא מידתית בזכות לכבוד וקבע כי לממשלה יש אמצעים אחרים, מידתיים יותר, להתמודד עם התופעה.

עוד יצויין כי ההפגנה אמש התקיימה על רקע פעילות ענפה, ובפרופיל גבוה, של ראש הממשלה נתניהו בנושא. נתניהו קיים שני ביקורים באזור התחנה המרכזית בתל-אביב יפו לפני כשבוע – אחד מתוקשר, והשני סמוי. כן הוקמה על ידי הממשלה ועדת שרים מיוחדת שתפקידה לפתור את המשבר הקשור במסתננים והשפעתם על שכונות המגורים שבהן התרכזו רבים מהם.

על פי נתוני רשות ההגירה והאוכלוסין, ביוני 2017 היו בישראל 40,274 מסתננים, מתוכם 11,986 מבקשי מקלט אשר בקשתם טרם נבחנה (מרבית מבקשי המקלט נמצאים בישראל מספר שנים). מספר השוהים הבלתי חוקיים בישראל, לרבות תיירים שנכנסו באשר ולא יצאו ממנה עולה על מספר זה בערך פי חמישה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!