דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 3000

תיק 3000 / הותר לפרסום: גיסו ויועצו של שטייניץ נחקרו בפרשת הצוללות

גרי חכים, פעיל ליכוד מוכר וגיסו של שר האנרגיה, ואביעד שי, ששימש יועצו המקצועי כשהיה שר אוצר, נחקרו בתחילת השבוע באזהרה | השניים עוכבו לחקירה אחרי ששמותיהם עלו בחקירתם של מקורבים אחרים לשטייניץ

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ בוועידת אנרגיה ועסקים 2016 (צילום: דבר ראשון)
שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ בוועידת אנרגיה ועסקים 2016 (צילום: דבר ראשון)

גרי חכים, איש עסקים פעיל ליכוד וגיסו של שר האנרגיה יובל שטייניץ, כמו גם יועצו לשעבר של השר, אביעד שי, הם השניים שנחקרו השבוע באזהרה, במסגרת פרשת הצוללות – כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. במסגרת הפרשה, שבה לפי החשד שילם עד המדינה מיקי גנור שוחד כדי לקדם את רכישת הצוללות וכלי השיט מגרמניה, נחקרו כמה ממקורביו של שטייניץ, שאינו חשוד בשלב זה

במסגרת גל מעצרים שני בפרשה,אותו ערכה המשטרה בשבוע שעבר, נעצרו בין היתר יועץ התקשורת של שטייניץ רמי טייב, וראש הלשכה לשעבר של ראש הממשלה נתניהו דוד שרן בחשד לקבלת שוחד. שרן אף שימש בעבר כראש לשכת שטייניץ. בתגובה למעצרים בשבוע שעבר, אמר שטייניץ לחדשות 2 כי אם יקרא למשטרה להעיד, יגיע וישתף פעולה. השר הוסיף כי אף אחד במערכת הביטחון לא הזהיר מפני העסקה, ובכל מקרה מי שהכריע בפרשה הוא ראש הממשלה.

עד המדינה מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
עד המדינה מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)

חקירתם של השניים החלה לאחר ששמותיהם עלו בחקירות של מקורבים אחרים של השר, בחשד לקבלת שוחד מגנור בעבור קידום עסקה למכירת כלי שיט לאבטחת אסדות הגז של חברת טיסנקרופ, התאגיד הגרמני שאותה ייצג גנור.

בגל המעצרים בשבוע שעבר נעצרו גם השר לשעבר ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג, ראש מספן המודיעין בחיל הים בעבר שי ברוש, יועץ התקשורת צחי ליבר ונתן מור בעל משרד יחסי ציבור. שרן וליבר נמצאים במעצר, בעוד השאר שוחררו למעצר בית. ביום חמישי טען ליבר כי העביר כספים מהמתווך בעסקה בין ישראל לחברת תיסנקרופ הגרמנית מיקי גנור לדוד שרן בעודו מנהל את לשכת נתניהו.

פרשת הצוללות עוסקת בשתי עסקאות בין ישראל לחברה הגרמנית תיסנקרופ לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות טילים להגנה על אסדות הגז בעלות של קרוב לשני מיליארד אירו.

על אף ההתפתחויות האחרונות הכוללות מעצרי מקורבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דובק בעמדה כי אין כל מניעה שהדרג המדיני המכהן בשעה זו ימשיך לנהל את המשא ומתן מול גרמניה בעסקת הצוללות. לפי שעה נראה כי אין אף גורם מדיני מכהן החשוד בפרשת הצוללות.

פרשת הצוללות עלתה בחודש שעבר שלב בחקירה, עם מעצרי המעורבים בה – עו"ד דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, שכתב את חוות הדעת לטובת 'טיסנקרופ', ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. החקירה הפלילית החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הן עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!